۷۵ صندوق رای برای شهرستان نمین تعیین شد

اردبیل - ایرنا - فرماندار نمین گفت: مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در این شهرستان فراهم و ۷۵ صندوق اخذ آرا برای این شهرستان در نظر گرفته شده است که ۲۸ مورد آن سیار و بقیه ثابت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا طیب امینی عصر شنبه در نشست خبری تبیین عملکرد دولت در فرمانداری نمین با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: زیرساخت‌های مخابراتی برای برگزاری انتخابات آماده شده است و نمایندگان فرمانداری پ دست اندرکاران برگزاری انتخابات أموزشهای لازم را دیده اند و آماده برگزاری انتخابات هستند.

وی همچنین گفت: رسانه‌ها برای جهاد تبیین، رسالت بزرگی بر عهده دارند و از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی انتظار داریم با تنویر افکار عمومی و تبیین اهمیت آرا مردم، برای برگزاری انتخاباتی پرشکوه همت کنند

فرماندار نمین در خصوص طرحها و پروژه های عمرانی و اقتصادی در شهرستان نمین گفت: افتتاح و بهره برداری از ۶۲ طرح عمرانی و اقتصادی، زمینه اشتغال یک هزار و ۴۱۹ نفر را فراهم کرده و البته ۲ مورد از این طرح‌ها که از طرح‌های بزرگ صنعتی است، به طور کامل اجرا شده و در سفر ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۱۰ روستای نمین مشکل آنتن دهی تلفن همراه را داشتیم که خوشبختانه طی سال جاری با صرف ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار، این مشکل برطرف شده است.

وی افزود: در حوزه اشتغالزایی با تامین و هزینه کرد ۲۵۰ میلیارد ریال از ناحیه بنیاد برکت، ۲۸۰ طرح اشتغالزایی در شهرستان نمین اجرا شده است.

تردد در تونل دوم حیران از تیرماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود

وی ادامه داد: شهرستان نمین از ۹۰ روستا برخوردار است و در حوزه راه‌های مواصلاتی شهرستان با صرف ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی ۲ سال اخیر راه ارتباطی ۳۰ روستا زیرسازی و آسفالت شده است.

امینی ادامه داد: تونل دوم حیران با ۷۲۰ متر امتداد در مسیر ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و از محل سفر ریاست جمهوری به اردبیل، سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه هزینه شده است و پیش بینی می‌کنیم تا تیرماه سال ۱۴۰۳ برای عبور وسایل نقلیه آماده شود.

امینی تصریح کرد: فاضلاب شهر نمین در حال حاضر سه هزار میلیارد ریال اعتبار دارد و به منظور تسریع عملیات اجرایی این طرح عمرانی، یک پیمانکار نیز اضافه شده است و بعد از انتخابات، کارهای اجرایی فاضلاب شهر نمین با جدیت دنبال خواهد شد.

او گفت: برای جاده روستایی سقزچی به بریس در شهرستان نمین نزدیک به ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ۸۰ میلیارد ریال نیز از ناحیه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای این طرح تامین شده است و پیمانکار عملیات زیرسازی و آسفالت جاده روستای پیله رود نیز آماده آغاز کار است.

۷۵ صندوق رای برای شهرستان نمین تعیین شد
طیب امینی فرماندار نمین

سد عنبران نمین برای افتتاح در سفر دوم ریاست جمهوری آماده است

فرماندار نمین اظهار کرد: سد عنبران طی ۱۱ سال گذشته فقط ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در ۲ سال خدمت دولت سیزدهم، عملیات احداث این سد به ۹۹ درصد رسیده است و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح بزرگ هزینه شده است.

امینی ادامه داد: سد عنبران ظرفیت آبیاری ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را خواهد داشت و در سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل افتتاح خواهد شد و همچنین از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های گردشگری در محوطه آن استقبال می‌کنیم و محوطه سد، امکان برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و اشتغالزایی‌های دیگر را نیز دارد.

وی افزود: با صرف ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار، جاده عنبران به پیله رود احداث شده و فاصله ارتباطی این دو شهر و روستا را کاهش داده است و هم اینک نصف این جاده آسفالت شده و نصف دیگر مسیر در حال زیرسازی است.

تکمیل ساختمان فرهنگسراهای نمین و عنبران

وی تصریح کرد: ساختمان‌ فرهنگسراهای نمین و عنبران به طور کامل تکمیل و برای تجهیز به دستگاه متولی واگذار شده است و برای احداث این طرح‌ها ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و از این پس در شهرهای عنبران و نمین برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری مشکل فضا نخواهیم داشت.

فرماندار نمین در خصوص حفاظت از منطقه باستانی قره حسنلوی این شهرستان گفت: نزدیک ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای احداث پوشش و حفاظ منطقه باستانی تامین شده و عملیات اجرایی آن در سطح فونداسیون است.

امینی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر برنامه فرمانداری نمین برای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها اظهار کرد: در این رابطه شورای تامین شهرستان، سه بار از مناطق جنگلی نمین بازدید کرده تا تصمیم‌های مقتضی برای حفاظت آن اتخاذ شود و احداث پاسگاه جنگلبانی در منطقه جنگلی نمین تصویب شده است.

وی افزود: یک دوربین مداربسته به دوربین‌های حفاظتی جنگل‌های نمین افزوده شده است و چند دوربین دیگر نیز در آینده اضافه خواهد شد تا با تشدید مراقبت‌ها، ذخایر ارزشمند و طبیعی جنگلهای نمین از دستبرد افراد سودجو حفظ شود.

۷۵ صندوق رای برای شهرستان نمین تعیین شد
نشست خبری فرماندار نمین

سایت فندقلو به شهرداری واگذار می‌شود

فرماندار نمین درباره برنامه‌های سال آینده فرمانداری برای توسعه این شهرستان گفت: در حوزه گردشگری، با افزودن ۱۰ هکتار به سایت گردشگری فندقلو، این منطقه را برای استفاده به شهرداری واگذار خواهیم کرد تا با احداث آلاچیق‌ها و سرویس‌های بهداشتی و زیرساخت‌های لازم، گردشگری در این منطقه زیبا و طبیعی متحول شود.

او درباره نگرانی فعالان محیط زیست از اجرای طرح‌های عمرانی گردشگری در سایت سوها، گفت: به طبیعت دریاچه سوها دست نخواهیم زد و هر گونه سرمایه گذاری و فعالیت عمرانی برای رونق گردشگری فقط در حوزه دریاچه خواهد بود و از سرمایه گذاری و فعالیت عمرانی در منطقه جنگلی سوها ممانعت خواهد شد ...

شهرستان نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل در مسیر جاده ارتباطی اردبیل - آستارا قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha