استاندار کرمان: انتخابات فرصتی برای ارتقای سرمایه اجتماعی کشور است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه دانشجویان را به هر بهانه ای درگیر نظام اجتماعی کشور کنید گفت: انتخابات فرصتی برای ارتقای سرمایه اجتماعی کشور است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار عصر سه شنبه در همایش مشارکت حداکثری در انتخابات با حضور دانشگاه‌ها افزود: چگونگی و چرایی رای دادن یا ندادن خود، سرمایه ساز است و دانشجویان را درگیر نظام اجتماعی کشور می‌کند.

وی اظهار داشت: انجمن های فرهنگی و هنری علاوه بر علمی و تشکل های سیاسی دانشجویی را می توان پای کار آورد، خیلی از دانشجویان برای حجاب فضای اجتماعی و فرهنگی حرف‌هایی دارند که این موضوع فرصت بزرگی برای کاندیدا فراهم کرده است که به دانشگاه ها بیایند و پاسخ دهند، نمایندگان چهار سال تصمیمات مهمی در کشور می گیرند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به راه اندازی کافه گفت و گو در زمان اغتشاشات در دانشگاه ها گفت: این حوزه ظرفیت خوبی برای انتخابات است، در این زمینه صحه صدر داشته باشید و انتقادات را تحمل کنید.

وی ادامه داد: اجازه حرف زدن را به دشمن ندهید و بایستی خودمان فضایی را فراهم کنیم که پاسخگو باشیم و در این زمینه دانشجویان خودشان کارها را انجام می دهند و ما فقط باید پشتیبانی کنیم و زیرساخت را در اختیار آنان بگذاریم.

فداکار با بیان اینکه پزشکان و کارمندان در مجموعه علوم پزشکی و آموزش و پرورش مهم هستند گفت: پزشکان به ویژه حوزه بالینی به علت ارتباط با بیماران اثرگذاری زیادی در جامعه دارند و برخی از آنان آمادگی انجام فعالیت در راستای ارتقای مشارکت در انتخابات دارند.

وی تصریح کرد: کمک کنیم که پزشکان و بزرگان به عرصه انتخابات وارد شوند و اثرگذاری یک کلمه برخی از آنان، بیش از تمام مسئولان است.

استاندار کرمان با اشاره به رفع مشکلات حوزه اجرای انتخابات گفت: وضعیت نسبت انتخابات قبل بسیار بهتر شده و مشارکت حتما بهتر خواهد بود، همچنین امسال باوجود اتفاقات مراسم سالگرد شهید سلیمانی، مشارکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزایش یافته بود.

وی یادآور شد: باید فضا را مدیریت و فضایی را فراهم کنیم تا مردم پای کار انتخابات بیایند، باید همه توجه ما به مشارکت حداکثری باشد و این زمینه حتی یک رای اثر گذار خواهد بود.

فداکار با اشاره به وجود صندوق های سیار در بیمارستان تصریح کرد: رقابت به حد کافی در بسیاری از شهرهای استان کرمان وجود دارد اینکه چه جریانی رای می آورد اصلا مهم نیست و هدف ما ارتقای مشارکت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: همه دنیا روی مشارکت در انتخابات کار می کند اما ما تنها کشوری در جهان هستیم که برعلیه مشارکت مردم تلاش می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت انتخابات ۱۴۰۲ عنوان کرد: همه رسانه ها در این ایام فعال می شوند تا کسی در انتخابات مشارکت نداشته باشد، به صورت عریان در شبکه ها می گویند که مشارکت نکنید.

وی ادامه داد: نخستین کسی که علم مشارکت حداکثری در انتخابات را برداشت مقام معظم رهبری بود که در پیام نوروزی و زمانی که هیچ کس حتی به فکر انتخابات نبود، معظم له آن را مطرح فرمودند و این موضوع ضرورت این عرصه را نشان می دهد.

فداکار با بیان اینکه در صورتی که برخی مشکلات را به مردم توضیح دهید، آنها را می پذیرند گفت: حضور در صحنه انتخابات بسیار مهم و اثرگذار است.

وی با اشاره به حضور در برنامه دختران آفتاب میدان آزادی کرمان و پاسخ به چالش های دانشجویان تصریح کرد: در این زمینه باید برای مشارکت دانشجویان در انتخابات چالش ذهنی ایجاد کنیم.

استاندار کرمان افزود: هدف اصلی ما به عنوان مجری افزایش مشارکت در انتخابات است و ما دخالتی بر اینکه چه کسی رای بیاورد، نداریم.

وی تاکید کرد: هیچ آورده ای برای جمهوری اسلامی بالاتر از این نیست که ابتدا مشارکت در انتخابات بالا برود و دوم در زمینه اینکه چه کسی رای می‌آورد، نباید بهانه ای بدهیم که سیستم آسیب ببیند، هرکس که رای بیاورد نماینده مردم خواهد بود و نامزدها از سوی شورای نگهبان تأیید شدند و بی طرفی به اصل مشارکت کمک می کند.

وی ادامه داد: رقابت ها این دوره داغ شده و در همه شهرها جریان های مختلف فکری و سیاسی وجود دارد و رقابت ها این دفعه داغتر خواهد بود و رقابت داغ خواهد شد، بستر را برای رقابت فراهم کنیم تا مشارکت ساز شود.

فداکار ابراز داشت: صدا و سیما امسال کار بزرگی در راه‌اندازی کانال های انتخاباتی کرد و این اقدام باعث شد عده زیادی از مردم حرف کاندیدا را بشنوند و این موضوع تراز رقابت و کار انتخاباتی و تبلیغاتی را افزایش می دهند و در دانشگاه نیز باید همین گونه باشد.

وی گفت: هرکسی در حوزه تخصصی خود با گروه تخصصی دانشگاه ها گفت و گو و کار کند و برنامه خود را برای رفع مشکلات در هر شهر به مردم توضیح دهید اما جای این اقدامات در دانشگاه‌ها است که باید از زمان آغاز تبلیغات این کار آغاز شود، به دانشگاه‌ها بروید و حتی در جمع های محدود فضای انتخاباتی ساخته شود.

استاندار کرمان بیان کرد: دخالتی در امور احزاب و نمایندگان آنها در دانشگاه ها نمی‌کنیم و زیرساخت مورد نیاز حلقه های میانی دانشجویی را فغال کنید، باید انرژی و زیرساخت دهیم خواهیم دید که خود دانشجویان پای کار می آیند.

قرارگاه عملیاتی انتخابات کرمان شکل گرفته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: قرارگاه عملیاتی انتخابات با پنج میز شکل گرفته و در این زمینه نخستین میز مربوط به مشارکت بود که گروه‌های هدف حلقه های میانی تاثیرگذار در جلب مشارکت حداکثری و جهاد تبیین را شناسایی و آن را پیگیری کردیم.

رحمان جلالی با اشاره به میز دوم با عنوان تامین امنیت عنوان کرد: ستادهای شهرستانی دستگاه های تولیدکننده امنیت در این حوزه هم افزایی دارند.

وی با اشاره به راهپیمایی باشکوه روز ۲۲ بهمن گفت: این راهپیمایی مسئولیت ما را در حوزه خدمت گذاری به مردم بیشتر می کند و اگر جان خود را هزار بار فدای مردم کنیم هنوز کاری نکردیم.

معاون استاندار کرمان با اشاره به حماسه ۲۲ بهمن در این استان افزود: باوجود حجم تهدیدات و تبلیغات و عملیات هیبرید دشمن، برخی انتظار داشتند که جمعیت راهپیمایان کمتر شود اما با رشد ۲۰ درصدی راهپیمایان نسبت به سال گذشته مواجه بودیم.

وی یادآور شد: میز سوم سلامت انتخابات است و براساس دکترین مقام معظم رهبری رای مردم را حق ناس می دانیم لذا به فرمانداران تاکید کردیم که بحث سلامت ارتباط مستقیم با مشارکت در انتخابات ارتباط دارد و جلسات این حوزه با همکاری دادگستری پیگیری می شود.

جلالی بیان کرد: میز چهارم برای عوامل برگزاری انتخابات است که جلساتی در این حوزه برگزار شده و شور و نشاط انتخاباتی به عنوان میز پنجم برعهده رسانه ها است.

وی تاکید کرد: جلسات پنج میز مرتب در استان کرمان پیگیری و برگزار می شود، تا برگ زرین دیگری در انتخابات دیار حاج قاسم ثبت و ضبط کنیم.

رییس ستاد انتحابات استان کرمان گفت: اقدامات استان کرمان در حوزه انتخابات بیش از یک هفته است که شکل گرفته و این اقدامات براساس راهبرد چهارگانه مقام معظم رهبری اجرایی شده است.

وی ادامه داد: بحث تبیین نقشه انتخابات را در حوزه های مختلفی ازجمله آموزش، رسانه و فعالیت های اجرایی انتخابات آغاز کردیم‌.

وی با اشاره به برقراری کمیسیون های دانشجویی با همکاری جامعه دانشگاهی و ستاد انتخابات گفت: میدان و عرصه انتخابات را برای همه اقشار ازجمله پیران با تجربه و جوانان پر شور و نشاط فراهم می کنیم تا ۱۱ اسفند اتفاق مبارکی شکل دهیم.

جلالی افزود: برخی کلید واژه‌های مقام معظم رهبری مظلوم واقع شده زیرا با برخی از این کلمات به گونه‌ای دیگر برخورد و برداشت می شود.

وی ابراز داشت: یکی از این واژه ها جنگ هیبریدی است که به فرموده مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی در اوج قرار گرفتع و به قله نزدیک است و ما در حال عبور از پیچ تاریخی هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به پیروزی عملیات طوفان الاقصی تصریح کرد: ما در حیات خلوت آمریکا حضور داریم و این حضور در آفریقا و دیگر مناطق را مشاهده می شود.

وی همچنین با اشاره به رضایت و تمجید مقام معظم رهبری از برخی اقدامات دولت گفت: تمامی این اتفاقات حاصل کلید واژه وحدت بین میدان عمل و دیپلماسی بوده و در این زمینه جایگاه ما در منطقه به ثبات رسیده است.

جلالی با بیان اینکه جراحی اقتصادی باید در کشور صورت می‌گرفت عنوان کرد: کسی باور نمی کرد که دولتی در سال نخست فعالیت خود این جراحی را پیگیری و انجام دهد.

مسایل اصلی کشور رفع شده است

وی عنوان کرد: دولت سیزدهم فعالیت خود را با ۴۸۰ همت کسری بودجه آغاز کرد و این کسری طی ۲ سال به ۲۵۰ همت رسید و امروز به جایی رسیدیم که مسایل اصلی کشور حل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: دولت خدمات فراوانی ارایه کرده اما همچنان باید بر رفع مسایل و مشکلات مردم در حوزه اجرا باید متمرکز باشیم.

وی اضافه کرد: بزرگترین راهبردی که از سوی دشمنان پیگیری می شود ناکارآمدی و ناامیدی جلوه دادن نظام است و در این زمینه نباید با انتقاد از یک دولت اصل نظام را زیر سوال برد.

جلالی افزود: هرکسی می تواند با امیدافرینی برای مشارکت حداکثری در انتخابات کمک کند و در این خصوص پرداختن به یک پروژه امید آفرین در هر منطقه کافی است، جامعه ما سخن منطقی را به خوبی می پذیرد.

وی ادامه داد: ضمن آنکه نباید فریضه جهاد تبیین در موضوعات انتخاباتی نادیده انگاشته شود.

بخشی از اقدامات دانشگاه ها برای مشارکت حداکثری انتخابات

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت های مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مشارکت کم اولین تاثیر را بر حوزه ناامنی به عنوان خواسته دشمن می گذارد لذا باید از همه ظرفیت ها برای ارتقای مشارکت استفاده کرد.

حسین اکبری فرد افزود: مدیران فضای مجازی را شناسایی کردیم و با برترین استعدادها و اساتید دانشگاه جلساتی برای مشارکت حداکثری در انتخابات داشتیم، ضمن آنکه فضاها را برای بهبود مشارکت شناسایی کردیم.

همچنین در این نشست روسای دانشگاه های مختلف استان کرمان اقدامات خود را در بحث امیدآفرینی، جهاد تبیین و مشارکت در انتخابات تشریح کردند.

فرمانده بسیج اساتید استان کرمان هم بر ضرورت های جهاد تبیین و مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha