ذوالفقارنسب: زمان تخریب و انتقام نیست؛ تیم ملی باید به‌دقت آنالیز شود

تهران- ایرنا- کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به توانمندی و ظرفیت تیم ملی فوتبال ایران گفت: برخی‌ به دنبال تخریب و انتقام گرفتن از تیم ملی هستند اما ارزیابی من از شرایط مثبت است و معتقدم باید با حضور یک متخصص خارجی عملکرد بازیکنان به دقت آنالیز شود.

بیژن ذوالفقارنسب شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به نتایج تیم ملی فوتبال ایران در چندوقت اخیر پرداخت و اظهار کرد: اعتقاد دارم همین تیم نیازمند جوانگرایی اصولی است و باید عملکرد بازیکنان به دقت مورد ارزیابی و تحلیل قرار بگیرد.

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال باید از یک کارشناس متخصص و زبده آلمانی، انگلیسی یا اسپانیایی بهره برده و در مدت زمانی حداقل یک‌ماهه، تمامی رفتارها و عملکرد بازیکنان تیم ملی مورد ارزیابی قرار دهد. باید تک‌تک نفرات به دقت آنالیز شوند تا براساس عملکردی که در این مدت داشتند نفرات منتخب مشخص و مسیر برای ادامه راه تعیین شود.

ذوالفقارنسب: زمان تخریب و انتقام نیست؛ تیم ملی باید به‌دقت آنالیز شود

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: جدا از این مسائل باید رفتارهایی که به بازی گروهی ختم می‌شود نیز بررسی شود. چه ایرادی دارد که نقاط ضعف و قوت تیم ملی خیلی دقیق و براساس فاکتورهای موجود آنالیز و بررسی شود؟ به نظر من کادر فنی و بازیکنان در این مدت تمام تلاش خود را کردند اما به آن نتیجه‌ای که می‌خواستند نرسیدند و باید همه عواملی که در این نتیجه دخیل بود،‌ شناسایی شود.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال اضافه کرد: از سوی دیگر باید برنامه اردوها، مسابقات تدارکاتی، حضور در رقابت‌های چندجانبه آسیایی و اروپایی برای تیم ملی تدوین شود. تیم ملی نیازمند این است که به شخصیت واقعی خود دست یابد چراکه این تیم جزو تیم‌های خوب ادوار گذشته است. بازی با قطر، سوریه یا تیم‌هایی که در گروه ایران بودند به سود فوتبال ما نیست،. تیم ملی نیاز دارد با تیم‌های معتبر و صاحب سبک جهان بازی کند و این نکته‌ای است که باید در دستور کار تیم ملی قرار بگیرد.

ذوالفقارنسب: زمان تخریب و انتقام نیست؛ تیم ملی باید به‌دقت آنالیز شود

ذوالفقارنسب گفت: متاسفانه برخی به دنبال تخریب، عیب‌جویی و انتقام هستند. نباید تیم ملی تحت تاثیر این عوامل مخرب قرار بگیرد. باید به درستی و براساس واقعیت‌ها، معیار و اندازه تیم ملی مشخص شود. این تیم می‌توانست بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران باشد اما به دلیل اشتباهاتی که داشت نتوانست به اهداف خود برسد و بازیکنان باید این را مدنظر داشته باشند که با صحبت کردن و مواردی از این دست، تیم ارتقا پیدا نمی‌کند.

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد بازیکنان کنونی تیم ملی نیز افزود: نتیجه‌گیری در لحظه و به سرعت حاصل نمی‌شود و نیازمند کار و برنامه‌ریزی است اما فراموش نکنیم نمی‌توانیم و نباید سرمایه‌های این تیم را هم به راحتی کنار بگذاریم. من به این تیم ملی اعتقاد دارم و با برطرف کردن برخی مسائل می‌توان به موفقیت رسید. تیم ملی ایران با یک کادر بومی عملکرد خوبی داشت و من بعد از چند سال ارزیابی مثبتی از شرایط این تیم دارم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha