۱۰۶ هزار و ۳۰۰ تن نهاده دام و طیور در آذربایجان‌غربی توزیع شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل اداره پشتیبانی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰۶ هزار و ۳۰۰ تن نهاده دام و طیور در راستای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نهاده ها و محصولات این بخش در استان توزیع شد.

محمدعلی رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت توزیع نهاده‌های دامی و کشاورزی افزود: این امر در کاهش هزینه‌های تولید بسیار موثر بوده و اقدامی حمایتی از سوی دولت به شمار می رود.

وی اضافه کرد: این نهاده ها شامل ۵۶ هزار و ۴۴۸ تن ذرت، ۲۸ هزار و ۱۴۹ تن کنجاله سویا و ۲۱ هزار و ۷۶۵ تن جو است.

وی با بیان اینکه روند توزیع در طول سال استمرار دارد، ادامه داد: در راستای تنظیم بازار اقلام اساسی، ۲ هزار و ۹۹۷ تن گوشت مرغ منجمد و ۷۲۶ تن گوشت قرمز منجمد در سطح فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف و مراکز عمده فروش جهت بهره مندی عموم مردم استان طی سال جاری توزیع شده است.

مدیرکل اداره پشتیبانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ذخایر پشتیبانی امور دام استان در وضعیت مطلوب و مناسبی قرار دارد، اظهار کرد: این استان برای تامین نیاز ایام ماه مبارک رمضان مشکلی ندارد و در مواقع ضروری با عرضه محصولات و فرآورده های دامی به بازار می توان جلوی افزایش غیر منطقی قیمت محصولات را گرفت.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای بیش از ۹ میلیون واحد دامی و انواع مرغ و ماکیان است که اغلب این واحدها دام سبک به شمار می روند.

بیش از ۷۶۰ واحد مرغداری نیز در آذربایجان غربی مشغول تولید مرغ گوشتی، جوجه یک روزه و تخم مرغ هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha