نامزد مجلس: اقتصاد باید در اولویت وضع قوانین قرار گیرد + فیلم

بیرجند - ایرنا - نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: یک نماینده باید سرلوحه کارش اقتصاد و معیشت مردم باشد و هنگام وضع قانون این مسائل در اولویت قرار گیرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی و کمک به شناساندن بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات ملی و استانی کرده ‌است و تا روز چهارشنبه (براساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها وجود دارد.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز خراسان جنوبی با عبدالله میرزایی نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف را در پی می‌خوانید:

وی در این گفت و گو با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات از منظر رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان فرمودند حضور در انتخابات یکی از مستحکم‌ترین وسیله‌هایی است که این ملت می‌تواند آن را مثل یک زره پولادین در مقابل خود و در مقابل حمله دشمنان و سوء نیت و بددلی مستکبران و دخالت کنندگان نگه دارد.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید به مردم قولی داد که از فرجام آن کار اطلاعی نداریم و جز ناامیدی مردم از نظام چیز دیگری به دنبال ندارد.

وی بررسی مشکلات حوزه انتخابیه و تبدیل آنها به فرصت همچنین تلاش و پشتکار در جهت شکوفایی ظرفیت‌های منطقه را از وظایف نماینده مجلس ذکر کرد و گفت: یک کاندیدا پس از کسب اعتماد مردم به عنوان نماینده باید در مرحله اول به تشکیل تیم کاری خود اقدام کند و در عرصه‌های مختلف اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، حقوقی و سیاسی، کشاورزی، صنایع غذایی و دامپروری، صنعت و معدن و تجارت مشاور داشته باشد.

میزرایی افزود: همچنین نماینده مجلس باید در گام دوم با پیگیری و تلاش در جهت تکمیل کارهای نیمه تمام به دور از هر گونه تعصب، حزب گرایی یا جناح‌گیری با نماینده دوره قبل ارتباط برقرار کند و از کارها و برنامه‌های نیمه تمام آگاهی پیدا کند تا نسبت به تکمیل آنها در جهت جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال تلاش کند.

وی حمایت از طرح نهضت ملی مسکن و تسهیل شرایط برای مردم به ویژه جوانان که دغدغه اصلی آنان برای ازدواج تامین مسکن است را از فرصت‌های موجود برای تقویت و توسعه بنیه اقتصادی و محرومیت زدایی از استان ذکر کرد.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای کسانی که نیازمندترند، به خصوص روستانشینان و کارگران، زمینه اجرای این اصل را فراهم کند (اصل ۳۱ قانون اساسی) و براساس این اصل مسکن محرومان و کارگران باید در اولویت باشد و نیز اقساط براساس سطح درآمد افراد تعیین شود.

وی پیگیری و حمایت از طرح ساماندهی نیروهای شرکتی را از دیگر برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: نیروهای شرکتی در کنار نیروهای رسمی با شرایط یکسان کار کرده و دولت با واسطه نسبت به پرداخت حقوق نیرو اقدام می‌کند و درصدی از حقوق نیرو تضییع می‌شود که باعث تضعیف روحیه افراد و پایین آمدن کارآیی فرد خواهد شد.

میرزایی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که باید پیگیری شود حامل‌های انرژی است به عنوان مثال توزیع بنزین که روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر توزیع بنزین داریم و سهم هر ایرانی یک و نیم لیتر در روز می‌شود حالا گروهی از افراد از این سهمیه استفاده می‌کنند اما گروهی هستند که از این سهمیه استفاده نمی‌کنند و بی عدالتی است لذا باید سهم هر فرد پرداخت شود یا یارانه به آنها بدهند.

وی ساماندهی شبکه‌های اجتماعی را از دیگر موضوعات قابل پیگیری ذکر کرد و گفت: بزرگترین معضلی که ایجاد شده تبعات شبکه‌های اجتماعی است لذا این شبکه‌ها می تواند مزایا و معایبی داشته باشد که باید ساماندهی شوند و به سمت سرگرمی، کسب دانش عمیق و ثروت اندوزی پیش ببریم.

این نامزد انتخابات مجلس با بیان اینکه حمایت از زنان خانه دار باید مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: قانون می‌گوید حق و حقوق زن باید حفظ شود زیرا زن نقش اصلی را در تربیت فرزند صالح و سالم به جامعه برعهده دارد.

وی افزود: با بهره گیری از ظرفیت‌های علمی استان، برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاه‌های اداری و مطالبه گری در جهت تامین جنبه مالی تصفیه خانه فاضلاب بیرجند، نه تنها مشکلات و تهدیدهای ناشی از آن رفع می‌شود، بلکه می‌توان آن را به فرصتی در جهت شهر سبز و توسعه بخش صنعت و معدن تبدیل کرد.

میرزایی گفت: با توجه به اینکه کار نماینده مجلس اجرایی نیست دخالت مستقیم نخواهم داشت ولی از بین مردم در مورد عدم کارآیی مدیران نظرسنجی و از وزرا سوال خواهم کرد.

وی افزود: برای اینکه شهر و روستایی با رونق اقتصادی خوب داشته باشیم باید راه ارتباطی آن را ساماندهی کنیم از جمله وضعیت و ساماندهی پروازهای استان که مهمترین است ترمیم و دوبانده سازی جاده‌های پرخطر که همه اینها را باید نماینده پیگیری کند چون نماینده وضع قانون به نفع مردم و نظارت بر اجرای آن را بر عهده دارد.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در این منطقه وجود دارد که ذخایر معدنی از جمله آن است در این زمینه رتبه هفتم کشور را داریم و می‌توانیم با جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره تولید و کمک گرفتن از دانش آموختگان و مردم در فعال کردن این معادن به ایجاد اشتغال کمک کنیم.

وی ادامه داد: منطقه ما هم‌مرز با افغانستان است، با توجه به وجود چهار بازارچه مرزی، مرز و کمرگ رسمی می‌توانیم از این ظرفیت در صادرات و واردات به خوبی استفاده کنیم و نیز از ظرفیت گردشگری و دام به ویژه شتر که ۱۵ درصد جمعیت شتر کشور را داریم، بهره ببریم.

میرزایی گفت: اگر به عنوان نماینده مردم به مجلس راه یابم در کمیسیون کشاورزی فعالیت خواهم کرد زیرا در این زمینه آشنا هستم و ۹۰ درصد آب را در بخش کشاورزی داریم لذا باید مصرف آب را کاهش دهیم نه کشاورزی را محدود کنیم و نیز روش‌های نوین آبیاری را با تخصیص اعتبارات برای کشاورزان داشته باشیم.

وی بیان کرد: چهار نماینده استان باید برای رفع مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود هماهنگ باشند و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید در وضع قانون، معیشت و اقتصاد مردم را در نظر بگیریم.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف"، "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه"، "قاینات و زیرکوه" و نهبندان و سربیشه" هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha