۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85386422
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وداع ملایری‌ها با سردار میدان، شهید محمود خداداد+فیلم

همدان- ایرنا- مردم ولایتمدار ملایر روز چهارشنبه بار دیگر در سوگ یکی از سرداران رشید خود سردار سرتیپ دوم "محمود خداداد" نشستند و در آئینی جانکاه و غم‌انگیز با فرزند برومند این آب و خاک وداع کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دست پلید اشرار و سوداگران بار دیگر دلاورمرد غیوری را از مردم شهیدپرور شهرستان ملایر گرفت، سردار شهیدی که داغ بزرگی بر دل مردم، خانواده و ۲ فرزند رشیدش گذاشت.

سردار سرتیپ دوم شهید "محمود خداداد" دوشنبه شب در جریان تعقیب و گریز برای دستگیری یک قاتل متواری به ضرب گلوله به شهادت رسید، شهید مدافع امنیت که نشان داد هنوز باب شهادت باز است.

در آئین وداع با سردار سرتیپ دوم شهید "محمود خداداد" که با حضور حجت‌الاسلام ارزنده امام جمعه ملایر، "علیرضا قاسمی‌فرزاد" استاندار همدان، "حسین رضانیا" معاون سیاسی و امنیتی استاتدار، "سلمان اسماعیلی" معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر، خانواده معظم شهید خداداد، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مردم ولایت‌مدار شهرستان ملایر در مسجد جانع این شهر برگزار شد، ملایری‌ها سنگ‌تمام گذاشتند.

فرمانده تیپ ۴۳ مهندسی رزمی امام علی(ع) ملایر رر این آئین، سردار شهید خداداد را انسان وارسته‌ای دانست که یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام این شهرستان روح بلند و پرآوازه او را در آغوش کشیدند و این شهید سرافراز با آغوشی باز، با فراغ بال و با آگاهی خدا راملاقات کرد.

سردار "عباس بشیری‌گنبدی" با بیان اینکه شهید خداداد سر تا پای وجودش خدمت خالصانه بود، افزود: تعهد، مظلومیت، چهره خداپسندانه، تدبیر و هوشمندی او در زمان خدمت برای ما درس بود، بیان کرد: سردار شهید خداداد در عرصه‌های مختلف خطر و خطرپذیری را با جان و دل می‌خرید و خودش را روانه میدان می‌کرد.

وی با بیان اینکه فراجا نامش در گمنامی است، افزود: فراجای قهرمان، پلیس امنیت و افسران رشید، در اوج ناامنی امنیت را می‌خرمد و خودشان را در آغوش خطر می‌اندازند تا ما این امنیت را لمس کنیم.

فرمانده گروه ۴۳ مهندسی رزمی امام علی(ع) ملایر با تاکید بر اینکه فراجای قهرمان از آغاز فتنه ۸۸ در عرصه شهادت برای خودش باب جدیدی باز کرد، ادامه داد: تصویر جلوه‌نمایی و هنرنمایی این مردان بی‌ادعا در قاموس یک مجاهد فی سبیل الله به منصه ظهور رسید و امروز امنیت ما در موضوع‌های اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، روحی و روانی مرهون این انسان‌های وارسته است.

سردار بشیری‌گنبدی ضمن تاکید بر حفظ شان و شئون و حرمت شهیدان، گفت: امروز در این دنیای وانفسا فراجای قهرمان مظهر اقتدار ملی است و پلیس امنیت که در اوج اقتدار و عظمت و بزرگی است، علی رغم تهمت‌ها، جلوه‌نمایی می‌کند که نمونه بارز آن شهید خداداد است.

وی یادآور شد: این سردار با کرامت که با نثار خونش نهال انقلاب را بارور کرد، هدف، نگرش و بینش او و مقاصدی که دنبال می‌کرد، مثال زدنی است و سردار خداداد جزء فرماندهان و رهبران بهشت قلمداد می‌شود، این سخن پیامبر(ص) است.

فرمانده گروه ۴۳ مهندسی رزمی امام علی(ع) ملایر گفت: شهدا بازوان پرافتخار این نظام هستند و اگر شهدا نبودند، امت غزه ۱۴۰ روز با دست خالی در برابر سه قدرت دنیا مقاومت نمی‌کردند، این بزرگی شهادت و رمز وفقیتی است که شهدا به ما آموختند.

سردار بشیری گنبدی شهدا را قطب‌نمای انسانها دانست و بیان کرد: این شهید والامقام به ما رمز و رموز زندگی و تعالی و درس ولایت‌مداری می‌دهد و تعهد و خدمات وی زیر سایه ولایت بسیار اثرگذار است و این همان قدر و منزلت شهید است.

وی یادآور شد: شهید یک فرد نیست، شهدای ما تبدیل به یک مکتب سازنده شده‌اند که باید در قالب یک فرآیند تحصیلی طرح درس تهیه کرد و به جامعه در قالب کتاب‌های درسی آنها را معرفی کرد.

فرمانده گروه ۴۳ مهندسی رزمی امام علی(ع) ملایر خاطرنشان کرد: اگر خود را فرزند این انقلاب و نظام و واندار انقلاب می‌دانیم، مرهون خون شهداست، آنها خم شدند تا ما خم نشویم، همت و غیرت و شهامت به خرج دادند، تا ما عزتمندانه زندگی کنیم و به مرحله خودباوری برسیم.

سردار بشیری‌گنبدی وصیت‌نامه شهدا را سازنده دانست و افزود: منشور شهدای ما ۲۲۰ هزار شهید این نظام و انقلاب است که به ما درس می‌آموزند.

وی نماز اول وقت، تداوم بر زیارت عاشورا، عفاف و حجاب و اصل ولایت‌مداری را چهار اصل مهم وصایای شهدا عنوان و بیان کرد: امروز رمز موفقیت و صلابت و اقتدار ما وابسته به اصل مهم ولایت‌پذیری است.

به گزارش ایرنا؛ یکی از ماموران انتظامی شهرستان ملایر دوشنبه شب در جریان تعقیب و گریز برای دستگیری یک قاتل متواری به ضرب گلوله به شهادت رسید.
از این شهید والامقام دو فرزند پسر ۱۷ و ۶ ساله به یادگار مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha