۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85386488
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیپلماسی یا زور؛ کارت قرمز در برابر اشغالگران آمریکایی در عراق

تهران - ایرنا - محافل عراقی بر ضرورت خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از عراق به هر نحو و با هر ابزاری تاکید دارند.

به گزارش امروز چهارشنبه ایرنا به نقل از المعلومه، «محمد الصیهود» نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در خصوص ضرورت خروج نظامیان ائتلاف از سراسر این کشور، گفت که در برهه آتی نظامیان آمریکایی راه خروج از عراق را در پیش خواهند گرفت.

وی افزود: دولت عراق در پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق و به شکل کامل، جدی است.

این نماینده پارلمان عراق بیان کرد: نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی از آمادگی کامل برای دفع هر گونه خطر تهدیدکننده عراق برخوردار هستند، بنابراین دلیلی و توجیهی برای ماندن نیروهای آمریکایی در داخل عراق وجود ندارد.

وی افزود: دولت عراق در پیگیری خروج نظامیان آمریکایی بسیار جدید است و به دنبال تهیه جدول زمانی اخراج نیروهای آمریکایی می باشد و این اخراج در آینده نزدیک رخ خواهد داد و همگان شاهد خروج نیروهای خارجی از پایگاه‌های نظامی در اراضی عراق خواهند بود.

از سوی دیگر «کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز در این باره گفت: گزینه خروج نیروهای خارجی غیرقابل برگشت است. نیروهای خارجی اشغالگرند و مصوبه پارلمانی درباره خروج آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه نیروهای آمریکایی مرتکب جنایات و کشتار و ترور در عراق شده‌اند که بارزترین آن نیز ترور فرماندهان یپروزی است ، افزود: خروج نیروهای ائتلاف از عراق یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. نظامیان آمریکایی بدون مجوز در عراق حضور دارند و باید از راه‌های دیپلماتیک، با زور یا با تظاهرات مردمی بیرون رانده شوند.

«صباح العکیلی» تحلیلگر سیاسی عراقی نیز گفت: آمریکا منطق گفت وگو را نمی‌شناسد و حمله به پایگاهها و مواضع آن بهترین راه به منظور فشار بر آن برای خارج کردن نیروهایش از عراق است.

وی افزود: تداوم حملات به منافع آمریکا و پایگاههای نظامی آن در عراق، برای سوق دادن واشنگتن به خروج نیروهایش نیازی مبرم است.

هفته گذشته بیش از ۱۰۰ نماینده عراقی در نامه‌ای به رئیس مجلس این کشور، خواستار تشکیل جلسه ای فوق‌العاده برای تصویب قانون جدید برای خروج نیروهای نظامی خارجی از کشورشان شدند.

این اقدام در پی حملات و تجاوزات مکرر نظامیان آمریکایی علیه سازمان الحشدالشعبی عراق و فرماندهان آن انجام شد که آخرین آن ترور «ابوباقر الساعدی» از فرماندهان این سازمان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha