همایش ملی بیوتروریسم اقدامی موثر در برابر جنگ شناختی دشمن است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری لرستان گفت: برگزاری همایش ملی بیوتروریسم اقدامی موثر در برابر جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن علیه کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان یاوری روز چهارشنبه در نخستین همایش کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم در دانشگاه لرستان اظهار کرد: استقلال ایران یعنی مخالفت با منافع و دست درازی دشمن در کشور می‌باشد که دشمنان همواره چشم طمع به این خاک و سرزمین را دارند.

وی افزود: دشمن جنگ فیزیکی و عملیات روانی را انجام می‌دهد و باید به جنگ شناختی توجه کافی داشته باشیم چرا که نقطه هدف آنان مردم می‌باشد.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اقدام خرابکارانه بامداد امروز در خط لوله گاز در بروجن بیان کرد: خط لوله مکان نظامی نیست پس هدف دشمن آسیب زدن به مردم می‌باشد تا شرایط رفاهی ملت را تحت تاثیر قرار دهد جنگ شناختی دشمن نباید ما را درگیر کند چرا که دشمن همواره در کمین است.

یاوری اظهار داشت: یکی از مهمترین تدابیر دفاعی همایش علمی است که برگزار می‌شود، دشمن کینه ورزانه عمل می‌کند و دانشمندان ما را مورد هدف قرار می‌دهد چرا که از ارتقای علمی کشور هراس دارد.

معاون استاندار لرستان گفت: حاضر نیستیم از منافع کشور کوتاه بیاییم، دانشجویان با انگیزه بیشتر در این عرصه باید مجاهدانه تلاش کنند و پرچم علم را در دست بگیرند و با سلاح علم نباید بگذاریم دشمن کوچکترین طمع به کشور را داشته باشد.

یاوری افزود: لرستان دارای ظرفیت علمی خوبی می‌باشد و برگزاری این همایش در خرم آباد نشان از توجه سازمان پدافند کشور بوده و هم افزایی دستگاه‌های مختلف باید به بهترین شکل ممکن در حوزه علمی استفاده کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در ادامه این همایش اظهار کرد: دوران جنگ کلاسیک تمام شده و دانش دشمن افزایش یافته باید خود را به‌روز کنیم نباید از دشمن ترسید و آنها را دست کم گرفت.

سرهنگ محمد محمودوند گفت: اکنون عرصه جنگ ناهمتراز و تجهیزات دانش بنیان است دشمن به سراغ سلاح‌های خاموش می‌رود و از تجهیزاتی استفاده می‌کند که ناشناخته می‌باشد.

وی ادامه داد: اگر تلاش نکنیم و فعال نباشیم و کارهای تحقیقاتی انجام ندهیم عقب می‌مانیم و این همایش برای بهره‌وری لازم بوده و از مقالات برگزیده استفاده علمی و امنیتی خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در حوزه تحقیق زیستی باید تحقیقات لازم صورت گیرد این همایش‌ها به صورت دوره‌ای ادامه داشته باشد چرا که رزمگاه نوین است و اگر فکر دانش در پس اقدامات ما نباشد آسیب خواهیم دید.

وی گفت: از خروجی مقالات برای آمادگی کامل در اقدامات مورد نظر استقبال خواهیم کرد چراکه پیوست اطلاعاتی قوی نسبت به دشمن ضروری می‌باشد.

به گفته علی نظری رییس دانشگاه لرستان ۳۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۴۸ درصد بانوان و ۵۲ درصد آقایان مشارکت داشتند و در نهایت از ۳۰۰ مقاله برتر تقدیر می‌شود.

نقش و جایگاه ارگانیسم‌ها در بیوتروریسم و دفاع زیستی، طراحی الگوی نظام دفاع زیستی، جایگاه پدافند غیرعامل در دفاع زیستی، بیوتروریسم و مخاطرات قضایی و زیست محیطی، ملاحظات امنیتی، اجتماعی، سیاسی، حقوقی و اقتصادی دفاع زیستی و بیوتروریسم، نقشه علوم پزشکی و علوم پایه پزشکی در دفاع زیستی، جایگاه و کارکرد علوم انسانی در دفاع زیستی، و جایگاه فناوری‌های نوظهور در بیوتروریسم و دفاع زیستی از محورهای همایش می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha