ارسال ۱۸۱ مقاله علمی به دبیرخانه همایش بیوتروریسم در لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - مسوول بسیج دانشجویی لرستان گفت: ۱۸۱ مقاله علمی به دبیرخانه همایش ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم در این استان ارسال‌ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن کریمی روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی همایش ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم اظهار کرد: اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم با همکاری پدافند غیرعامل استانداری لرستان و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط ۲۵ بهمن ماه امسال در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود

وی افزود: نقش و جایگاه ارگانیسم‌ها در بیوتروریسم و دفاع زیستی، طراحی الگوی نظام دفاع زیستی، جایگاه پدافند غیرعامل در دفاع زیستی، بیوتروریسم و مخاطرات قضایی و زیست محیطی، ملاحظات امنیتی، اجتماعی، سیاسی، حقوقی و اقتصادی دفاع زیستی و بیوتروریسم، نقشه علوم پزشکی و علوم پایه پزشکی در دفاع زیستی، جایگاه و کارکرد علوم انسانی در دفاع زیستی، و جایگاه فناوری‌های نوظهور در بیوتروریسم و دفاع زیستی از محورهای همایش می‌باشد.

مسوول بسیج دانشجویی لرستان تاکید کرد: ۱۸۱ مقاله علمی به دبیرخانه ارسال‌ و فراخوان مورد استقبال عموم قرار گرفت و امیدواریم بتوانیم پایلوت برای برگزاری علمی این همایش در کشور باشیم.

کریمی با بیان اینکه لرستان باید به قطب علمی کشور تبدیل شود، ادامه داد: به تعداد محورهای همایش ، کارگاه های آموزشی برگزار می‌شود، همچنین پدافند غیرعامل به معنای تقویت زیر ساخت هاست و این مهم جز با شناخت فرصت ها و تهدیدهای موجود حاصل نمی شود.

وی به برگزاری اردوی راهیان نور اشاره کرد و گفت: ۱۸ بهمن این اردوی دانشجویی آغاز می‌شود و تا یکم اسفند در سه مرحله و از تمامی دانشگاه های استان به صورت جداگانه برای برادران و خواهران اجرایی می‌شود.

مسوول بسیج دانشجویی لرستان با بیان اینکه باتوجه به برگزاری انتخابات مجلس این اردو متوقف و از ۱۷ اسفند از سر گرفته می‌شود و تا ۲۴ اسفندماه ادامه خواهد داشت، یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲ هزار دانشجو به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شوند.

کریمی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۴۰۰ دانشجو به اردوی راهیان پیشرفت اعزام شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha