۱۴ هزار نهال در شهرستان‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد کاشته شد

یاسوج - ایرنا - مسوول قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون تعداد ۱۴هزار نهال در شهرستان‌های مختلف استان کاشته شده و امید است با هم افزایی و تعامل بتوان عملیات کاشت سهمیه یک میلیون و ۵۰ هزار اصله نهال در هر سال به پایان برسد.

سرهنگ حسن رضایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر طرح کاشت سالانه یک میلیارد درخت در سراسر کشور، قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح با مشارکت اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به کاشت انواع درختان مثمر و غیرمثمر در شهرستانهای مختلف استان می کند.

وی ادامه داد: به همین منظور با برگزاری نشست های متعدد مابین منابع طبیعی استان و سپاه فتح مقرر شد که با تعامل و استفاده از ظرفیت گروههای جهادی این مهم صورت پذیرد.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مقرر شده در مدت چهار سال تعداد یک میلیارد اصله نهال در سراسر کشور کاشته شود.

سرهنگ رضایی تاکید کرد: بنا به برنامه ریزی های صورت گرفته سهیمه استان کهگیلویه و بویراحمد سالانه یک میلیون و ۵۰ هزار اصله نهال و در مجموع چهار میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال است که عملیات کاشت نهال در چند مرحله انجام خواهد شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۴ هزار هکتار جنگل دارد که بیش از ۵۰ گونه درختی و درختچه ای دارد که ۷۰ درصد جنگل های استان را ، درخت بلوط پوشش می دهد و در سال گذشته، ۲۶هزار هکتار از جنگل های بلوط استان درگیر آفت برگخوار بلوط شد.

این استان ، ۵۱۲ هزار هکتار مرتع خارج از جنگل دارد که بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی این استان دارای پوشش گیاهی مرتعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha