۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85386899
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تولید ۳۷۰ تن ماهی در فامنین

۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۳
کد خبر: 85386899
تولید ۳۷۰ تن ماهی در فامنین

همدان - ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی فامنین گفت: این شهرستان در قالب ۵۰ استخر دو منظوره ظرفیت تولید سالیانه ۳۷۰ تن انواع ماهی را دارد.

به گزارش ایرنا، منصور خزایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ترویج مصرف آبزیان و آشنایی با مزایای استفاده از ماهی در سبد غذایی خانوار اولین جشنواره طبخ ماهی قزل آلا در شهرستان فامنین و روستای نگارخاتون برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با حضور مسئولان، کشاورزان و بهره‌برداران برگزار شد، تاکید کرد: این جشنواره در افزایش تولید و ایجاد فرهنگ سازی مصرف مثمرثمر خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در ادامه یادآور شد: افزایش سرانه مصرف نیز هدف دیگر این جشنواره است به نحوی که مصرف ماهی در وعده غذایی و سر سفره‌های مردم افزایش یابد.

وی با اشاره به تعداد قابل توجه شرکت‌کنندگان در اولین جشنواره طبخ ماهی فامنین تاکید کرد: فامنین به عنوان یکی از قطب‌های تولید ماهی استان اما مصرف ماهی در شهرستان پایین است.

خزایی با بیان اینکه تشویق و ترغیب شهروندان برای مصرف ماهی برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها را ضرورت می بخشد، یکی از راهکارهای فرهنگ سازی در زمینه مصرف آبزیان را برگزاری دوره‌های آموزشی خواند.

سالانه ۶ هزار و ۵۰۰ تُن انواع ماهی در مزارع سردآبی و گرم‌آبی استان همدان تولید می شود.

همچنین ۵۲۵ مزرعه در زمینه پرورش انواع ماهیان گرم‌آبی و سردآبی در استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha