استاندار مرکزی: تولیدات دانش‌بنیان راهکار مقابله با تهدیدات زیست محیطی است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: تولیدات دانش‌بنیان راهکار موثر و مهم در راستای مقابله با تهدیدات زیست محیطی است.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه عصر چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان شازند، در آیین افتتاح واحد تصفیه پساب صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز شهرک صنعتی شهید بابایی شهباز، افزود: بحث‌های زیست محیطی ناظر به منابع حیاتی کشور و منابع حیاتی مورد نیاز مردم است و جایگاه مهمی دارد.

وی بیان کرد: مباحث زیست محیطی در همه جای دنیا، چندگامی از سایر بخش‌های مربوط به مباحث اقتصادی عقب‌تر است و خیلی جا دارد که در حوزه مسایل زیست محیطی حرکت کرد و گام‌های بلندی برداشت.

استاندار مرکزی ادامه داد: منابع حیاتی عموما منابع تجدیدپذیر و تمام شدنی هستند و هر منبع تمام شدنی روزی تمام می‌شود، بویژه منابع مربوط به حوزه‌ انرژی و آب‌های تجدید ناپذیر.

مخلص‌الائمه گفت: خیلی از منابعی که زمانی تجدیدپذیر بود، الان در ردیف منابع تجدیدناپذیر است که برای حفظ و جلوگیری از نابودی آنها باید تلاش کرد.

وی با بیان اینکه، منابع خاک، آب و هوا به شدت مورد تهدید است، اظهار کرد: تهدیدات این حوزه‌ها در همه جای دنیا وجود دارد اما در بسیاری از جاها بر اساس مولفه مهم و با استفاده از دانش و نیروهای دانش‌بنیان برای مهار آنها بهره‌گیری شده است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: شرکت کیمیاگران امروز، در این مسیر و در حوزه تولید و زیست محیطی، جزو شرکت‌های موفق است.

مخلص‌الائمه گفت: کارهای زیادی در طرح‌های تصفیه پساب در کشور صورت گرفته اما در در حد شرکت «کیمیاگران امروز» کم است و تلاش‌های این شرکت جای تقدیر دارد.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها باید طرح شرکت «کیمیاگران امروز» را اطلاع‌رسانی کنند که الگویی برای صنایع دیگر استان و کشور شود تا سرمایه‌گذاران سرمایه خود را در مسیر درست هزینه کنند و به محیط زیست هم توجه ویژه داشته باشند.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تولید خط مقدم دفاع اقتصادی کشور است.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: تعبیر رهبر معظم انقلاب از شرایط بین‌المللی اقتصادی، جنگ همه جانبه و تمام عیار اقتصادی است.

وی اظهار کرد: کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد و اگر در این حوزه ضربه بخوریم، در سایر حوزه‌ها باید عقب‌نشینی کنیم، اما جمهوری اسلامی تنها کشوری است که تاکنون توانسته قدرتمند در مقابل تمام تهدیدهای دشمنان ایستادگی کند و روز به روز بر توفیقاتش نیز اضافه می‌شود.

استاندار مرکزی گفت: مشکلات اقتصادی حوزه معیشت جاری مردم ناشی از سیاست‌گذاری‌های غلط حداقل ۵۰ سال گذشته است.

مخلص‌الائمه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها، برآیند مثبتی خلق شده که هم به لحاظ پیشرفت و رشد، پایایی و هم حوزه مسایل مقابله با تحریم بی‌نظیر است و دومی در دنیا ندارد.

وی تصریح کرد: رکن اقتصاد مقاومتی در کشور به خوبی شکل گرفته اما هنوز جا برای کار تا نقطه مطلوب بسیار است.

استاندار مرکزی افزود: شرکت «کیمیاگران امروز» برای چندین طرح دیگر اعلام سرمایه‌گذاری کرده که دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم در این آیین گفت: بحث‌های زیست‌محیطی، اقتصادی و تولیدی در سراسر دنیا تاثیراتی بر یکدیگر دارند.

« یوسف یوسفی» افزود: ایده‌آل‌ترین حالت تولید، همراه و با توجه به محیط زیست است.

وی بیان کرد: آلودگی هوا یکی از معضلات استان مرکزی بویژه در شهر اراک است که بخش زیادی از آن مربوط به فعالیت صنایع است.

واحد تصفیه‌خانه صنعتی ( به روش ZLD) در شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز شهرک صنعتی شهید بابایی شهباز با حضور استاندار مرکزی افتتاح و راه‌اندازی شد.

روش ZLD (Zero Liquid Discharge) یکی از مناسب‌ترین روش‌های تصفیه پساب‌های صنعتی به شمار می‌آید که در آن با استفاده از تمهیدات خاص فرآیندی، مقدار هدررفت پساب به کمترین مقدار ممکن رسیده و از این رو به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

توانایی تصفیه پساب این واحد، ۱۵۰ متر مکعب در روز است.

استاندار مرکزی در سفر به شهرستان شازند به مقام شهدای مدفون در این منطقه نیز ادای احترام کرد و با جانباز ۷۰ درصد « پناه برخدا هراتی» دیدار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha