۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 1062
کد خبر: 85386989
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایان هفته آغاز به کار ۲ نمایشگاه در گالری گویه

۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶
کد خبر: 85386989
پایان هفته آغاز به کار ۲ نمایشگاه در گالری گویه

تهران- ایرنا- نمایشگاه‌ چندرسانه‌ای «چشمان کاملا باز / بسته» اثر محمد وحیدی و امیرعباس علی‌پور و همچنین نمایشگاه نقاشی‌های آرزو صفایی شربیانی، با عنوان «بلبلی برگ گلی» جمعه ۲۷ بهمن‌ماه در گالری گویه افتتاح می‌شوند.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه‌ چندرسانه‌ای «چشمان کاملا باز/ بسته» یک «اجرا، چیدمان، ویدئوآرت» است که به مدت ۵ روز اجرا خواهد شد و شامل بخش‌های مختلفی است که در آن هنرمندان برگزارکننده، چشم را به عنوان وسیله و ابزار دیدن و نگاه کردن و اولین مرحله کنش، سوژه اثر قرار داده‌اند.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «بینایی انتزاعی‌ترین و فریب‌خورترین حس‌ها و به نوعی پذیراترین حس در مقابل انتزاع تعمیم یافتۀ جهان امروز است. به زبانی دیگر امروزه حتی به چشم‌های خودمان هم دیگر نمی توانیم اعتماد کنیم. هنگامی که جهان واقعی به تصاویر ساده تبدیل می‌شود، تصاویر ساده به موجودات واقعی و انگیزه‌های موثر یک رفتار خلسه‌مانند تبدیل می‌شوند. نمایش به عنوان وادار ساختن فرد به دیدن جهان از طریق واسطه‌های مختلف به طور طبیعی حس بینایی را حس برتر انسان می‌کند.»

«چشمان کاملا باز / بسته» شامل بخش‌های تجسمی، پرفورمنس و ویدئو آرت است و به تهیه‌کنندگی احسان علیپور اجرا خواهد شد. طراح چیدمان، عکاس، کارگردان اجرا و ویدئوآرت‌ها محمد وحیدی و امیرعباس علیپور هستند و پانیذ خوش‌نیک، شیده غفاریان، علی روزبه، مریم شفیعی به‌عنوان اجراگران این اثر حضور دارند. زینب ملکی (دستیار اجرا)، فائزه فردی (طراح لباس)، مهسا سیفی (آهنگساز)، زهرا مقدس‌پور (طراح لوگو و هویت بصری)، آریا کیایی‌راد (صداگذار و اجرای صدا) و مرصاد اَرکی (پشتیبانی فنی نور و تصویر) دیگر عوامل این نمایشگاه هستند.

«چشمان کاملا باز / بسته» روز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در گالری گویه، واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شماره سی‌ونه و به مدت ۵ روز تا ۱ اسفند بر پا خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند روزانه از ساعت ۱۷ تا ۲۰:۳۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

همچنین نمایشگاه نقاشی‌های آرزو صفایی جمعه ۲۷ بهمن‌ماه در گالری گویه افتتاح می‌شود.این نمایشگاه شامل ۲۰ اثر است.

در بیانیۀ نمایشگاه آمده است: گل و مرغ در نقاشیِ ایرانی پیشینه‌ای دیرینه دارد و در دوره‌های مختلف بر بسترهای متفاوت ظاهر شده است. رمز و راز نهفته در این نقاشی‌ها حکایت امروز است؛ به عبارتی، «صورتی در زیر دارد هرچه بر بالاستی» و عنوان نمایشگاه گویای همین است: بلبلی برگِ گُلی خوش رنگ در منقار داشت و اندر آن برگ و نوا خوش ناله‌هایِ زار داشت»
اجرای نقاشانه و گزینش هنرمندانه و دلنشینِ رنگ و فرم، فضای شاعرانۀ کارها را دیدنی‌تر ودلچسب‌تر می‌کند و بیننده را در بازآفرینیِ باغِ دلخواهِ رویایی، به بازی می‌گیرد.»

آرزو صفایی شربیانی، دانش‌آموختۀ کارشناسی نقاشی از دانشگاه سوره و کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه الزهرا است. آثار او در نمایشگاه‌های فردی و گروهی مختلفی در گالری‌های سیحون، طراحان آزاد، ایده، فرمانفرما، موزۀ امام علی و فرهنگسرای ارسباران به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه «بلبلی برگ گلی» روز جمعه ۲۷ بهمن در گالری گویه، واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شمارۀ سی‌ونه افتتاح می‌شود و تا ۲ اسفند بر پا خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند روزانه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha