مذاکرات کتابی ایران و امارات/ حضور ناشران در تهران، شارجه و ابوظبی تسهیل می‌شود؟

تهران- ایرنا- رایزنی‌ها در حاشیه نمایشگاه کتاب دهلی‌نو برای گسترش حضور ناشران در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران، شارجه، ابوظبی در حال انجام است، این در حالی است که در چند روز گذشته مذاکرات برای همکاری با نمایشگاه‌های کتاب فرانکفورت و ریاض نیز روی میز مذاکرات متولیان حوزه کتاب قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، یکی از برنامه‌های مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی و دومین نمایشگاه کتاب دهلی رایزنی برای تسهیل حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب و حضور متقابل ناشران خارجی در نمایشگاه‌های کتاب ایران بود.

علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از کشورمان به دیدار با مسئولان نمایشگاه‌های کتاب ریاض، شارجه، ابوظبی و فرانکفورت پرداخت. قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در این زمینه با اشاره به دیدار با مسئولان نمایشگاه شارجه و ابوظبی گفت: یکی از وجوه حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی رایزنی برای توسعه تعاملات و تبادلات بین دو کشور است. همان طور که در روزهای گذشته با مسئولان نمایشگاه‌های فرانکفورت و عربستان گفت‌و گوکردیم،

همچنین با مسئولان نمایشگاه شارجه و ابوظبی نیز گفت‌وگو و مذاکره شد. سال‌های قبل حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب شارجه و حضور ناشران آنها در نمایشگاه کتاب تهران در جریان بود، که البته چند سالی دچار اختلال شد؛ در این دیدار، صحبت بر سر این بود، که اختلالات موجود برطرف شود.

وی ادامه داد: مسوولان نمایشگاه شارجه و ابوظبی و ناشران اماراتی را به نمایشگاه کتاب تهران دعوت کردیم، آنها نیز اعلام کردند حضور مسوولان و ناشران ایرانی را برای حضور در نمایشگاه شارجه و ابوظبی تسهیل خواهند کرد.

مذاکرات کتابی ایران و امارت/ حضور ناشران در تهران، شارجه و ابوظبی تسهیل می‌شود؟

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: در این جلسات قرار شد شرایط تسهیل و گروهی از ناشران در نمایشگاه دو طرف حضور پیدا کنند. گفت گوها در جریان است، امیدواریم که این مذاکرات در نمایشگاه کتاب تهران تبدیل به تفاهم‌نامه شده و در نمایشگاه کتاب شارجه عملیاتی شود.

مذاکرات کتابی ایران و امارات/ حضور ناشران در تهران، شارجه و ابوظبی تسهیل می‌شود؟

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: در این دیدارها درباره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که از جوایز معتبر جهانی در حوزه کتاب محسوب می شود و همچنین حمایت‌های ایران از انتشار آثار ایرانی به زبان های دیگر در قالب طرح گرنت (طرح‌های حمایتی دولتی) نیز گفت و گو شد.

رمضانی افزود: بحث دیگر حضور ناشران ایرانی و آژانس‌های ادبی ایران در نمایشگاه، فروش حق مالکیت آثار است که در شارجه برگزار می شود و تعداد زیادی از ناشران دنیا نیز در آن حضور دارند. امیدواریم ناشران ایرانی نیز بتوانند در این نمایشگاه حضور داشته و هم حق رایت آثار ایرانی را بفروشند و هم رایت آثار مناسب را برای انتشار در ایران خریداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha