۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۰۶
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85387102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هلند به ائتلاف نظامی برای تامین پهپادهای پیشرفته اوکراین پیوست

تهران-ایرنا- وزیر دفاع هلند اعلام کرد که این کشور به یک ائتلاف نظامی با متحدانش از جمله انگلیس می‌پیوندد که فناوری پیشرفته هواپیماهای بدون سرنشین را در اختیار اوکراین قرار داده تا «توانایی‌های تهاجمی» کی‌یف در جنگ علیه روسیه را تقویت کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، کاجسا اولونگرن وزیر دفاع هلند در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» پیش از نشست ۲ روزه وزرای دفاع سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل که از امروز آغاز می‌شود، گفت: احتمال دارد که هزینه‌های اضافی برای هلند بیش از ۲ میلیارد یورو برای سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده باشد.

این مقام دفاعی هلند تصریح کرد: بدون شک می‌دانیم که پهپادها در این جنگ [میان روسیه و اوکراین] بسیار مهم هستند. به همین دلیل است که ما به ائتلاف هواپیماهای بدون سرنشینی می‌پیوندیم که اوکراین به همراه لتونی و سایر کشورها راه‌اندازی کرده اند.

وی افزود: می‌خواهیم مطمئن شویم که تولید را افزایش می‌دهیم، از آخرین فناوری استفاده می‌کنیم و به طور دقیق آنچه اوکراین نیاز دارد را ارائه می‌کنیم.

اولونگرن اظهار داشت: بر این باورم که این نقطه قوت این ائتلاف خواهد بود تا بتواند در کوتاه‌مدت آنچه را که نیاز دارند، فراهم کند.

این تعهد آمستردام، جدای از جت‌های جنگنده «اف-۱۶»، توپخانه، مهمات و سامانه‌های دفاع هوایی است که قرار است هلند در اختیار کی‌یف قرار دهد.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت دفاع اوکراین ماه گذشته میلادی از مشارکت انگلیس [در این ائتلاف نظامی پهپادی اوکراین] خبر داد. همچنین انگلیس و هلند پیشتر به اوکراین در ساخت ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین خود کمک کرده بودند.

از سوی دیگر، میخائیلو فدوروف وزیر حوزه دیجیتال اوکراین روز دوشنبه گفت: کی‌یف قصد دارد هزاران پهپاد دوربرد با قابلیت حمله عمیق به خاک روسیه در سال ۲۰۲۴ بسازد و در حال حاضر بیش از ۱۰ شرکت در حال تولید دارد.

به گزارش ایرنا، حدود ۲ سال از آغاز جنگ روسیه و اوکراین می‌گذرد. این جنگ در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد.

پس از آغاز جنگ اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha