۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85388389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد در جاده‌های کردستان برقرار است

۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبر: 85388389
تردد در جاده‌های کردستان برقرار است

سنندج- ایرنا- معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: اکنون تردد در همه راه ها و مسیرهای استان جریان دارد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

صلاح‌الدین محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون در برخی جاده های استان از جمله مسیر سقز- دیواندره بارش خفیف برف گزارش شده است اما تردد روان بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی افزود: شب گذشته نیز این راه با بارش شدید برف و کولاک همراه بود و تردد در آن تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر بود، ضمن اینکه ممنوعیت تردد کشنده داشتیم اما امروز مشکلی وجود ندارد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: با توجه به مه گرفتگی در برخی گردنه ها و لغزندگی جاده‌ها، از رانندگان درخواست می شود، ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی‌، با سرعت مطمئنه در محورها حرکت کنند، ضمن اینکه با خود تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

براساس آمارها در جاده‌های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند لذا احداث راهدارخانه می‌تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha