مطالبات فرهنگیان گنابادی از ارتقای جایگاه آموزش و پرورش تا بهبود وضعیت معیشتی معلمان

گناباد-ایرنا- مشارکت در انتخابات از اهمیت خاصی در ابعاد مختلف برخوردار است و فرهنگیان با توجه به جایگاه مهم و تاثیر گذاری خود بر تعلیم و تربیت دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و به خصوص رای اولی ها نقش مهمی در ترغیب آنها به حضور در انتخابات دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر جامعه فرهنگی و معلمان گنابادی از هم اکنون خود را برای حضور در انتخابات یازدهم اسفند آماده می کنند این آمادگی تنها به حضور آنان در انتخابات بسنده نمی شود بلکه ترغیب و تشویق دانش آموزان و به خصوص رای اولی ها در انتخابات از رساتهای مهم این قشر به شمار می رود.

انتخابات به عنوان یک حق مهم در تعیین سرنوشت از اهمیت زیادی در سطح کشور و نظام جمهوری اسلامی برخوردار است بنابراین باید با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف برای دانش آموزان و جوانان بستر های حضور حداکثری را در این عرصه هرچه بیشتر فراهم کرد .

در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تعدادی از فرهنگیان گناباد با حضور در میزگرد خبرگزاری ایرنا دفتر گناباد بر توجه بیشتر نمایندگان منتخب به ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش و بهبود وضعیت معیشتی معلمان در این شهرستان تاکید کردند.

مطالبات فرهنگیان گنابادی از ارتقای جایگاه آموزش و پرورش تا بهبود وضعیت معیشتی معلمان

بیشتر بخوانیم:

فرماندار: تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش گناباد نیازمند برنامه ریزی است

https://irna.ir/xjMzR۷

گناباد با کمبود ۲۰۰ معلم در سال تحصیلی جدید مواجه است
https://irna.ir/xjMYFH

گناباد با کمبود ۷۵۰ معلم مواجه است

https://irna.ir/xjNDdz

کاهش مشکلات آموزش و پرورش و فرهنگیان نیازمند اصلاح قوانین

آموزش و پرورش از ارکان مهم و اساسی و زیربنایی در جامعه به شمار می رود و توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ارتقاء جایگاه این بخش در اصلاح قوانین مهم است.

فرهنگیان گنابادی بر این باورند که با وجود اهمیت آموزش و پرورش ولی مسوولان ذیربط و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته به این مساله توجه کافی نداشتند و همین امر موجب شده که فعالان و فرهنگیان با مشکلاتی دست به گریبان باشند.

یکی از فرهنگیان گناباد گفت: آموزش و پرورش از بخشهای مختلف و زیربنایی و بسترساز توسعه به شمار می رود و همه افراد و مسوولان و نمایندگان در محضر معلمان کسب علم کرندند و نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی باید عزم خود را در راستای کاهش مشکلات نظام آموزشی کشور و معلمینی که شعل انبیا را دارند و نسل های کشور را تربیت ، رشد و تعالی می دهد جزم کرده و برای ارتقاء جایگاه این بخش بکوشند.

معصومه اسماعیلی تصریح کرد: طی سالهای گذشته پیش از انتخابات و در زمان برگزاری آن از تعامل و همراهی فرهنگیان استفاده می شود ولی بعد از آنکه انتخابات برگزار و نمایندگان منتخب مشخص و به مجلس شورای اسلامی راه می یابند به نحو مطلوب به این بخش توجه نمی کنند.

وی افزود: من در مدت ۳۳ سال خدمتم در آموزش و پرورش به هیچ عنوان به یاد ندارم که حتی یک نماینده از مدرسه ما سر بزند و از نزدیک مسائل و مشکلات قشر فرهنگی را مورد بررسی قرار دهد اگر آموزش و پرورش به عنوان یک بخش مهم و زیربنایی در کشور برای نمایندگان مجلس دارای اهمیت می بود به صورت دوره ای با بازدید از مدارس این منطقه مسائل و مشکلات آنها را بررسی می کردند.

وی ضمن تاکید بر توجه بیشتر به مدارس دولتی در بررسی قوانین مربوط به آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی والدین حاضرند که با پرداخت مبالغ زیاد بابت شهریه فرزندان خود آنان در مدارس غیر دولتی به تحصیل اشتغال یابند در صورتی مدارس دولتی اگر بیشتر مورد توجه قرار بگیرند اثر بخشی آنها کمتر از مدارس دولتی نیست و حتی بیشتر از آنها هم خواهد بود.

وی اجرای بهینه طرح رتبه بندی معلمان را نیازمند توجه بیشتر مسوولان ذیربط و از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: نمایندگان مجلس باید با شناخت موثر از اقتضائات و مشکلات بخش آموزش و پرورش با اصلاح قوانین در جهت رفع تنگناهای این بخش گام بردارند.

وی کاهش مشکلات آموزش و پرورش را نیازمند توجه مسوولان ذیربط به اجرای سند تحول بنیادین این بخش دانست.

دیگر فرهنگی گنابادی هم بر این باور است: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان دوران تبلیغات انتخاباتی باید توجه خاصی به آموزش و پرورش به عنوان بخش مهم و زیربنایی کشور داشته باشند و بعد از انتخاب به عنوان نماینده مجلس با تصویب قوانین کارآمد در جهت اعتلای هر چه بهتر این بخش و کاهش مشکلات فرهنگیان در زمینه های مختلف گام بردارند.

علی مشکین پایین بودن حقوق معلمان و از جمله افرادی که تازه مشغول به کار شدند در شرایط سخت اقتصادی را یادآور شد و افزود: هر اندازه که شناخت نامزدهای این حوزه انتخابیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مشکلات آموزش و پرورش بیشتر باشد قوانین بهتری تصویب و تنگناها و دغدغه های فعالان این بخش کاهش می یابد.

مدیر دبیرستان نمونه مهدی زاده گناباد نیز با اشاره به اینکه در برخی موارد به دلیل نقض قوانین نمی توان به خوبی از طرفیت دانش آموزان در تصمیم های مربوط به آموزش و پرورش بهره گرفت، گفت: در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان همه بخشها و مسوولان اعم از فرماندار، امام جمعه ، معاونان ادارات آموزش و پرورش ، انجمن اولیاء و مربیان ، فرهنگیان و برخی ادارات و حتی شهرداریها و غیره دارای نماینده هستند ولی یک نماینده از قشر دانش آموز حضور ندارد.

مهدی پورعیدی گفت: در جلسه شورای آموزش و پرورش گناباد که برای جمعیت ۱۷ هزار نفری دانش آموزان این شهرستان تصمیم گیری می کند به دلیل آنکه در قانون تشکیل این شورا جایگاهی برای نماینده قشر دانش آموز در نظر گرفته نشده نماینده ای از این قشر حضور ندارند و نمایندگان منتخب دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در بررسی مسائل و مشکلات موجود باید به این مسائل توجه داشته باشند و کاهش این قبیل مشکلات نیازمند اصلاح قوانین مربوط به آموزش و پرورش است.

مطالبات فرهنگیان گنابادی از ارتقای جایگاه آموزش و پرورش تا بهبود وضعیت معیشتی معلمان

مطالبه گری ویژگی مهم نماینده منتخب گناباد و بجستان

در کنار تدوین و تصویب قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین به عنوان وظیفه مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالبه گری از مسوولان ذیربط برای اجرای موثر قوانین از اهمیت خاصی برخوردار و گام مهمی در جهت کاهش مشکلات در بخشهای مختلف به شمار می رود.

شهرستانهای کوچک مانند گناباد و بجستان با یک سری مسائل و مشکلات خاص خود دست به گریبان هستند و نماینده منتخب مردم این منطقه باید در بررسی و اصلاح قوانین این مساله را از طریق مسوولان ذیربط و سایر نمایندگان در اجرا و یا تصویب قوانین مطالبه کند.

مدیر دبیرستان نمونه مهدی زاده گناباد گفت: با توجه به اینکه در تصویب قوانین رای جمعی و اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد نیاز است، نمایندگان شهرستانهای برخوردار و بزرگ و شهرهای شمالی مانند تهران ، اصفهان، شیراز و غیره باید در طول دوران نمایندگی خود سفرهایی به مناطقی مانند گناباد ، شهرهای جنوبی کشور مانند استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان و غیره داشته باشند و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنها آشنا شوند.

مهدی پورعیدی تصریح کرد: نمایندگان این شهرهای جنوبی و کم برخوردار درک درستی از مسائل و تنگناهای حوزه های استحفاضی خود دارند ولی نمایندگان سایر نقاط برخوردار که شناخت کافی از آن ندارند در زمان نیاز به رای اکثریت برای تصویب قوانین مربوط به این مناطق به آنها رای منفی دهند ولی اگر شناخت صحیح نسبت به مشکلات این مناطق داشته باشند با دید بازتری قوانین را بررسی و تایید می کنند.

این فرهنگی گنابادی افزود: وقتی که تصویب و بررسی و نظارت بر قوانین و به خصوص بررسی لایحه بودجه سالانه در مجلس شورای اسلامی متناسب با شناخت دقیق نمایندگان از ظرفیتهای مناطق مختلف باشد در راستای نیازها و جهت دهی صحیح برای رفع تنگناها تدوین می شود و اثر دهی مطلوب دارد.

وی گفت: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باید ضمن استفاده از نظرات بخشها و گرایشهای سیاسی مختلف در رصد مسائل و مشکلات و در صورت راهیابی به مجلس شورای اسلامی در بررسی لوایح و قوانین و نظارت بر مسائل و مشکلات به این مساله توجه خاص داشته باشند.

پورعیدی افزود: وقتی در یک بخش همه هم نظر باشند تغییر و تحول به نحو مطلوب صورت نمی گیرد و در صورتی که از نظرات افراد منتقد بهره گرفته شود شاهد پیشرفت و توسعه در هر بخشی خواهیم بود و مجلس شورای اسلامی باید ضمن حفظ استقلال خود به این مساله داشته باشد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید ضمن حفظ استقلال خود در تدوین، بررسی و تصویب و نظارت بر حسن اجرای قوانین از خرد جمعی همه گرایشهای سیاسی و نخبگان بهره بگیرد و به دور از تعارفهای سیاسی و حزبی قوانین را وضع کند و نظارت درستی بر اجرای آنها داشته باشد.وی گفت:

علی مشکین دیگر فرهنگی گنابادی هم مطالبه گری و توجه به نیازها و مشکلات شهرستانهای کوچک را مهم دانست و گفت: با توجه به آنکه تصویب قوانین بر اساس رای اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام می شود و بخش زیادی از نمایندگان مربوط به شهرهای مرکزی و شمالی و برخوردار هستند شناخت و درک صحیح نمایندگان این مناطق از مناطق محروم و کم برخوردار موجب یم شود که تصویب قوانین در مجلس از واقع نگری بیشتر برخوردار باشد.

بیشتر بخوانیم:

فرماندار گناباد:‌ معلمان بسترساز مشارکت مردم در انتخابات هستند

https://irna.ir/xjPt۳C

مناظره‌ها بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو است

https://irna.ir/xjPzjf

انتخاب هدفمند، در گرو مشارکت آگاهانه

https://irna.ir/xjPLRR

مطالبات فرهنگیان گنابادی از ارتقای جایگاه آموزش و پرورش تا بهبود وضعیت معیشتی معلمان

معلمان ارکان زیربنایی تبیین مشارکت در انتخابات

مشارکت مردم در انتخابات ایران اسلامی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که همچون برگ زرینی در عرصه بین الملل می‌درخشد و مردم به رغم دشواری‌ها با حضوری پرشور در پای صندوق‌های رای آمده و این رویداد مهم را رقم می زنند بنابراین معلمان به عنوان یکی از پشتوانه های انقلاب اسلامی بیش از پیش پا به میدان گذاشته و با آگاهی بخشی از اثرات حضور در انتخابات بار دیگر دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را ناامید می سازند .

اثرگذارترین مولفه در مدارس معلمان هستند که با تبیین شاخص های نماینده انقلابی، در ایجاد انگیزه مشارکت، اثربخش خواهند بود چرا که ایجاد احساس تعلق خاطر به انتخابات و امیدافرینی در بین جوانان می تواند به صورت جدی در خنثی سازی توطئه ها و اهداف دشمنان نمود داشته باشد.

مدیر دبیرستان نمونه مهدی زاده گناباد می گوید: معلمان با توجه به تاثیر گذاری بر دانش آموزان و از جمله قشر جوان بهترین قشر برای تشویق آنان و به خصوص دانش آموزان رای اولی برای حضور در انتخابات به شمار می روند و در کنار سایر واحدهای درسی که به دانش آموزان ارایه می دهند باید درس مشارکت در تعیین سرنوشت از طریق ترغیب آنان به انتخابات آموزش دهند.

مهدی پورعیدی گفت: نقش آفرینی معلمان در آستانه انتخابات تنها به تبیین مشارکت حداکثری بسنده نمی شود بلکه در کنار آن باید با بیان مصادیق نامزدهای اصلح از دیدگاه قانون اساسی و تاکیدات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب برای دانش آموزان تبیین شود .

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد زیربنای تفکری و اعتقادی و اخلاقی دانش آموز در مدرسه و به واسطه ارتباط با معلمان رقم می خورد و ۱۰ درصد از جامعه و خانواده تاثیر می پذیرد و اگر اهمیت شرکت در انتخابات به صورت زیربنایی برای نسل جوان و دانش آموزان و خانواده های آنان توسط معلمان و یا در مدارس بیان شود بستر مشارکت آنان را در این انتخابات افزایش می یابد.

وی گفت: دانش آموزان رای اولی از نظر سنی در سال آخر مقطع متوسطه دوم و در آستانه دیپلم و ورود به دانشگاه قرار دارند و بیشتر از محیط خانواده از مدرسه و معلمان و همکلاسی های خود می بیند و باید با برنامه ریزی صحیح لزوم مشارکت در انتخابات به عنوان اصل مهم برای آنان تبیین کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما ضمن حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از همه ظرفیت خود برای تبیین مشارکت دانش آموزان رای اولی و جامعه بدین منظور استفاده می کنیم.

یکی دیگر از فرهنگیان گنابادی با اشاره به تاثیر حضور حداکثری مردم در انتخابات در افزایش استحکام نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: فرهنگیان به عنوان قشر امین و مورد اعتماد مردم و جامعه نقش تاثیر گذار و مهمی در تشویق دانش آموزان رای اولی و خانواده هایشان به حضور در انتخابات دارند.

معصومه اسماعیلی افزود: با توجه به تاثیر گذاری که دانش آموزان از معلمان دارند این قشر باید در مقاطع تحصیلی مختلف اهمیت حضور گسترده در انتخابات را برای دانش آموزان و به خصوص رای اولی مطرح و خانواده هایشان را به شرکت در انتخابات تشویق کنند.

علی مشکین دیگر فرهنگی گنابادی نیز اهمیت نقش فرهنگیان و معلمان در ساختار و مهندسی اجتماعی و فرهنگی مانند جاده های ارتباطی دانست و گفت: تاثیر گذاری دانش آموزان از معلمان به مراتب بیشتر از خانواده و پدر و مادر است و گستردگی آموزش و پرورش و فرهنگیان در جامعه و تاثیر گذاری آنان بر دانش آموزان و به صورت غیر مستقیم در خانواده ها نوعی مزیت برای تبیین مشارکت در انتخابات ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان در آستانه برگزاری انتخابات بردامنه ترفندهای خود افزوده و به شیوه های گوناگون و به خصوص از طریق فضای مجازی به دنبال ناامید سازی مردم و به خصوص قشر جوان برای حضور در انتخابات هستند معلمان باید با بیان اهمیت و مصادیق شرکت پرشور در انتخابات برای دانش آموزان و به خصوص رای اولی آنان را تشویق به شرکت در انتخابات کنند.

وی تاکید کرد: تشویق دانش آموزان به حضور در انتخابات نباید تنها به دانش آموزان رای اولی محدود شود بلکه معلمان باید این مساله را برای دانش آموزان سایر مقاطع تحصیلی و حتی ابتدایی که مکلف اجتماعی و سیاسی هم نیستند، بیان کنند و به صورت غیر مستقیم در آگاهی بخشی خانواده های آنان نیز نقش مهمی داشته باشند چون دانش آموزان به عنوان یک رابط این مطالب را به والدین خود منتقل و آنان را تشویق به این امر می کنند.

مطالبات فرهنگیان گنابادی از ارتقای جایگاه آموزش و پرورش تا بهبود وضعیت معیشتی معلمان

جوان گرایی و توجه به ظرفیت جوانان ضرورت نمایندگان مجلس شورای اسلامی

توجه به ظرفیت قشر جوان و به خصوص نخبگان و صاحبنظران این رده سنی از نیازهای مهم کشور به شمار می رود جوانان در کنار سایر اقشار مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن هم در پیشبرد اهداف دوران دفاع مقدس نقش مهمی داشتند و امروز هم جوانان در توسعه و پیشرفت کشور در زمینه های گوناگون نظیر شرکتهای دانش بنیان و انرژی هسته ای و غیره نقش مضاعفی دارند.

مدیر دبیرستان نمونه مهدی زاده گناباد ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت قشر جوان به عنوان یک ضرورت و نیاز در بخشهای مختلف اجرایی، نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی و غیره گفت: جوان گرایی همواره باید در جایگاه درست و منطقی آن مورد توجه قرار بگیرد و استفاده از پتانسیل این قشر در کنار تجارب افراد با تجربه اثر بخشی بهتری خواهد داشت.

مهدی پورعیدی گفت: استفاده از ظرفیت و توان جوانان از زمان برگزاری انتخابات و در قالب هیاتهای اجرایی مورد توجه قرار بگیرد و نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی هم در زمان فعالیتهای انتخاباتی و در صورت انتخاب به عنوان نماینده مجلس از وجود مشاورانی از قشر جوان بهره بگیرند.

وی گفت: وجود حدود ۴۰ نفر از نامزدهای انتخاباتی در رده های سنی و گرایشهای سیاسی مختلف در ترکیب نامزدهای انتخاباتی در حوزه های انتخابیه مختلف و از جمله گناباد و بجستان نوید بخش مشارکت خوبی در انتخابات سالجاری است.

یکی دیگر از فرهنگیان گناباد گفت: در نظام جمهوری اسلامی و تاکیدات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بر استفاده از ظرفیت قشر جوان تاکید شده و امروز جوانان نخبه در توسعه و پیشرفتهای کشور در بخشهای دانش بنیان، انرژی هسته ای و غیره نقش اثر گذاری داشتند.

معصومه اسماعیلی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از پتانسیل قشر جوان در قالب بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: از نظرات جوانان به عنوان آینده سازان این کشور باید در تصمیم گیریها، مسائل اجرایی، تصویب قوانین در مجلس شورای اسلامی و حتی به عنوان مشاور اجرایی مسوولان و نمایندگان مجلس بیشتر استفاده شود.

از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.

هشت هزار و ۸۳۶ تن از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یازدهم اسفندماه امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۳۱ شعبه اخذ رای حوزه انتخابیه گناباد و بجستان برگزار می شود.

از مجموع ۵۷ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای تصاحب تنها کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه گناباد و بجستان صلاحیت ۳۹ نفر تایید شده است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha