حضور همزمان هندبال آقایان و بانوان یزد در لیگ برتر، نقطه قوت ورزش استان

یزد- ایرنا- حضور ۲ تیم هندبال آقایان و بانوان استان یزد در لیگ برتر کشور موضوع مهمی است که برای اولین بار در تاریخ این رشته در استان اتفاق افتاده و می‌تواند الگویی برای سایر رشته‌های ورزشی باشد.

به گزارش ایرنا، تیم هندبال سنگ آهن بافق در بخش آقایان در چند روز گذشته با کسب عنوان قهرمانی لیگ دسته اول کشور، بعد از سال‌ها چشم انتظاری راهی لیگ برتر قهرمانی باشگاه‌ها در فصل آینده شد.

تیم هندبال سنگ آهن بافق در بخش بانوان هم چند سالی است که در لیگ برتر کشور حضور دارد و طی ۲ روز گذشته با وجودی که هنوز رقابت‌ها ادامه دارد زودتر به مقام قهرمانی رسید.

در استان یزد غیر از فوتبال ساحلی و رشته والیبال، کمتر رشته‌ای سراغ داریم که هم در بخش آقایان و هم بانوان به صورت همزمان ۲ تیم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور داشته باشند.

طی سال‌های اخیر برای توسعه رشته هندبال در یزد و اکثر مناطق و شهرستان‌های استان اقدامات زیربنایی خوبی با همکاری باشگاه‌ها و هیات‌ها و نظارت و همکاری استان انجام شده است .

وقتی مثلث ورزش یزد با دلسوزی با هم هماهنگ باشند نتایج خوبی عاید این رشته مهم و جذاب می‌شود که باید قدر آن را بیش از گذشته بدانیمراه اندازی مدارس دائمی هندبال در برخی از مناطق به خصوص در مرکز استان، برگزاری مسابقات مستمر استانی و میزبانی لیگ‌های منطقه‌ای و کشوری جزو عوامل مهمی است که در توسعه هندبال نقش آفرین بوده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش افزایی و در کنار آنها، حضور فعال و موثر تیم‌های هندبال یزد در قالب باشگاه در رقابت‌های کشوری نیز جزو عوامل دیگر موفقیت هندبال استان محسوب می‌شود.

حضور ۲ تیم هندبال استان یزد از باشگاه سنگ آهن در لیگ برتر کشور نقش مهمی در ایجاد انگیزه و توسعه و معرفی بیشتر این رشته به علاقه مندان و فرهنگ سازی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها دارد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون هندبال گفت: وقتی مثلث ورزش استان یزد با دلسوزی با هم هماهنگ باشند بدون شک نتایج خوبی عاید این رشته مهم و جذاب می‌شود که باید قدر آن را بیش از گذشته یزدی‌ها بدانند .

"ابوالفضل خوشنویس" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مثلث شامل همکاری خوب و مستمر باشگاه سنگ آهن بافق، هیات هندبال استان و شهرستان است که موجب کسب امتیاز لیگ برتری در بخش آقایان بعد از سال‌ها تلاش بود.

حضور همزمان هندبال آقایان و بانوان یزد در لیگ برتر، نقطه قوت ورزش استان

وی اظهار کرد: توجه مستمر به ورزش پایه، کسب رتبه‌های قهرمانی در بخش دختران در مقطع ابتدایی و همچنین قهرمانی دختران یزد در رده جوانان کشور و کسب سومی پسران نوجوان و مقام‌های قهرمانی در منطقه نشان دهنده ظرفیت هندبال یزد است.

این مسئول بیان کرد: قهرمانی تیم هندبال باشگاه سنگ آهن بافق در بخش بانوان با وجودی که هنوز لیگ ادامه دارد یک افتخار برای استان است که باید برای تقویت رشته و کسب افتخارات دیگر همکاری‌ها ادامه داشته باشد.

خوشنویس گفت: اینکه برای اولین بار در تاریخ هندبال استان یزد ۲ تیم در لیگ برتر یکی در بخش آقایان و دیگری در بخش بانوان حضور دارند یک فرصت است و باید شاهد تقویت باشگاه‌ها باشیم.

وی گفت: بهره‌گیری از نظرات و تجربیات پیشکسوتان هندبال در کنار تقویت هیات‌ها و مدارس پایه به صورت دائمی و ایجا زمینه برای حضور تیم‌ها در لیگ‌های منطقه‌ای و کشوری جزء عوامل موفقیت یزد است.

استان یزد ۵۰ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد و چهار هزار نفر در رشته هندبال فعال هستند و لیگ برتر هندبال کشور با حضور ۱۰ تیم در بخش آقایان و بانوان از فصل آینده برگزار می‌شود.

مرکز شهرستان بافق در ۱۱۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha