یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطقی از کرانه باختری/ بازداشت یک زن و مرد فلسطینی

تهران - ایرنا - نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل حملات متعددی را به مناطق اشغالی کرانه باختری انجام دادند و به شهروندان فلسطینی در این منطقه حمله کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز ( شنبه ) به روستای الجلمه در شمال شرق جنین یورش بردند.

منابع محلی گزارش دادند که چندین خودروی نظامی ارتش رژیم اسرائیل به این روستا یورش بردند و در چندین خیابان و محله اقدام به گشت زنی کردند اما تاکنون بازداشت هیچ یک از ساکنان این محله توسط نظامیان رژیم صهیونیستی گزارش نشده است.

از سوی دیگر، نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل به دو شهرک «کفرعین» و «بیت ریما» در شمال غرب رام الله یورش بردند.

منابع خبرگزاری فلسطینی «وفا» در این باره گزارش دادند که نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل با چند خودرو به این دو شهر یورش بردند و در محله های این دو شهر به گشت زنی پرداختند.

براساس این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) یک زن از اهالی شهر نابلس را دستگیر کردند و همچنین به شهر «بورین» در جنوب یورش بردند.

خبرگزاری فلسطین گزارش داد که چند خودروی نظامی رژیم صهیونیستی از سمت جبل الطور به شهر نابلس یورش بردند و در منطقه «التعاون» و در خیابان «بیت ایبا» این شهر مستقر شدند و خانم « ام ولید الحزام» را پس از یورش به خانه اش و تفتیش و بررسی لوازم منزل، دستگیر کردند.

این منابع همچنین اشاره کردند که نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل به شهر «بورین» و «عراق بورین» یورش بردند و با خودرو اقدام به گشت زنی در خیابان های آن کردند و یک منبع امنیتی نیز در ای ربطه به خبرگزاری فلسطینی «وفا» گفت که نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی «ابراهیم رائد العزه»(۲۰ ساله) را پس از یورش و تفتیش منزلش دستگیر کردند.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون دهها هزار شهید از جمله کودکان و زنان بر جای گذاشته است، کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل و یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به محله ها و دستگیری فلسطینیان توسط نظامیان صهیونیست است.

جنگ در نوار غزه همچنین باعث یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و تخریب گسترده زیرساخت‌ها شد که در پی آن، نمایندگان رژیم اسرائیل را به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری کشاند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha