شهادت شماری از فلسطینیان در غزه/ نبرد با اشغالگران در کرانه باختری + فیلم

تهران - ایرنا - ارتش رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه با حملات خود به جنوب نوار غزه تعداد دیگری از شهروندان فلسطینی را شهید و زخمی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه ناحیه تل السلطان در غرب شهر رفح در جنوب در نوار غزه را بمباران کرد. در این حمله یک مجتمع مسکونی تخریب شد و در اثر آن دستکم ۲ شهروند فلسطینی شهید و شماری دیگر مجروح شدند.

جنگنده های ارتش رژیم اسرائیل امروز به حملات وحشیانه خود به غرب شهر «خان یونس» در جنوب نوار غزه نیز ادامه دادند و منازل مسکونی مجاور بیمارستان «ناصر» در غرب این شهر را بمباران کردند.

در کرانه باختری رود اردن نیز نظامیان رژیم صهیونیستی به تعدادی از شهرهای این منطقه یورش بردند.

شمار زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه به شهر رام الله در کرانه باختری یورش بردند و در تعدادی از محله های آن مستقر شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به شهر نابلس در شمال کرانه باختری یورش بردند و اقدام به گشت زنی در خیابان های این شهر کردند.

درگیری‌های مسلحانه ای نیز بین رزمندگان مقاومت و نیروهای رژیم صهیونیستی در پی یورش صبح امروز نظامیان ارتش این رژیم به شهر جنین در شمال کرانه باختری رخ داد که همچنان ادامه دارد. بلدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز زیرساخت های شهر جنین را تخریب کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی ناحیه تل السلطان در غرب شهر رفح جنوبی در نوار باریکه غزه را بمباران کرد که طی آن یک آپارتمان مسکونی ویران شد و ۲ نفر از فلسطینیان به شهادت رسیدند و شماری دیگر نیز مجروح شدند.

جنگنده های ارتش رژیم اسرائیل امروز نیز به حملات وحشیانه خود به غرب شهر «خان یونس» در جنوب نوار غزه ادامه دادند و منازل مسکونی مجاور مجتمع پزشکی ناصر در غرب این شهر را بمباران کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha