۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۴۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85389242
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

میز مشترک تجاری بین اتاق های بازرگانی همدان و بخارا برپا می شود

همدان-ایرنا- رییس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی همدان گفت: میز مشترک تجاری بین اتاق های بازرگانی همدان و بخارا با هدف تسهیل در زمینه تجارت و سرمایه گذاری فعالان اقتصادی این دو شهر برپا می شود.

رحیم مرتضایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر هیاتی تجاری از ازبکستان به همدان در اواخر هفته گذشته، افزود: بدنبال سفر استاندار و هیاتی از فعالان اقتصادی همدان به ازبکستان و بخارا متقابلا شاهد سفر هیاتی از این کشور به همدان بودیم که دستاوردهای خوبی را برای استان به همراه داشت.

وی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم این سفر را باید تقویت ارتباط و تعامل میان اتاق های بازرگانی همدان و بخارا و در ادامه تفاهم نامه برپایی میز مشترک تجاری همدیگر دانست که با هدف تسهیل در برقراری ارتباط و امکان تجارت و سرمایه گذاران فعالان اقتصادی این ۲ شهر دنبال و پیگیری می شود.

رییس پارلمان بخش خصوصی همدان همچنین گفت: اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی همدان همچنان پیگیر اجرای مصوبات تفاهم نامه منعقد شده میان همدان و بخارا خواهد بود.

مرتضایی اظهار کرد: در سفر به ازبکستان تفاهم نامه هایی در زمینه تجارت،خدمات،کشاورزی، صنعت و معدن،گردشگری و آموزش میان ۲ طرف به امضاء رسید که به طور جدی بدنبال عملیاتی شدن آنها هستیم.

وی افزود: پیوندهای فرهنگی زیادی میان همدان و بخارا وجود دارد که می تواند زمینه ساز ارتباطات و همکاری های زیادی بین این ۲ شهر تاریخی ایران و ازبکستان شود که یکی از این زمینه ها بدون شک حوزه سرمایه گذاری و تجارت و صدور کالا و خدمات فنی و مهندسی است.

مرتضایی با بیان اینکه بخارا بازار بزرگی را در اختیار دارد و می توان بخشی از کالاها و خدمات تولیدی در همدان را به این کشور عرضه داشت، اظهار امیدواری کرد با اجرای تفاهم نامه های یاد شده، فعالان اقتصادی همدانی بتوانند همکاری های اقتصادی قابل توجه و طولانی مدتی را با بخارا ازبکستان داشته باشند.

به گزارش ایرنا، بخارا از شهرهای بزرگ و فارسی زبان ازبکستان و مرکز استانی به همین نام است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha