۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 85389437
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۷ سال چشم‌انتظاری برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس سمنان

سمنان- ایرنا- ساخت و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس سمنان به دلیل مشکلات اعتباری ۱۷ سال به طول انجامیده، اما به همت دولت سیزدهم تکمیل طرح تا جایی جان گرفت و انتظار می‌رود تخصیص اعتبار در این بخش به منظور بهره‌برداری مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساخت باغ موزه دفاع مقدس حرکت بزرگی برای معرفی و تبیین دستاوردهای انقلاب و آشنایی جوانان با دفاع مقدس است و نوعی بازگویی ارزش رشادت های شهداست. سمنان نیز برای گام برداشتن در مسیر تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایده ساخت باغ موزه دفاع مقدس را از سال ۱۳۸۵ کلید زد و در نهایت ساخت این بنای فاخر فرهنگی در سفر سال ۱۳۸۵ رهبر معظم انقلاب به استان سمنان تصویب و در ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آن در ۱۲۰ هزار متر مربع آغاز شد.

تاکنون این طرح هنوز تکمیل نشده و به همت دولت سیزدهم اجرای طرح‌های عمرانی این مجموعه در مرحله نخست به پیشرفت ۹۰ دصد رسیده است. به گفته کارشناسان برای تکمیل این طرح فرهنگی ارزشمند حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که انتظار می‌رود بخش‌های مرتبط برای تکمیل این طرح اهتمام ویژه داشته باشند. ساخت باغ موزه دفاع مقدس در سفر ۱۳۸۵ رهبر معظم انقلاب به استان سمنان تصویب و در ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آن آغاز شد و طی این مدت طرح هنوز تکمیل نشده است.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس را از سال ۱۳۸۵ کلید زد و در نهایت ساخت این بنای فاخر فرهنگی در سفر سال ۱۳۸۵ رهبر معظم انقلاب به استان سمنان تصویب و در ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آن در ۱۲۰ هزار متر مربع آغاز شد.

پایگاه های فرهنگی و ساخت پارک موزه دفاع مقدس نوعی ایجاد پایگاه فرهنگی و تدبیری هوشمندانه برای آشناکردن جوانان امروز با آرمان‌های انقلاب اسلامی و تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در شرایطی به شمار می‌رود که دشمن به فکر ایجاد انحراف در ذهن جوانان است،

موزه تنها محل نگهداری اشیای تاریخی نیست بلکه مستندسازی هویت یک ملت و یک نظام مقدس از نوع جمهوری اسلامی است، موزه پل ارتباطی بین جوانان دیروز و جوانان امروز است، فرصتی است تا جوانان امروز با روحیه عزت مندی، مقاومت، شجاعت، ایستادگیِ جوانان دیروز آشنا شوند و به بیان دیگر، موزه محلی برای انتقال و مخابره هویت، اصالت و داشته‌های فرهنگی یک ملت است؛ به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در عرصه های مختلف به جهانیان درس مقاومت آموخته است.

طبق مستندات، سمنان به عنوان یکی از استان‌های سرآمد دوران دفاع مقدس و جزو سه استان دارای بیشترین تعداد شهدا به نسبت جمعیت برای پاسداری از کیان نظام جمهوری اسلامی، به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی و تهاجم فرهنگی دشمنان، وارد میدان شده است و برگزاری هشت اجلاسیه در هشت شهرستان استان سمنان برنامه‌ریزی شد تا در نهایت هشت اجلاسیه به دومین کنگره سه هزار شهید در بهار سال ۱۴۰۳ مزین شود.

با توجه به در پیش بودن کنگره سه‌هزار شهید در بهار سال آینده، ضرورت دارد تسریع در تکمیل بخش موزه پارک موزه دفاع مقدس در سمنان مورد توجه ویژه باشد.

۱۷ سال چشم‌انتظاری برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس سمنان

دوران هشت ساله دفاع مقدس برگ افتخاری در دفتر غیرت و مردانگی ایرانیان رقم زد. مردم استان سمنان با اعزام تعداد قابل توجه رزمندگان به این نبرد، جزو سه استان برتر در تقدیم بیشترین تعداد شهید در کشور محسوب می‌شود؛ این استان در دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید و هفت و هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

موزه تنها محل نگهداری اشیای تاریخی نیست بلکه مستندسازی هویت یک ملت و یک نظام مقدس از نوع جمهوری اسلامی است.

طبق بررسی‌ها، رزمندگان سلحشور و دلیر ایران اسلامی طی هشت سال دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ عملیات محدود نیمه‌گسترده و گسترده انجام دادند و با مدیریت تحسین‌برانگیز نظامی و پرورش قوای رزمی توانستند با قاطعیت از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند. نیروهای اعزامی از استان سمنان در ۵۵ عملیات شامل ۲۴ عملیات توسط سپاه و بسیج، ۱۱۰ عملیات توسط لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار ارتش و ۲۰ عملیات توسط جهادسازندگی، شرکت و نقش فعال و اثرگذاری را ایفا کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان نیز به نوبه خود و با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و الگوسازی برای این نسل، از اول آذر ۱۴۰۲ همه روز با انتشار محتوای در قالب «شهیدنامه ایرنا استان سمنان» تلاش می‌کند دین خود را به شهدا و نظام جمهوری اسلامی از این طریق ادا کند.

البته ایرنا استان سمنان در سالهای نه چندان دور هم با انتشار مستمر بخشی از وصیت‌نامه شماری از شهدای استان سمنان نسبت به معرفی این سروقامتان همیشه جاوید اقدام می‌کرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون هشت شهید شامل سیدمهدی میرافضلی، سپهدار ساجدی، داریوش گودرزی‌کیا، حسین ضامن، حسین فرهادی کوهپائی، علی نبی پور انگجی، مسعود مشایخی و محمود صارمی که روز خبرنگار با شهادت او نامگذاری شد و یک جاویدالاثر (کاظم اخوان) در راه رسالت رسانه‌ای به جامعه تقدیم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha