کلنگ ساخت مسکن دانشگاه محقق اردبیلی به زمین زده شد

اردبیل - ایرنا - کلنگ احداث مسکن کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی همزمان با دیگر طرح‌های ساخت مسکن مراکز علمی کشور به زمین زده شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی عصر شنبه در آیین کلنگ زنی طرح مسکن کارکنان این مرکز علمی گفت: دولت مردمی در استمرار حمایت از فرهیختگان و نخبگان جامعه برای برطرف کردن مشکلات مسکن اعضای هیات علمی و کارمندان تلاش می‌کند.

اسماعیل چمنی افزود: به همین جهت و در راستای قانون جهش ملی مسکن، دانشگاه محقق اردبیلی در نظر دارد زمین‌های بلااستفاده خود را برای احداث مسکن در اختیار ۷۵۰ نفر از همکاران واجد شرایط قرار دهد.

به گزارش ایرنا امروز با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و اعضای شورای عالی مسکن کشور و استان، ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مازاد در بیش از ۵۰ واحد دانشگاهی کشور آغاز شد.

به گفته محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سه هزار و ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی تا یکسال آینده بهره برداری می‌شود.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است و این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha