نتیجه مشارکت سیاسی بالا، تشکیل مجلسی در تراز ملت ایران است

ارومیه - ایرنا-پزشک،فعال سیاسی و روزنامه نگار ارومیه ای گفت : نتیجه مشارکت سیاسی بالا در انتخابات،تشکیل مجلسی حامی آرمانهای انقلاب و در تراز ملت قهرمان ایران خواهد بود.

هوشنگ عطاپور روز دوشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: مجلس قوی را احزاب و نمایندگان قوی شکل می دهند و اگر مشارکت سیاسی بالا و کاملا رقابتی باشد و گروهها و احزاب وفادار به آرمان های انقلاب اسلامی در انتخابات نامزد داشته و بتوانند افراد کاردان، کارشناس و شجاع و توانمند را به مجلس بفرستند و مجلس از نمایندگان کارشناس، خبره، مستقل و باتقوا و شجاع تشکیل شود چنین مجلسی قطعا حامی ملت و مدافع حق و حقیقت خواهد بود.

وی به نقش احزاب در انتخابات اشاره کرد و گفت: احزاب، گروهها و تشکل های سیاسی و مدنی و فعالان اجتماعی سیاسی نقش پیشران در شکل گیری و جهت دهی فعالیت های سیاسی از جمله انتخابات دارند و به همین دلیل هر گروه و تشکل سیاسی باید برای هر انتخاباتی که مهمترین رویداد سیاسی است برنامه داشته باشد چون در نهایت محصول و میوه هر نوع فعالیت سیاسی قانونی در نهایت در فرایند انتخابات به دست خواهد آمد.

عطاپور افزود: و برای آنکه احزاب و فعالان سیاسی بتوانند به اهداف مد نظر خود برسند باید با جلب مشارکت توده های مردمی، تنور انتخابات را گرم کنند در غیر این صورت به وظیفه و مسوولیت مدنی خود عمل نکرده اند.

وی اظهارکرد: احزاب و تشکل های سیاسی در عین حال به عنوان رکن چهارم دموکراسی و جامعه مدنی بر فرایند انتخابات باید نظارت بکنند و در مقام چشم ناظر مردمی، از شکل گیری جریان های فساد و تخلف ممانعت کرده و در کنار نهادهای قانونی و نظارتی حاکمیتی، از آرای مردم صیانت بکنند و با تعیین ناظر قانونی در سر صندوق ها ، حافظ آرای مردم باشند.

این فعال رسانه ای اظهارکرد: همین مشارکت قانونی به بسترسازی انتخاباتی با شور و حال بالا و امید بخش برای دولت و ملت کمک خواهد کرد.

نتیجه مشارکت سیاسی بالا، تشکیل مجلسی در تراز ملت ایران است

برگزاری مداوم انتخابات،نقطه قوت ملت ایران است

وی درخصوص اینکه چرا دشمنان علیه انتخابات تبلیغات منفی می کنند گفت: نظام جمهوری اسلامی از بدو تاسیس خود به دلیل به خطر انداختن منافع استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل، دشمنانی قسم خورده در داخل و خارج دارد که قاعدتا چشم دیدن پیروزی های این ملت را ندارند و برگزاری مداوم و مرتب انتخابات در این نظام انقلابی همیشه خار چشم دشمنان بوده است و جالب اینکه تاکنون هرگز انتخاباتی در ایران تعطیل و یا تعویق نیفتاده است و این نقطه قوت ایران بوده و دشمنان نیز در تلاش هستند که این نقطه قوت را نشانه بگیرند.

این روز نامه نگار ادامه داد: اگر همه دست به دست هم بدهند و همه گروهها و جناح های سیاسی مشارکت بکنند و کلیه احزاب و جناح های سیاسی چپ و راست قانونی و مشروع، نماینده در این انتخابات داشته باشند و فضای انتخاباتی را گرم بکنند قطعا به مشارکت بالای مردم منجر خواهد شد و دسیسه ها و نقشه های دشمنان نقش برآب خواهد شد و در این صورت نمی توانند انتخابات ایران را نمایشی خطاب بکنند، هرچند که باز هم بهانه هایی پیدا خواهند کرد ولی مردم هرگز فریب تبلیغات آنها را نخواهند خورد.

وی اظهارکرد: دشمنان ملت ایران چشم دیدن موفقیت های این نظام را ندارند و همیشه در حال دسیسه چینی بوده و خواهند بود باید مسوولان حکومتی برای رفاه و حل مشکلات مردم برنامه ریزی بکنند.

عطاپور افزود: یکی از مهمترین قوای نظام ایران که می تواند با تقنین و قانون گذاری درست و کارشناسانه، مشکلات اقتصادی را حل و دولت را مقید به خدمتگذاری به مردم بکند و مانع فساد اداری و اقتصادی شود، مجلس قدرتمند و مستقل است.

وی افزود: مردم، نامزدهای انتخاباتی، مسوولان اجرایی و بویژه مجریان و ناظران بر این انتخابات باید با اجرای صحیح قانون اساسی و بدون هر نوع رفتار شائبه انگیز فضا را برای فعالیت و مشارکت همه فعالان و گروههای سیاسی داخل نظام که پایبند به قانون اساسی بوده باز نمایند تا شاهد شکل گیری یک مشارکت حداکثری و انتخاباتی رقابتی باشیم.

دشمنان از جایگاه مجلس می هراسند

عطاپور به دلیل هراس دشمنان از انتخابات و مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی بنا به گفته امام خمینی ره در" راس امور است" و نمایندگان مجلس دربرابر کل ملت مسوولیت دارند و دشمنان ما اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی را در نظام سیاسی ایران می دانند و از آن احساس ترس می کنند و به همین دلیل هم در تلاش هستند مانع تشکیل مجلس قدرتمند شوند و به هر شکل ممکن آن را تخریب می کنند.

وی افزود: از این رو همه ما مسوولیت داریم که راه را برای ایجاد یک مجلس شورای اسلامی قوی و مستقل هموار کنیم تا چنین مجلسی بتواند به انبوه مشکلاتی که زندگی مردم را سخت و دشوار نموده راه حل عینی و اجرایی پیدا کند.

عطاپور ادامه داد: من باور دارم اگر ما مجلس توانمندی داشتیم که از ابزار و اختیارات خود استفاده می کرد و دولتمردان را پاسخگو می کرد خیلی از مشکلات کنونی را نداشتیم پس باید به تشکیل چنین مجلسی باید امیدوار بود.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha