۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۶:۵۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85391145
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: نیروهای ناتو بصورت مزدور در درگیری‌های اوکراین حضور دارند

تهران- ایرنا- «سرگئی رودسکوی» معاون اول رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت که نیروهای ناتو در پوشش مزدور در درگیری‌های اوکراین مشارکت دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، رودسکوی در مصاحبه‌ای اظهار کرد: نیروهای ناتو سامانه‌های دفاع هوایی، موشک‌های تاکتیکی و سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه را کنترل کرده و بخشی از نیروهای تهاجمی هستند.

وی در مصاحبه‌ای با روزنامه «کراسنایا زودزدا» که بامداد دوشنبه منتشر شد، گفت: نیروهای مسلح اوکراین همچنان قابلیت رزمی برای انجام عملیات را دارند.

رودسکوی افزود: در صورتی که در آینده آنها کمک‌های نظامی گسترده‌ای از غرب دریافت کنند، نمی‌توان احتمال انجام یک ضدحمله دیگر از سوی اوکراین را رد کرد.

این اظهارات در حالی است که پس از عقب‌نشینی نیروهای اوکراین از شهر آودیوکا، روسیه به یک پیروزی قابل توجه در جنگ دست یافت. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تصرف این شهر را «یک پیروزی مهم» ارزیابی کرد.

رویترز نوشت که تصرف این شهر می‌تواند باعث تقویت روحیه روسیه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه مارس (اسفند) و پیروزی پوتین شود.

در همین حال، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه ظرفیت کافی تولید سلاح برای اوکراین دارد اما بودجه لازم را ندارد.

وی با اشاره به تامین «سریع‌تر و بیشتر» سلاح برای اوکراین اظهار کرد که اتحادیه اروپا «فاقد ظرفیت» تولید سلاح نیست بلکه «فاقد بودجه است.»

بورل همچنین گفت که اتحادیه اروپا اغلب در تامین انواع جدید سلاح برای اوکراین تعلل زیادی کرده است که اگر چنین نبود شاید اوضاع به نوع دیگری رقم می‌خورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha