اجرای ۱۲ برنامه شاخص تحولی در آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسیر ایران قوی از آموزش و پرورش می گذرد و هیچ مسیر جایگزینی وجود ندارد و در این راستا، ۱۲ عنوان برنامه مهم تحولی در سطح معاونت های وزارتخانه ابلاغ شده است که برای پیگیری و گزارش اجرای دقیق آنها به شکل هفتگی جلسات مستمری با روسای شهرستانها ومناطق استان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، حسنعلی عزت خواه در نشست ویدئو کنفرانسی روسای آموزش وپرورش شهرستانها و مناطق کهگیلویه وبویراحمد، اظهار کرد: برنامه های تحولی و ابلاغی وزارت آموزش وپرورش در دولت سیزدهم بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش با جدیت در سطح مدارس در حال پیگیری است.

وی کلید تحول در آموزش وپرورش را تحول در سطح مدرسه دانست و افزود: بیش از ۱۲ عنوان برنامه مهم تحولی در سطح معاونت های وزارتخانه ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برنامه های تحولی در دستور کار آموزش و پرورش، ادامه داد: اجرایی سازی راهکارهای سند تحول بنیادین در سطح مدرسه از جمله مدرسه کانون تربیتی محله ، برنامه های فراگیر پرورشی پرورشی و فرهنگی)، طرح شهید همت باموضوع توانمند سازی معلمان ابتدایی با هدف تغییر رویکرد آموزشی از طریق شبکه سازی یادگیری، اجرای طرح شهید کاظمی آشتیانی موضوع برنامه ها و رویدادهای کیفیت بخشی بهبود فرایند یاددهی درآموزش متوسطه، تحلیل آزمون ها تا سطح مدرسه، مداخله بهبود وضع موجود مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش) و جایگزینی رویکرد روایت مدرسه به جای سایر روایت ها را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

عزت خواه، ارتقای توانمند سازی و دانش افزایی نیروی انسانی مدارس دولتی و غیر دولتی، افزایش میزان مشارکت خانواده ها در فعالیتهای آموزشی و تربیتی مدرسه،آموزش ترکیبی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری توسط سازمان پرورش استعدادهای درخشان، آموزش یک رشته یک مهارت ورزشی در هر پایه تحصیلی به دانش آموزان توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت و رصد و پایش عملکرد مدیران مدارس توسط ارزیابی عملکرد را از دیگر برنامه های مهم تحولی آموزش وپرورش در دولت مردمی ایران قوی عنوان کرد.

وی روح حاکم بر آموزش وپرورش را روح خدمت دانست و از روسای آموزش وپرورش در شهرستانها ومناطق خواست که از همه پتانسیل ها و ظرفیتها برای ارتقای کیفیت آموزشی و تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعارهای دولت مردمی ایران قوی استفاده کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به موضوع انتخابات، تاکید کرد: هرگونه استفاده از اموال و امکانات دولتی له یه علیه کسی در انتخابات ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

تجلیل از ۲۵ نفر از فرهنگیان جانباز

همچنین امروز دوشنبه در آیینی به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت علمدار کربلا، حضرت ابوالفضل العباس(ع) از ۲۵ نفر از فرهنگیان جانباز دوران جنگ تحمیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

اجرای ۱۲ برنامه شاخص تحولی در آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد،در این آئین که به همت اداره امور شاهد و ایثارگران این اداره کل برگزار شد ،گفت:معلمان جانباز، آزاده و ایثارگر پرچمداران صیانت از حریت، آزادگی، سلامت جسمی فکری و روانی نسل آینده ساز انقلاب و فرمانده هدایتگر دانش آموزان در میادین علمی و فرهنگی در عرصه جبهه جنگ نرم، هستند.

عزت خواه ، از جانبازان به عنوان نماد اراده، مقاومت و پایداری در راه خدا یاد کرد و افزود: وجود پر برکت معلمان جانباز در بدنه نظام تعلیم و تربیت تجلی‌بخش تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب و زمینه ساز تحقق مدارس قوی در مسیر تربیت نسلی آرمانی، با ایمان و امید برای تقویت اقتدار و حفظ عزت ملی، در گفتمان جهانی است

وی، خطاب به معلمان جانباز گفت: شما جانبازان سربازان ولایتمدار، فرماندهان مکتب مقاومت و شهیدان زنده و ایثارگر عرصه تعلیم و تربیت هستید که دیروز با نثار عضوی از پیکر خود در جبهه و جنگ ، ادای دِین‌ کردید و امروز با عمل به تکلیف در فرایند خطیر یاد دهی و یاد گیری، با تربیت نسلی مؤمن و انقلابی، برای سربلندی و سرافرازی بیش از پیش ایران اسلامی جهاد می‌کنید.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت، ۹ شهرستان، یک هزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه که حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد حدود ۷۰ هزار دانش آموزان در شهرستان بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج تحصیل دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha