احزاب خراسان شمالی در دیدار با استاندار چه گفتند

بجنورد- ایرنا- نشست نمایندگان احزاب خراسان شمالی با استاندار برگزار شد و احزاب دغدغه های انتخاباتی خود را با استاندار در میان گذاشتند و آنچه که در این نشست دارای اهمیت بود همگان بر امیدآفرینی و مشارکت بیشتر در انتخابات ۱۱ اسفندماه تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نشست استاندار خراسان شمالی با احزاب و فعالان سیاسی امروز دوشنبه و در یک روز سرد زمستانی که نعمت الهی بجنورد را سفید پوش کرده بود، برگزار شد و نمایندگان احزاب با مباحث انتخاباتی این دیدار را داغ کردند و محور را بر مبنای انتخابات قرار دادند و دغدغه هایشان را بیان کردند.

برخی از نمایندگان احزاب و گروه های سیاسی قانونی فعال استان نظرات خود را در ارتباط با برگزاری انتخاباتی با نشاط و با حضور حداکثری مردم با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و مدیران کل حوزه های استاندار، رئیس هیأت نظارت شورای نگهبان در خراسان شمالی بیان کردند.

نمایندگان احزاب در این دیدار تاکید کردند که مشارکت حداکثری نیازمند شور، نشاط و تحرک اجتماعی است و احزاب در ایجاد این شاخصه نقش بسیار تاثیرگذاری دارند و خوشبختانه در دولت سیزدهم فضا را برای فعالیت احزاب مناسب تر کرده وجریان های سیاسی می توانند در ایجاد انگیزه مشارکت انتخاباتی به خوبی عمل کنند تا شاهد حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای باشیم.

احزاب شور انتخاباتی ایجاد کنند

رئیس هیأت نظارت شورای نگهبان در خراسان شمالی در ابتدای این نشست افزود: احزاب دغدغه انقلاب، نظام و استان را دارند و محتوای تمامی احزاب با یکدیگر یکسان و شعارهای احزاب و بر اساس دغدغه های مردمی شکل گرفته است.

علی عابدی مقدم عنوان کرد: جامعه نیاز دارد تا احزاب با سلایق مختلف در شیوه های متفاوت در پیکره اجتماعی جامعه شکل گیرد و اینک آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در این فرصت کوتاه وجود دارد و سعی کرده ایم تا در مسیر نظام حرکت کرده و فضا ایمن باشد.

وی بیان کرد: بررسی های صلاحیت کاندیداها در هیات اجرایی و نظارت استان با تعهد لازم و بدون توجه به حتی اسم افراد انجام شد.

رئیس هیأت نظارت شورا نگهبان در خراسان شمالی با بیان اینکه شورای نگهبان بر اساس قانون پرونده های کاندیداها را بررسی کرده است گفت: هیچ دیدگاه جریان سیاسی در کار ما دخالت نکرده است بر اساس وجدان و قانون تصمیم گیری می شود و با تمام افراد عدم احراز و عدم تایید مصاحبه شده و در مواردی هم خودشان حضور نیافته اند؛ دلایل رد به خودشان اعلام شده است.

وی اضافه کرد: نامزدها اصل قانون اساسی و نظام را پذیرفته اند و امروز در رقابت مشارکت می کنند و احزاب دغدغه نظام را دارند و در عین حال باید از شیوه ها و روش های درست، فضای انتخابات را ترسیم کنند تا شور انتخاباتی ایجاد شود.

عابدی مقدم یادآور شد: احزاب نقش مهمی در شور انتخاباتی دارند و باید در چهارچوب قانون حرکت کنند.

زمینه حضور جوانان باید در ستادها فراهم شود

عضو حزب انجمن اسلامی معلمان در ادامه افزود: تبلیغات نابجا در مواردی در تعدادی از شهرها رایج است و باید به فرمانداران در این خصوص تذکر لازم را بدهند و باید به این مورد ورود کرد.

قربانعلی سلطانی ادامه داد: سفره های شام حاشیه شهرها کاملا غیرقانونی است و در مواردی تخلفات وجود دارد که دستگاه های اجرایی باید جلوی این افراد را بگیرند.

وی با بیان اینکه باید همه سعی کنیم تا انتخابات سالم برگزار شود افزود: نباید انقطاع نسلی در انتخابات شکل گیرد و باید سعی شود تا دهه ۸۰ و ۷۰ به این ستادها راه یابند و شور انتخاباتی شکل گیرد.

عضو حزب انجمن اسلامی معلمان ادامه داد: هیات های نظارت باید به درستی تصمیم گیری می کردند اگر غیر از این بود شورای نگهبان بار دیگر تایید صلاحیت ها را انجام نمی داد.

وی ادامه داد: خوشبختانه شاهد حضور تمامی سلایق در انتخابات حاضر هستیم و تمامی جریان های سیاسی در این رویداد حضور دارند.

انتخابات موجب ثبات سیاسی می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی در ادامه گفت: احزاب بدنه سالم جامعه و ترغیب کردن مردم برای انتخاب آگاهانه معرفی شده اند و بعد از انتخابات نیز کار احزاب تمام نمی شود و مطالبه گری می کنند.

حسن ناهیدی افزود: احزاب در شکل و محتوا معمولا متفاوت هستند ولی در استان ما مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی عنوان کرد: دولت ها از طریق مشروعیت مردمی و قضاوت مردم شکل می گیرند و انتخابات نمونه بارز تصمیمات مردمی است و در بعد بیرونی قضاوت کشورها به دولت ها مشروعیت می دهند و کشورهایی که بر مبنای مشارکت انتخاباتی شکل می گیرند دارای قدرت بیشتری هستند.

وی بیان کرد: به میزانی که مردم در انتخابات شرکت می کنند مردمسالاری ایجاد می شود و زمینه حضور نخبگان فراهم و جابجایی افراد در رویه حکومت داری شکل می گیرد.

ناهیدی ثبات سیاسی را از دیگر رویکردهای انتخابات دانست و گفت: این موارد موجب امنیت داخلی می شود و اقتدار نظام در این صورت بیشتر و به تبع آن منافع کشور نیز بیشتر تامین می شود.

وی ادامه داد: فصل انتخابات سطح سیاسی و آگاهی جوامع را افزایش می دهد و شرکت در انتخابات بیانگر رشد سیاسی جامعه است و با رای آینده کشورها ترسیم می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی بیان کرد: کاندیدایی که توسط مردم انتخاب می شود دارای اهمیت و دولت نیز امین مردم است و تنها زمینه خواست مردم را فراهم می کنیم.

قانون رفوزه نمی شود

عضو حزب اعتدالگرایان خراسان شمالی نیز در ادامه گفت: قانون جمهوری اسلامی ایران را باید قبول کرد و کسی که قبول ندارد عدم احراز می شود و جای هیچ بهانه ای نیست.

حسین محراب افزود: روند فرآیند ثبت نام و تایید صلاحیت ها از ابتدا تا انتهای جریان انتخابات وجود دارد و بر اساس یک فرآیند، اجرایی می شود.

وی عنوان کرد: نظام روی رفاقت و مهربانی را نشان داد و اطلاعیه هایی که برخی احزاب مبنی بر اینکه «ما نیستم» را ترویج می دهند را باید کنار گذاشت و اگر پیام رهبری را قبول دارید باید تن به شور انتخاباتی داد.

عضو حزب اعتدالگرایان خراسان شمالی ادامه داد: باید در انتخابات شرکت کرد و این وظیفه ای همگانی است و تمامی احزاب ولایی زیر پرچم نظام در تمامی حوزه ها فعال هستند و در این راستا حرکت می کنند.

وی ادامه داد: انتخابات سالم، قانون‌ گرا، رقابتی، رعایت بی‌طرفی و امانت‌داری و به قدرت رسیدن گزینه های اصلح، از شاخص های انتخابات مطلوب است که همه دست‌اندرکاران این بخش باید باهمه توان در راستای تحقق این اصول تلاش کرده و زمینه مشارکت حداکثری را فراهم سازند.

مشارکت فصل مشترک تمام احزاب باشد

دبیر حزب کانون فارغ التحصلان شبه قاره هند در ادامه افزود: دشمنان القا می کردند که مشارکت در انتخابات پایین می آید ولی این جوانان در ۲۲ بهمن امسال ثابت کردند که پای نظام ایستاده اند و بار دیگر در ۱۱ اسفندماه حماسه ای دیگر خلق می کنند.

سید محمدرضا سیدی بیان کرد: کوبیدن همدیگر در این شرایط صحیح نیست و همه باید به سمت مشارکت پیش برویم و نگاه شورای نگهبان با رفعت اسلامی همراه است و همه باید به سمت مشارکت پیش رفت.

وی عنوان کرد: انتخابات مختلف به نوعی نشان دهنده مشروعیت و مقبولیت و قانونی بودن ساختار حاکمیت است در کشور ما هر ۱۳ ماه یک انتخابات برگزار شده که نشان دهنده اهمیت انتخابات در ساختار نظام جمهوری اسلامی است.

دبیر حزب کانون فارغ التحصلان شبه قاره هند بیان کرد: چهار مولفه رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات شامل امنیت، سلامت انتخابات، رقابت سالم و مشارکت حداکثری در قانون جدید انتخابات مورد تاکید و توجه است و تمام دغدغه‌های مهم و چالش‌ها در این قانون پیش بینی شده است.

زمان امید آفرینی است

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان شمالی در ادامه افزود: سختی ها کشیده ایم تا انقلاب به نتیجه رسیده است و نباید کسی با سلایق نابجا موجب رنجش مردم شود.

سیدعلی ارکانی فر بیان کرد: زمان امیدآفرینی است و از همه ظرفیت ها استفاده شود تا مردم پای صندوق های رای بیایبند.

وی یادآور شد: مردم با هیچ دولتی اخوت نبسته اند و کسی که کار نکند باید کنار برود و اینک فرصت نیست و با جلسات هم اندیشی جوانان را در این رویداد سیاسی مشارکت دهیم و باید از این ظرفیت ها استقاده شود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه نظام برای تمامی جریان های سیاسی یک اصل است گفت: همه ما باید پای نظام ایستادگی کنیم و از فرصت پیش آمده در جهت شور انتخاباتی استفاده کرد.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha