به گزارش ایرنا، "جام رسانه ای امید" آنگونه که از اسم پرمعنای آن هم پیداست روزنه ای امیدبخش در این آشفته بازار و ضعف محسوس اطلاع رسانی در مجموعه دستگاه های مختلف اجرایی و روابط عمومی ها است.
جام رسانه ای امید البته به مثابه بازی برد برد هم هست ؛ به مسئولان اجرایی و مدیران این فرصت را می دهد که دستاوردهای خود را در یک بازه زمانی مشخص برای اصحاب رسانه و تیم های شرکت کننده رسانه ای ارایه دهند و هر تیم رسانه ای هم باید در این راستا تولید محتوا و دستاوردها و اقدام های و پیشرفت های هر نهادی را نیز در قالب های مختلف خبری شامل( خبر، گزارش، تیزر، موشن گرافی، اینفوگرافی، عکس، فیلم و یا پادکست تدوین و منتشر کند.
این رویداد مهم البته معیار سنجش رسانه ها هم هست؛ شاخص ها و ملاک های ارزیابی در این جام به گونه ای است که میزان سواد رسانه ای افراد و تیم های شرکت کننده رسانه ای به خوبی نمایان می شود و با حضور داوران و ناظرانی از کارشناسان و متخصصان امر و اهل فن کارکردهای رسانه ای استان عیار سنجی می شود.
تشکیل شورای سیاست گذاری
امروز هم در نشستی هب همین مناسبت و با هدف تبیین بهتر وموشکافانه این جام با حضور برخی اصحاب رسانه و دست اندرکاران و با محوریت بسیج رسانه استان و مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
جزئیات و فرآیند برگزاری این جام ، شمار تیم های شرکت کننده، میزان و چگونی اهدای جایز و بیان برخی شاخص ها و معیار های ضروری برای این جام از جمله محورهای این نشست هم اندیشی و شورای سیاست گذاری جام رسانه ای در کهگیلویه وبویراحمد بود.
جام رسانه ای امید بازی برد، برد برای رسانه ها و روابط عمومی ها
مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد برگزاری جام رسانه ای در استان را یک فرصت مغتنم و به نوعی بازی برد برد برای مجموعه مدیران و روابط عمومی های دستگاه های مختلف اجرایی و رسانه ها دانست و گفت: باید بتوان به این بهانه روزنه های امید و نشاط را در سطح جامعه و میان مردم تزریق کرد.
صادق درفشی اظهار کرد: مدیران و روابط عمومی ها این فرصت را نباید به آسانی از دست دهند واز این رهگذر به بیان اقدام ها و دستاوردهای خود در طول حدود ۲ سال و نیم از فعالیت دولت سیزدهم بپردازند.
وی بیان کرد: باید بپذیریم که دولت سیزدهم به شدت با ضعف اطلاع رسانی مواجه است و به هیچ وجه میزان دستاوردها و پیشرفت هایی که داشته با میزان بیان و اطلاع رسانی آنها سنخیت و همخوانی ندارد.
پیوست رسانه ای پروژه ها
درفشی یادآور شد: یکی از ضعف های محسوس در این راستا نداشتن پیوست های رسانه ای در طرح ها و پروژه های عمرانی و اقتصادی در حوزه های مختلف است که به عنوان نمونه یک پروژه هرگونه پیوستی اعم از زیست محیطی، اجتماعی، امنیتی برایش تعریف می شود به جز پیوست رسانه ای که این خلاء باید با تدبیر و تلاش روابط عمومی ها و تعامل بیش از پیش با رسانه ها مرتفع شود.
وی بیان کرد: از اسفند ماه جاری و با دستور استاندار کهگیلویه وبویراحمد و همانگی با سازمان برنامه و بودجه استان قرار است برای هر طرح عمرانی و اقتصادی در سطح استان پیوست های رسانه ای نیز تعریف و عملیاتی شود.
وی بیان کرد: البته این پیوست رسانه ای هم نباید موضوعی تشریفاتی در بین مدیران قلمداد شود و باید همه دستگاه های اجرایی و با توجه به تاکید مجموعه رسانه ای و اطلاع رسانی دولت و مدیریت اجرایی استان به معنای واقعی نسبت به آن اهتمام ورزند.
درفشی بیان کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده استانداری با تمام توان و با همکاری همه دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری باشکوه و در خور شان این جام پشتیبانی های مالی و معنوی را انجام خواهد داد.
جام رسانه امید؛ رویدادی برای میزان سنجش عملکرد رسانه ای
رئیس بسیج رسانه کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست بر ضرورت همراهی و همکاری همه مدیران دستگاه های مختلف اجرایی، روابط عمومی ها و رسانه های استان برای برگزاری پربار این جام در راستای ایجاد نشاط و امیدبخشی بیشتر در سطح جامعه تاکید کرد.
سرگرد عباس رضایی افزود: این رویداد مهم رسانه ای با هدف سنجش کارکرد رسانه های استان و به منظور بیان دستاوردها و عملکرد همه دستگاه های اجرایی و پیشرفت هایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته پیش بینی و طراحی شده است و تاکنون در ۱۵ استان برگزار شده است.
وی بیان کرد: در این رویداد دستاوردهای دولت و نظام در بخش های مختلف و در بخش تولید و انتشار محتوا در محورهای جهاد د تبیین، امیدآفرینی و خدمت به صورت استانی و کشوری در گروههای انفرادی و تیمی بازتولید و منتشر می شود.
رضایی یادآور شد: حجم و تعداد انتشار، کیفیت محتوایی اثر، تعداد بازدید، اشتراک گذاری محتوا و میزان بازخورد و عکسالعمل مخاطب از جمله شاخص های ارزیابی این جام خواهد بود.
نظر شما