۱۶۰ مقاله به همایش خانواده و جمعیت در خراسان جنوبی ارسال شد

بیرجند - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۱۶۰ مقاله به دبیرخانه همایش استانی خانواده و جمعیت ارسال شد که ۷۰ مقاله در همایش ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد موسوی میرزایی روز دوشنبه در همایش استانی خانواده و جمعیت اظهار کرد: این همایش در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برنامه ریزی شده و محورهای اصلی آن ازدواج و خانواده، سالمندی و خانواده، چالش‌های تک فرزندی، اصلاح سبک زندگی، پیشگیری و درمان ناباروری، دین، فرزندآوری و خانواده، معنویت و خانواده، فرزندان، شادی و آرامش خانواده، رسانه، خانواده و جمعیت، اقتصاد، خانواده و جمعیت، سلامت و خانواده است.

وی افزود: بیان تجارب اجتماعی نیز بخشی از این همایش است و از مجموع مقالات ۱۲ مورد به صورت سخنرانی در ۲ بخش و بقیه به صورت پوستر ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: خانواده و جمعیت ۲ مقوله خاص است و خانواده مهمترین عامل گمشده دنیای غرب است که تلاش می‌کنند آن را در تفکر کشورهای شرقی هم گم کنند.

وی گفت: خانواده اساس پیشرفت، تحول و انسان سازی بوده لذا تفکر هر خانواده بر عملکرد فرد در جامعه اثرگذار است.

موسوی میرزایی عنوان کرد: نقش بانوان و زن به عنوان رکن اساسی خانواده حائز اهمیت است و تمام اندیشمندان دینی هم به این مسئله تاکید دارند.

وی گفت: جمعیت یکی از نیازهای مهم کشور بوده چون امنیت فردی و اجتماعی در گرو این مسئله است و مهمترین مقوله قدرت محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: با این وجود در بسیاری از حوزه ها مشکل داریم چون عده‌ای نخواسته‌اند لذا باید برای داشتن جمعیت پویا در جامعه تلاش کرد.

وی گفت: کشور اگر بخواهد تمدن ساز شود به جمعیت بالا نیاز دارد تا امنیت خود را تامین کند و با تولید دانش بتواند به پیشرفت برسد.

موسوی میرزایی بیان کرد: جمعیت جوان یکی از عوامل مهم اقتدار، رشد اقتصادی و اجتماعی کشورها به شمار می‌رود و امروز جوان‌سازی جمعیت به یکی از ضرورت‌ها و دغدغه‌های کشور تبدیل شده است.

همایش استانی خانواده و جمعیت امروز (دوشنبه) با حضور جمعی از کارشناسان، محققان و مسئولان در مرکز همایش های دکتر فروزانفر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha