استاندار تهران: از ظرفیت های سپاه و بسیج برای مهاجرت معکوس جمعیت استفاده شود

شهرری-ایرنا- استاندار تهران گفت: ایجاد فضای نامتجانس فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از مهاجرت حاشیه نشینان به کلانشهرها در استان،مشکلات بزرگی را ایجاد می‌کند، بنابراین استفاده از ظرفیت های سپاه و بسیج برای رونق دادن به بازگشت معکوس مهاجران بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،علیرضا فخاری روز دوشنبه در جشنواره برترین‌های اجتماعی که در سالن شهید جنگروی سپاه استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران حرکت از پیش برنده‌ای است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع و جامعه را به نقطه مطمئن و قابل اتکاء برساند.

در این مراسم سردار قربان محمد ولی زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران و جمعی از ائمه جماعات ، فرماندهان سپاه در استان ، فرمانداران و مدیران محلات کم برخوردار در استان حضور داشتند.

نماینده عالی دولت در استان تهران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ارزش‌گذاری برای کرامت انسانی شکل گرفته که یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های آن انسان‌سازی است، بیان کرد: بسیجیان به عنوان پیشقراولان محرومیت‌زدایی با جان، مال، قلم و قدم‌های خود در این کار خیر جهاد می‌کنند.

استاندار تهران با تأکید بر اینکه با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق می‌توان زیرساخت‌های شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و آنها را رفع کرد، ادامه داد: نبود برنامه‌ریزی نخستین عامل در ایجاد کاستی‌ها و مشکلات است، به طوریکه اگر زیرساخت‌های لازم برای اشتغال و ارتزاق مردم فراهم شود، شاهد آمار بالای مهاجرت و سکونت مهاجران در شهرستان‌ها و مناطق حاشیه‌ای تهران نخواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه باید ظرفیت سپاه و بسیج برای رونق دادن به مهاجرت معکوس پای کار بیاید، عنوان کرد: ایجاد فضای نامتجانس فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از مهاجرت مشکلات بزرگی را ایجاد می‌کند، بنابراین در گام اول باید با هدایت بخشی از هزینه‌ها به سمت مناطق محروم و ایجاد زیرساخت‌ها از مهاجرت افراد جلوگیری شود.

استاندار تهران عبور از معلول‌ها و توجه به علت‌ها در بروز آسیب‌های اجتماعی را مهم برشمرد و تصریح کرد: بر این اساس انتظار می‌رود سپاه و بسیج به عنوان یک جریان بزرگ قابل اتکا به علل شکل‌گیری معضلات اجتماعی بپردازد.

فخاری از بزه اجتماعی به عنوان مهم‌ترین مشکل در سطح جامعه یاد و به ارتباط آن با مهاجرت اشاره و تأکید کرد: با توجه به نقش ضعف اعتقادی در بروز و ظهور بزه‌های اجتماعی، باید از ظرفیت مرجعیت دینی به عنوان یک عامل مهم بازدارنده در شکل‌گیری معضلات اجتماعی در سطح محلات بهره‌گیری شود.

استاندار تهران: از ظرفیت های سپاه و بسیج برای مهاجرت معکوس جمعیت استفاده شود

وی، همگرایی و تلفیق داده‌ها در فضایی مشخص با پیامدسنجی فعالیت‌ها آن هم با فرماندهی قوی و تکیه بر دستورات واحد را راه حل عبور از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: با توجه به مرجعیت اساسی و سهم مهم عامه مردم در حل و فصل مسائل، باید موضوعات به خرده مشکلات تبدیل شوند، تا مردم برای رفع آنها به ایفای نقش بپردازند.

استاندار تهران ظرفیت مردمی را حلال رفع برخی از مشکل‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: با تعیین اولویت‌ها، سلسله مراتب هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی و استفاده از عوامل محیطی و مردمی مانند سازمان‌های مردم نهاد، شوراهای شهر و روستا، ائمه جمعه و جماعات می‌توان در مسیر حل مشکلات قدم برداشت.

در انتهای مراسم از ائمه جمعه استان تهران و فرماندهان سپاه شهرستانهای استان تهران و فرمانداران و مدیران محلات استان تهران تجلیل شد.

شهرستان ری بعنوان قبله تهران با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در جنوب پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha