رای اولی‌ها موجب شور و نشاط انتخابات هستند

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: حضور رای‌اولی‌ها در پای صندوق های رای از مولفه‌های ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب زاده روز دوشنبه در همایش رای اولی های شهرستان آستارا اظهارداشت: شما برای نخستین بار حق رای دارید؛ باید به عنوان جوانان ایران اسلامی که در آینده کشور نقش دارید بتوانید با حضور و بهترین انتخاب نقش بی بدیل خود را بدرستی ایفا نمایید.

وی موضوع «انتخابات و اصل مشارکت رای اولی ها» و اهتمام آموزش و پرورش به این موضوع را قابل تقدیر و ارزشمند توصیف کرد و افزود: کمتر از ۱۲ روز تا زمان برگزاری انتخابات باقی مانده و رسالت سنگینی بر دوش یکایک ما است که با آگاه ساختن دانش آموزان نسبت به اهمیت مشارکت در انتخابات، ظرفیت و توان آنان برای ایجاد انگیزه و نشاط سیاسی در جامعه فعال شود.

فرماندار شهرستان آستارا با بیان اینکه پایه و اساس نظام اسلامی بر رای و نظر مردم استوار است، ادامه داد: در نظام ایران در کنار اسلامیت، جمهوریت و مردم‌سالاری حاکم است و تمام شئون اساسی کشور با رای و نظر مردم اداره می شود.

شهاب زاده بیان کرد: اگر با ابتکار و خلاقیت، معلمان متعهد، دانش آموزان و جوانان مخاطب روایت درست و واقعی برخی رخدادها و دستاوردهای نظام اسلامی باشند، گرمابخش انتخابات و موجب شور و نشاط سیاسی در خانواده، اطرافیان، مدرسه و جامعه می‌شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر مرزی آستارا تصریح کرد:‌ همان طور که در هشت سال دفاع مقدس، جمع کثیری از دانش‌آموزان، فهمیده‌ها و جنگجوها در میدان‌های نبرد حضور یافتند، در انتخابات ۱۱ اسفند نیز منتظر مشارکت حداکثری رای اولی‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: امنیت و شکوه کنونی ایران سربلند را مدیون شهدای مدافع حرم، انقلاب اسلامی، مدافع سلامت و شهدای دانش‌آموز و فرهنگی هستیم‌ و به پاس خون این شهدای گرانقدر باید در پای صندوق های رای حاضر شویم.

فرماندار شهرستان آستارا به رای اولی ها توصیه کرد: بعد از انتخابات و تعیین نماینده مجلس نباید کار را تمام شده دانست؛بلکه باید از نماینده خود کار بخواهید و در خصوص رفع مشکلات و آن دسته از اقداماتی که وی می تواند انجام دهد بازخواست نمایید.

نقش آفرینی جوانان در هر عرصه ای آینده کشور را رقم می زند

در ادامه همایش رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا اظهار کرد: امروز دانش‌آموزان وظیفه دارند برای استقلال ایران عزیز که با خون هزاران شهید و نثار خون عزیزترین و پاک‌ترین جوانان بدست آمده است با پیشرفت علمی، کشورمان را به قدرت برتر منطقه تبدیل کنند.

بیژن خالق وردی پور حضور رای اولی‌ها را در انتخابات پیش رو نشانگر مسئولیت‌پذیری و علاقه‌مندی به سرنوشت کشور دانست و با بیان اینکه دشمنان با هدف قرار دادن دانش‌آموزان، عزت و استقلال مملکت را نشانه گرفته‌اند، بیان کرد: امروز دشمن در لباس دوست، ادعای دلسوزی دارد اما این‌ها همان هایی هستند که به صراحت اعلام می‌کنند که نباید اجازه داد ایران به قدرت برتر سیاسی و اقتصادی منطقه تبدیل شود.

وی گفت: غربی‌ها در اوج وقاحت، شعار ایران دوستی و بشردوستی سر می‌دهند درحالی که از کشته شدن بیش از ۱۰ هزار کودک در غزه از سوی رژیم اشغالگر حمایت و دفاع می‌کنند و در طول ۴۵ سال گذشته در نقطه مقابل استقلال ایران ایستاده‌اند.

همایش رای اولی ها به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا با حضور پر شور دانش آموزان رای اولی برگزار شد .

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود و شهرستان آستارا با همه توان آماده برگزاری انتخاباتی پر شور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha