شهرستان آستارا آماده برگزاری پرشور انتخابات می‌شود

آستارا - ایرنا - شهرستان آستارا با نزدیک‌تر شده به روز انتخابات شور و هیجان بیشتری می یابد و همه بخش های اجرایی و دست اندرکار انتخابات آخرین مقدمات را برای روز ۱۱ اسفندماه فراهم می کنند و نامزدها از همه توان و ظرفیت برای تبلیغات و معرفی خود و کسب آراء بیشتر در مهلت قانونی تبلیغات استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با آغاز مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سطح کشور، شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان شاهد یک فضای رقابتی است و داوطلبان راهیابی به خانه ملت علاوه بر فعالیت رسانه‌ای، در نصب پوستر و تبلیغات شهری و روستایی و سخنرانی ها و همایش ها از یکدیگر پیشی گرفته‌اند.

پس از گذشت چند روز از آغاز تبلیغات داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم؛ تکاپو برای جلب نظر مردم توسط نامزدهای حوزه‌ انتخابیه آستارا با برگزاری نشست‌ها و محافل در داخل ستادها و مکان‌های عمومی وارد مرحله جدیدی شده است.

فعالیت نامزدها در تبلیغات انتخاباتی در شهرهای آستارا و لوندویل داغ شده و بیشتر در قالب سخنرانی، نصب پوستر، تراکت، بنر و دیگر اقلام تبلیغی نمود دارد و بسیاری از نامزدها نیز ستادهای تبلیغاتی خود را فعال کرده اند.

برخی نامزدها و طرفدارانشان در شهرستان آستارا تبلیغات را با نازیبا کردن چهره شهر آغاز کرده و بدون توجه به مقررات، نسبت به الصاق پوستر و اقلام تبلیغاتی بر در و دیوار شهر و معابر عمومی انجام می دهند؛ گرم شدن تنور انتخابات در روزهای آینده قابل پیش‌بینی است و انتظار می‌رود در چند روز باقی‌مانده تا روز انتخابات بر تب و تاب فعالیت تبلیغاتی نامزدها افزوده شود.

یکی از روش‌های نامزدها برای جلب توجه مردم، برگزاری مراسم افتتاحیه ستادهای انتخاباتی و برگزاری سخنرانی متعدد است که با توجه به همزمانی این ایام با اعیاد شعبانیه این مراسم با پخش آهنگ‌های شاد همراه است.

مرسوم است که نامزدهای مجلس برای آغاز فعالیت ستادهای مرکزی خود، حداکثر توان را برای همراهی هواداران به کار گرفته و به نوعی این مراسم را برای نمایش توان بالای رای‌آوری خود به رخ سایرین می کشند.

با وجود کاهش محسوس و چشمگیر ادعاهای عجیب‌ و غریب برخی داوطلبان و واقع بینانه‌ترشدن شعارها، هنوز برخی نامزدها در آستارا با شعارهای غیرعملی و به دور از مسئولیت و چارچوب اختیارات نماینده مجلس به دنبال جلب رأی و نظر مردم هستند.

بخش عمده شعارهای نامزدهای انتخابات مجلس در فضای تبلیغاتی آستارا، تلاش برای حل مشکلات و کمبودهای اقتصادی، رفع موانع تولید، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، کمک به رونق و توسعه حوزه انتخابیه آستارا و استفاده حداکثری از ظرفیت بومی منطقه است.

فعالیت در فضای مجازی هم با تشکیل گروه‌ها و کانال‌ها از سوی نامزدها و هوادارانشان خود از جمله بسترهای مطلوب برای تبلیغات نامزدها طی این ایام است.

بحث و گفت و گو در مورد نامزدها و توانمندی های آنها نیز در هر محفل و مجلسی به گوش می رسد و با وجود افزایش محسوس و چند برابری داوطلبان مجلس در حوزه انتخابیه آستارا که به ۲۱ نفر رسید برخی فعالان سیاسی پیش‌بینی می کنند تا پایان مهلت تبلیغات انتخابات، چهره‌های جوان و گمنام در شهرستان آستارا به نفع نامزدهای مطرح انصراف دهند.

غلامرضا مرحبا نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی با شعار اعتماد دوباره به صداقت و تجربه، ولی داداشی با شعار صداقت، شجاعت و انسانیت، اسد معانی با شعار آگاهانه تصمیم بگیر، شایسته انتخاب کن و احد نجار با شعار شروعی تازه، سرشناس ترین نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستارا هستند.

معصومه طهماسبی تنها نامزد زن در انتخابات مجلس ازحوزه انتخابیه آستاراست که با شعار پیشرفت آستارا با استفاده از فکرها و اندیشه های مختلف وارد این رقابت مهم شده است.

بازاریان و اصناف شهرستان آستارا شرکت پرشور در انتخابات را بسترساز توسعه کشور دانسته و برای حضوری گسترده در انتخابات اعلام آمادگی کرده اند؛ این روزها حال و هوای حاکم در بازار بزرگ ساحلی آستارا، جلوه ای انتخاباتی دارد و بیشتر بازاریان پوسترهای نامزدهای مورد علاقه خود را بر دیوار مغازه هایشان نصب کرده اند، روستاهای آستارا از زمان آغاز تبلیغات رسمی نامزدهای مجلس فضای انتخاباتی به خود گرفته و این فضاسازی تبلیغی رفته رفته پررنگ می شود.

فرماندار آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمامی برنامه ریزی‌های برای برگزاری این حماسه بزرگ سیاسی مبتنی بر چهار محور اصلی انتخابات که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده، انجام گرفته و امید است این مهم نیز با حضور پرشور مردم در صحنه محقق شود.

محمد رضا شهاب زاده با بیان اینکه ۲۱ نامزد مجلس در این حوزه انتخابیه وارد رقابت انتخاباتی شده‌اند، افزود: نمایندگانی از تمام سلایق و جناح‌های سیاسی در این حوزه وارد عرصه رقابت شده اند و برگزاری یک انتخابات پرشور را در ۱۱ اسفندماه در شهرستان مرزی آستارا رقم می زنند.

وی با بیان اینکه ما با تاکید بر رعایت قانون در همه مراحل چه قبل از انتخابات و چه بعد از آن در راستای حضور پرشور مردم در پای صندوق های اخذ رای گام برمی‌داریم، گفت: اجازه نمی دهیم کوچکترین خللی در فرآیند برگزاری انتخابات و اخذ رای و بعد از آن صورت گیرد.

نماینده دولت در شهرستان آستارا بیان کرد: در انتخابات پیش رو افزایش مشارکت سیاسی، اجتماعی و حفظ آرامش عمومی بسیار حائز اهمیت است و نقش احزاب در این مقوله بسیار پررنگ و مهم است.

فرماندار شهرستان بندر مرزی آستارا اظهار کرد: با همه توان در خصوص برگزاری انتخاباتی امن و پرشور تلاش می کنیم و با امیدآفرینی در بین مردم شاهد ناامیدی دشمنان خواهیم بود.

وی افزود: دشمنان درصددند با ایجاد مشکل در انتخابات مردم را دلسرد و حضورشان را کمرنگ کنند اما همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند موفق نخواهند شد و پیروز این انتخابات مانند همه دوره ها مردم خواهند بود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه امسال برگزار می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha