قهرمان دوومیدانی المپیک لندن: مسابقات آسیایی اهمیت زیادی دارد/ ایرانیان میهمان‌نواز هستند

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای ماده پرش سه‌گام بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن از کشور قزاقستان گفت: مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا اهمیت زیادی برای کسب سهمیه المپیک برای کشورها از جمله قزاقستان دارد.

اولگا ریپاکووا در گفت‌وگو با ایرنا درباره سطح مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا به میزبانی تهران، اظهار کرد: من قهرمان پرش سه گام در المپیک ٢٠١٢ لندن، نایب قهرمان المپیک ۲۰۰۸ پکن و برنز المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو بودم و الان مدیر تیم ملی دوومیدانی قزاقستان هستم. خیلی خوشحالم که در ایران و در چنین مسابقات مهم آسیایی حضور دارم.

وی افزود: از فدراسیون دوومیدانی ایران برای برگزاری چنین رقابت‌هایی تشکر می‌کنم زیرا این مسابقات برای همه کشورها از جمله قزاقستان برای کسب ورودی سهمیه المپیک اهمیت زیادی دارد و هر ورزشکاری نیاز به ثبت رکوردهای خوبی دارد تا حضورشان در المپیک قطعی شود.

قهرمان المپیک لندن ادامه داد: ورزشکاران در مسابقات داخل سالن آسیا تهران تجربه خوبی کسب می‌کنند و می‌خواهم از فضای خوب و صمیمانه‌ای که در این مسابقات وجود دارد از فدراسیون دوومیدانی ایران تشکر کنم. من مردم ایران را خیلی دوست دارم و ایرانیان بسیار میهمان نواز هستند.

وی یادآور شد: من دختری دارم که در دوومیدانی در رشته پرش طول در مسابقات مختلف شرکت می‌کند. او سن کمی دارد و در مسابقات داخل سالن آسیا تهران هم چهارم شد و به مدال نرسید اما خوشحالم که بهترین خود را در این مسابقات نشان داد و شرایط این مسابقات برای او خیلی خوب بود. من مربی دخترم نیستم و فقط یک مادر و مدیر تیم ملی دوومیدانی قزاقستان هستم.

ریپاکووا عنوان کرد: من برخی از مربیان ورزشکاران ایرانی را می‌شناسم و ایران مربیان خوبی دارد و با توجه به نتایج کسب شده در مسابقات دوومیدانی آسیا تهران، ورزشکاران دوومیدانی ایران عملکرد خوبی داشتند. فکر می‌کنم در آینده ایران ورزشکاران خوبی در مسابقات مختلف داشته باشد.

وی درباره سطح مسابقات پرش سه گام خاطرنشان کرد: مسابقات پرش سه گام ماده بسیار سخت و جذابی است. ورزشکاران این ماده باید خیلی قوی، سریع و باهوش باشند و سخت تمرین کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha