سرداور دوومیدانی: ناظران آسیا از میزبانی ایران راضی بودند؛ در بخش مردان هم قضاوت کردم

تهران- ایرنا- سرداور دوومیدانی در بخش پرش‌های عمودی، گفت: ناظران آسیا از میزبانی ایران در مسابقات داخل سالن قاره کهن راضی بودند و همچنین قضاوت داوران کشورمان به ویژه در بخش زنان را مثبت ارزیابی کردند.

الهام عسکری در گفت‌وگو با ایرنا درباره سطح مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا، اظهار کرد: از سال ۹۱ داور درجه یک دوومیدانی هستم و از ۱۰ سالگی فعالیت خود را در این رشته آغاز کردم و در سال ۱۳۷۴ قهرمان دوومیدانی در ماده ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ متر ایران بودم، اما در عرصه بین‌المللی مدالی نداشتم.

وی یادآور شد: از همه نظر سطح مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا ۲۰۲۴ به میزبانی تهران نسبت به مسابقات داخل سالن آسیا تهران در سال ۲۰۱۸ بالاتر بود. هرچند در این مسابقات مشکلاتی در تپانچه داشتیم و همواره این مشکلات وجود دارد. امکانات و رسیدگی این دوره از مسابقات خیلی نسبت به رقابت‌های سال ۲۰۱۸ بهتر بود. میزبانی خوبی از همه نظر داشتیم و همه داوران راضی بودند.

سرداور پرش های عمودی افزود: در دوره قبلی تنها دو ناظر از آسیا در این رقابت‌ها حضور داشتند اما در این دوره ۲۰ ناظر از آسیا در بخش زنان و مردان از هند، تایلند، سنگاپور، ژاپن و چین در رقابت‌های داخل سالن آسیا شرکت کردند. روز گذشته ناظران آسیایی پیام دادند که داوران ایرانی به ویژه در بخش زنان در این مسابقات بسیار خوب قضاوت کردند و امیدواریم دوباره یکدیگر را در میزبانی بعدی بیینیم. ناظران آسیا از میزبانی مسابقات داخل سالن آسیا راضی بودند.

وی خاطرنشان کرد: در این رقابت‌ها چون مقداری سن داوران مرد بالا بود ناظران آسیا اعلام کردند که باید سن آنها بین ۳۵ تا ۴۵ سال باشد، به همین دلیل در روز دوم و سوم داوران زن برای مسابقات مردان هم قضاوت کردند. من هم سرداور پرش‌های عمودی بودم.

عسکری یادآور شد: تمام آرایش تیم و برنامه داوران براساس مسابقات کشوری که در اوایل بهمن ماه برگزار کردیم، بود. آن مسابقه را به صورت تمرینی برگزار کردیم تا آمادگی لازم را برای قضاوت در داخل سالن آسیا داشته باشیم. دو روز قبل از مسابقات در سالن بودیم و تمامی هماهنگی‌ها را برای ابزارها و امکانات انجام دادیم و همه چیز خوب بود.

وی ادامه داد: برای بروز شدن داوران، شهبازی که تنها داور بین‌المللی دوومیدانی ایران محسوب می‌شود، تمام نکات و قوانین داوری را برای ما ارسال کرد. هر داوری بخش خود را ترجمه می‌کرد و هرچند این قوانین تغییرات به خصوصی نداشت.

سرداور پرش‌های عمودی گفت: ورزشکاران ما لایق کسب این همه مدال بودند. در مسابقات قبلی داخل سالن آسیا در ۲۰۱۸ مدال‌های ما بیشتر بود اما ورزشکاران حاضر در آن رقابت‌ها در سطح دو یا سه بودند. امسال کشورها ورزشکاران سطح یک خود را فرستاده بودند تا به سهمیه المپیک برسند. در پایان هم باید از تمامی عوامل برگزار کننده این مسابقات چون محمودزاده، مهدی مبینی، شایان و ترابی تشکر کنم. مربیان تیم ملی سپیده توکلی، فهیمه کلهر و زهرا نبی‌زاده با تجربه‌ای که در این سطح از مسابقات داشتند هدایت تیم ملی را به خوبی عهده‌دار بودند و تلاش آنها ستودنی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha