نقاط مجاز تبلیغات محیطی برای نامزدهای انتخابات در اردبیل مشخص شد

اردبیل- ایرنا- شهردار اردبیل از تشکیل کمیته امحا برای کنترل تبلیغات ستادهای انتخاباتی در شهرداری خبر داد و گفت: نقاطی برای تبلیغات نامزدها در سطح شهر در نظر گرفته شده است که اعضای ستادها و هواداران آنها تنها مجاز به تبلیغات در نقاط مجاز مورد نظر هستند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اردبیل، محمود صفری روز دوشنبه در نشست توجیهی اعضای ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرنگان رهبری اظهار کرد: با توجه به اینکه محل تبلیغات مشخص شده است، انتظار می‌رود نامزدها و هوادارانشان بیش از پیش به فکر زیبایی شهر باشند.

وی عنوان کرد: ۱۰۰ نقطه برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری تعیین شده است و تا سه روز آینده نقاط مورد نظر برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مشخص خواهد شد.

شهردار اردبیل بیان کرد: این نقاط در راستای جلوگیری از بروز آشفتگی بصری در سطح شهر در دوران تبلیغات انتخاباتی به منظور نصب پوسترها و عکس‌ها در نظر گرفته و در کنار آن کمیته امحا نیز برای مراقبت از اموال عمومی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: از همین رو انتظار می‌رود نامزدها و هواداران آنها بر اساس اندازه‌های مصوبی که از سوی فرمانداری اردبیل تعیین شده است، نسبت به استفاده از بنرها و نصب آنها در مکان‌های مشخص شده اقدام کنند و از نصب بنرهای خارج از اندازه قانونی خودداری نمایند.

صفری با بیان اینکه نامزدها خود در وهله نخست باید در فرایند برگزاری انتخابات پایبند به قانون باشند، افزود: تبلیغات در محل‌های غیرمجاز با توجه به وارد کردن خسارت به افراد و منع قانونی که دارد، از سوی کمیته امحا جمع‌آوری خواهد شد و مجموعه شهرداری نیز اقدام لازم را برای ثبت شکایت در مرجع قضایی انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: حفظ اموال عمومی از جمله در سطح شهر وظیفه‌ای همگانی است و بر همین اساس از مسئولان و اعضای ستادهای تبلیغاتی نامزدها درخواست می‌شود که از استفاده از افشانه‌های رنگ برای تبلیغات محیطی در معابر شهری به جد خودداری کنند.

شهردار اردبیل یادآور شد: برپایی ستادهای انتخاباتی در بعضی از خیابان‌ها و کوچه‌های شهر اردبیل به استناد مصوبه شورای ترافیک شهرستان ممنوع شده است و از این رو نامزدها پیش از برپایی ستاد ضرورت دارد که با عوامل مربوطه از جمله شورای ترافیک هماهنگی لازم را انجام دهند.

مهلت تبلیغات ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری چند روز پیش‌تر، از چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه آغاز شده است و تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از سوم اسفندماه آغاز خواهد شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد و استان اردبیل که پنج حوزه انتخابیه دارد، از هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری برخوردار است.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، یک هزار و ۳۸۳ صندوق شامل ۶۱۳ صندوق شهری و ۷۷۰ صندوق روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت خواهند داشت.

استان اردبیل که با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵) در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد، در این دوره از انتخابات بیش از یک میلیون نفر از ساکنانش واجد شرایط رای دادن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha