شهرداری اردبیل از ۲ نامزد انتخابات مجلس شکایت کرد

اردبیل- ایرنا- شهردار اردبیل گفت: این مجموعه از ۲ نامزد انتخابات نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به دلیل تخلف در تبلیغات به دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان شکایت کرده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اردبیل، محمود صفری روز جمعه در این زمینه اظهار کرد: با وجود برگزاری نشست‌های توجیهی، تماس‌های تلفنی با نامزدها و اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها مبنی بر ممنوع بودن نصب پوسترها در مکان‌های عمومی، متاسفانه شاهد بی‌توجهی از سوی برخی نامزدها و هوادارانشان بودیم‌.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های نظارتی و بازرسی افزود: اگرچه شب گذشته نگهبان هم وجود داشت، ولی پوستر ۲ نامزد را بر روی پل قدس نصب کرده بودند که در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به امحای پوسترها و رنگ‌آمیزی محل اقدام شد.

شهردار اردبیل با تاکید بر ممنوع بودن نصب پوسترهای تبلیغاتی بر روی اموال عمومی، بیان کرد: مسئول تمام رفتار هواداران متوجه شخص نامزدها است؛ با کسانی که زیبایی شهر را برهم می‌زنند، تعارف نداریم و در این راستا از ۲ نامزد انتخاباتی که پوسترهایشان بر روی پل قدس نصب شده‌ بود، به مرجع قضایی شکایت کردیم.

وی در ادامه از افزایش تعداد مکان‌های مجاز برای نصب پوسترهای تبلیغاتی خبر داد و اضافه کرد: پیش از آغاز رسمی تبلیغات ۱۰۰ نقطه برای نصب تبلیغات نامزدها در نظر گرفته شده بود که به منظور جلوگیری از تخریب سیما و منظر شهری، این نقاط به ۲۵۰ مورد افزایش یافت.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد و استان اردبیل که پنج حوزه انتخابیه دارد، از هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری برخوردار است.

به گفته دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل، ۲۲۹ داوطلب شامل ۱۱۳ نفر در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، ۴۳ نفر در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار، ۲۳ نفر در حوزه انتخابیه مشگین‌شهر و ۱۸ نفر در حوزه انتخابیه گرمی و انگوت برای کسب هفت کرسی استان در مجلس رقابت خواهند کرد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵) در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha