امام جمعه شهرکرد: انتخاب اصلح یک تکلیف است

شهرکرد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: انتخاب اصلح یک تکلیف است و رای دادن با نگاه قومی، نفسانی و جناحی خطا است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرکرد حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام روز دوشنبه در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات، روحانیون و مبلغان مساجد شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر افزود: جامعه روحانیت استانمان را مجموعه‌ای متحد و متشکل و خوب می‌بینم

وی تاکید کرد: انتخابات خبرگان را هم خیلی باید عنایت داشت و من در خطبه‌های نماز جمعه هم نسبت به این معنا مطالبی را عرض کردم؛ خود عزیزان خبرگان بزرگوارانی هستند که عنایت دارند و در جلساتی هم که محضرشان بودیم و تشریف آوردند، این صحبت‌ها مطرح شده است و هم خودشان قائل به این معنا بودند و هم گفته شده است که ما جمع روحانیتی هستیم و دارای شئون طلبگی هستیم و این شئون طلبگی و روحانیتی ما باید حفظ شود، ما همیشه مردم را دعوت می‌کنیم به بی‌اعتنایی به این مسائل، خدایی نخواسته یک حرص و ولعی که منافات داشته باشد با این جایگاه‌ها وجود نداشته باشد و ضایعه‌ای در این جهت دیده نشود و همه هم مؤید یکدیگر باشند و کمک کنند و ویژگی‌های خودشان را بیان کنند، ویژگی‌های نظام را بیان کنند.

وی تاکید کرد: عزیزانی هم که هوادار هستند آن‌ها هم عنایت داشته باشند و خیلی مراقب باشند که به خاطر بعضی مسائل که به طور مثل دلش می‌خواهد هوادار خودش رأی بیاورد که خوب هم هست منتها مواظب باشد که این دوست داشتن او را در یک مسیر خلافی نیندازد و این محبت او را از مسیر صحیح منحرف نکند و به گناه و غیبت و تهمت و تخریب و به امثال این‌ها نیندازد که این‌ها معصیت‌هایی است که جبران آن گاهی وقت‌ها مشکل است و حق و حقوقی است که نمی‌شود بعد جبران کرد، این هم نسبت به خبرگان که وحدتمان را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و ضرورت رعایت شئون طلبگی و روحانیتی اظهار داشت: همه نامزدها موید یکدیگر باشند و ویژگی‌های خود و نظام را بیان کنند.

وی با تاکید بر حفظ وحدت اضافه کرد: جامعه روحانیت استان مجموعه‌ای متحد، متشکل و خوب است که باید هر روز این انسجام، همدلی‌ها و همراهی‌ها بیشتر شود.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: مراقب باشیم خدایی نخواسته به دلیل برخی مسائل این وحدت از بین نرود و ضایعه‌ای برای ما ایجاد نکند.

ممنوعیت ورود امامان جمعه ثابت و موقت در عرصه فعالیت‌های انتخاباتی

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات، روحانیون و مبلغین مساجد شهرستان های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر ادامه داد: یک مطلبی در این جلسه مطرح شد که در اصل ما نسبت به معرفی نامزدها(کاندیداها)ی انتخابات ورود پیدا کنیم یا نکنیم؟ ائمه جمعه که ورودشان در این مسائل ممنوع است، ائمه جمعه به طور کامل ممنوع هستند که بخواهند نسبت به فردی موضع بگیرند چه ائمه جمعه ثابت و چه ائمه جمعه موقت، قانون به طور کامل برای آن‌ها این ممنوعیت را مشخص کرده است.

وی گفت: البته مسجد را سعی کنند در اختیار همه نامزدها (کاندیداها) قرار بدهند و عدالت در مسجد حاکم باشد و امکانات مسجد برای همه باشد اما نسبت به فرد و موضع‌گیری به خود امام جماعت و تشخیص خودش بستگی دارد.

در این نشست ائمه جمعه و جماعت دیدگاه و نظرات خودشان را در خصوص مسائل دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به خصوص مساله انتخابات و اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات های پیش رو را بیان کردند.

در پایان این نشست از تلاش های ۱۰ ساله حجت‌الاسلام علیرضا ملک محمدی دبیر پیشین شورای سیاستگذاری امور مساجد استان قدردانی و حجت الاسلام مصطفی رئیسی به عنوان دبیر جدید شورای سیاستگذاری امور مساجد استان معرفی شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha