مازیار: با کادر تمام ایرانی برای تیم ملی موافقم/ فوتبال در خون مردم است

تهران- ایرنا- کارشناس فوتبال کشورمان گفت: با کادر تمام ایرانی موافق هستم اما این تیم نیازمند تغییراتی است که بتوانند به تیم کمک کنند.

اصغر مازیار در گفت‌وگو با ایرنا به بررسی عملکرد تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا پرداخت و تاکید کرد: تیم ملی ۱۴ بازیکن لژیونر داشت که این بازیکنان زمان کمی برای هماهنگی با یکدیگر داشتند. وقتی سرمربی تیم ملی با چنین شرایطی روبرو می‌شود باید بهترین تصمیم را در دو بعد فنی و تاکتیکی را بگیرد که این را کمتر شاهد بودیم و متاسفانه روند کار به شکلی بود که منجر به نتیجه نشد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر ضعف‌های عمده‌ای در فاز دفاعی داشتیم که همیشه بابت آن ضربه خوردیم و فرصت برای رفع آن کمتر بود. در نهایت فکر می‌کنم اگر لازم است چنین جمع‌شدن‌های را در مدت زمان کوتاهی داشته باشیم باید نفراتی را انتخاب کنیم که از نظر جسمانی هم عملکرد لازم را داشته باشند.

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: بر اساس آماری که AFC بعد از هر بازی منتشر می‌کرد، در هر بازی موقعیت‌های زیادی داشتیم اما بازیکنان در ضربات پایانی تمرکز کافی نداشتند و نتوانستند از موقعیت به خوبی استفاده کنند.

این پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه چگونه باید جلوی تیم‌های فیزیکی بازی کنیم، یادآور شد: یا باید برابر چنین تیم‌هایی مثل خودشان فیزیکی بازی کنیم و یا به شیوه‌ای کار کنیم که بازی آنها را از کار بیاندازیم. اگر هم می‌خواهیم جلوی این تیم‌ها بازی کنیم باید ابزارهای لازم را داشته باشیم. ما باید برابر این تیم‌ها از بازیکنان سرعتی استفاده کنیم که چنین نفراتی در تیم ما کم هستند. ۲۶ بازیکن در تیم ملی داریم اما اینکه یک سرعتی مناسب داشته باشیم، نیست.

مازیار در مورد اینکه بازی ایران به سیستم دفاعی کارلوس کی‌روش نزدیک است یا بازی هجومی امیر قلعه‌نویی، گفت: من بیشتر بالانس تیمی را می‌پسندم، اینکه کی‌روش از آن شیوه استفاده می‌کرد و بعد قلعه‌نویی سبک دیگری را به کار گرفت؛ ایرادی ندارد اما بحث این است که ما از آنچه در گذشته داشتیم، نتوانستیم به خوبی بهره ببریم. ۸ سال‌کی‌روش با فوتبال ما کار کرد و فرض این بود که در سیستم دفاعی دچار مشکل نباشیم اما برعکس بیشتر مشکلات ما در همین بخش بود. اما کی‌روش تا ۲ ماه مانده به شروع بازی‌ها سرمربی قطر بود اما آنها با همین شرایط آمدند و قهرمان هم شدند. برای داشتن یک فوتبال خوب باید بالانس داشته باشیم، یعنی هم در دفاع و هم در حمله شرایط قابل قبولی را به ثبت برسانیم.

وی در واکنش به این سئوال که به حضور کادر فنی ایرانی اعتقاد دارد یا ترجیح می‌دهد سکان هدایت تیم ملی فوتبال ایران در دست یک مربی خارجی باشد، تاکید کرد: با کادر تمام ایرانی موافق هستم اما این تیم نیازمند تغییراتی است که بتوانند به تیم کمک کنند.

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد تغییر نسل تیم ملی اظهار کرد: قطعا باید این موضوع اتفاق بیفتد اما باید بر اساس شرایط بازی ما باشد، این را هم فراموش نکنید در بعد رسانه‌ای تبلیغاتی می‌شود که با بعد فنی تفاوت‌هایی دارد. ما کشوری هستیم که فوتبال در خون مردم است، منابع انسانی خوبی داریم و معدن استعدادیم و باید امیدوار بود تصمیم‌گران از این فرصت و نعمت، به بهترین شکل بهره ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha