۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۲۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85392234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس: رژیم اشغالگر در تحقق اهداف خود شکست خورده است

تهران- ایرنا- خلیل الحیه نائب رئیس دفتر سیاسی حماس دوشنبه شب گفت که رژیم اشغالگر در تحقق اهداف خود مبنی بر آزادی اسرا و نابودی مقاومت شکست خورده‌ است.

به گزارش ایرنا از الجزیره، خلیل الحیه افزود: مبارزان مقاومت پس از گذشت حدود پنج ماه از جنگ همچنان در حال تعقیب نیروهای اشغالگر هستند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم اشغالگر نتوانسته است به اهداف خود در آزادی اسرای اسرائیلی و نابودی مقاومت دست پیدا کند، گفت: آنها همانطور که نتوانستند کنترل خود را بر شمال و مرکز غزه گسترش دهند، در رفح نیز شکست خواهند خورد.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: جنایات اشغالگران همچنان ادامه دارد و حتی غیرنظامیانی که در انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند را هم هدف قرار داده‌اند.

الحیه با بیان اینکه ملت فلسطین در وضعیت فاجعه‌باری اعم از گرسنگی و نسل‌کشی قرار دارد، گفت: ملت فلسطین همچنان حامی و پشتیبان مقاومت است.

وی همچنین افزود: در پاسخی که از دشمن اشغالگر از طریق واسطه‌ها دریافت کردیم، تضمینی در مورد توقف جنگ و خروج از غزه وجود نداشت و این یکی از دلایل مخالفت ما با آن بود.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما بر موضع خود مصمم هستیم، با وجود مخالفت دشمن با بازگشت آوارگان به خانه‌های خود و خروج از غزه، توافق ممکن نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از هفتم اکتبر تاکنون شمار شهدای غزه از مرز ۲۹ هزار نفر گذشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha