منتخبان مجلس جایگاه حقوقی هنرمندان را از بلاتکلیفی خارج کنند

کرمان - ایرنا - رییس انجمن هنرهای نمایشی کرمان با بیان اینکه جایگاه حقوقی جامعه هنری در کشور همچنان بلاتکلیف مانده تاکید کرد که بهتر است نمایندگانی که برای حضور در مجلس انتخاب می شوند، این مشکل را پیگیری و حل کنند.

مهدی بذرافشان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جایگاه حقوقی جامعه هنری، از سال های گذشته همچنان بلاتکلیف است و هیچ کدام از دولت ها در ترسیم جایگاه حقوقی جامعه فرهنگی و هنری قدمی برنداشته اند.

وی گفت: مساله اصلی جامعه هنری جایگاه حقوقی آنها است و نمایندگان مجلس برای حل مشکلات جامعه هنری و فرهنگی نسبت به مدیران و مسئولان دولتی بیشتر می توانند موثر و کارآمد باشند.

بذرافشان تصریح کرد: رشته های هنری به عنوان تخصص و شغل شناخته نمی شود و انجمن های هنری زیادی تشکیل و راه اندازی نشده است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی کرمان بر ضرورت انتخاب نامزدهای اصلاح و متخصص به ویژه با رویکردهای فرهنگی تاکید و بیان کرد: پیشنهادهای جدی برای نمایندگان آینده مجلس شورای اسلامی آماده کرده ایم که در صحن و کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری کنند.

وی بیان کرد: انتخابات به هر شکلی که برگزار شود به منزله دخالت افراد جامعه در سرنوشت خودشان است، اگر ضعفی هم وجود داشته باشد به عنوان جامعه هنری، سرنوشت جامعه و آینده مدیریت کشور برای ما بسیار حائز اهمیت است.

بذر افشان تاکید کرد: امروز حتی اگر نقد و اشکالی هم داشته باشیم، با انتخاب افراد اصلح برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی می توانیم اشکال ها و مسائل رفع و نقص ها بهبود پیدا کند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی کرمان تصریح کرد: ما به آینده جامعه خود نمی توانیم بی‌اهمیت و بی‌تفاوت باشیم و جامعه‌ای که نسبت به آینده بی‌تفاوت باشد، آن جامعه افسرده و ناامید است.

منتخبان مجلس جایگاه حقوقی هنرمندان را از بلاتکلیفی خارج کنند

وی ادامه داد: در کشور و جامعه با وجود برخی مشکلات، پیشرفت ها را هم می بینیم و به نظر می رسد، راهی بهتر از انتخابات و رای دادن برای بهبود وضعیت وجود ندارد.

بذرافشان با بیان اینکه نامزدهای مجلس بیشتر در زمینه معیشت و اقتصاد جامعه گفت و گو می کنند خاطر نشان کرد: اما ما در جامعه فرهنگی و هنری اعتقادمان بر این است که توسعه فرهنگی زیرساخت توسعه اقتصادی و رفع سایر مشکلات بخش های مختلف است.

وی اظهارداشت: با وجود اینکه در گذشته به جامعه هنری کم توجهی شده، تنها راه توجه به مشکلات، خواسته ها و حل مسائل این قشر انتخاب نمایندگانی است که فضای فرهنگی و هنری را درک کنند و امیدواریم کسانی انتخاب شوند که به این حوزه توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند.

این هنرمند کرمانی تاکید کرد: هر زمان در سال های گذشته هنرمندان استان کرمان مشکلات خود را در سطح ملی مطرح کرده اند و دستاوردها و موفقیت هایی داشته اند به کمک نماینده های مجلس بوده که در این حوزه اهتمام و توجه داشتند و جامعه فرهنگی و هنری را به رسمیت می شناختند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همراه با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مردم استان کرمان در ۹ حوزه انتخابیه ۱۰ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha