تقدیر جنبش حماس از بیانیه کارشناسان بین‌المللی با موضوع نقض حقوق زنان فلسطینی

تهران-ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن تقدیر از بیانیه کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در مورد نقض حقوق زنان فلسطینی، خواستار استفاده از آن در دیوان بین‌المللی دادگستری شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، جنبش حماس تاکید کرد، بیانیه صادر شده از سوی کارشناسان بین‌المللی که نقض آشکار حقوق بشر زنان و دختران فلسطینی به ویژه در نوار غزه و کرانه‌باختری را ثابت می‌کند، دلیلی دیگر برای اثبات جنایت‌ نسل‌کشی و پاکسازی نژادی توسط رژیم صهیونیستی به سرکردگی جنایتکار جنگی‌ یعنی «بنیامین نتانیاهو» و ارتش نازی‌اش علیه ملت فلسطین است.

جنبش حماس تاکید کرد: نقض حقوق زنان فلسطینی از سوی ارتش صهیونیستی که در بیانیه به آن اشاره شده مانند اعدام، بازداشت‌های خودسرانه، ضرب و شتم شدید، محرومیت از غذا و دارو در زمان بازداشت، تهدید به تجاوز و توهین در زمان بازجویی،نیازمند انجام تحقیقات بین‌المللی درباره این رژیم سرکش و مجازات سران آن به خاطر جنایت‌های وحشیانه است.

حماس در ادامه ضمن تقدیر از صدور این بیانیه مهم، خواستار استفاده از آن به عنوان سندی دیگر در شکایت مطرح شده علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری شد.

به گزارش ایرنا، گروهی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه ارتش اسرائیل را به اتهام اعدام و تجاوز جنسی علیه فلسطینیان در غزه محکوم کردند.

کارشناسان مستقل وابسته به شورای حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه ای در واکنش به اعدام غیرنظامیان فلسطینی و تجاوز جنسی علیه زنان و کودکان غزه، این اقدامات را «نقض فاحش حقوق بشر» دانسته و تاکید کردند که این امر بر سایر انتقادها و نگرانی ها از تهاجم اسرائیل در غزه همزمان با آماده سازی آن برای حمله به رفح می افزاید.

این گروه اضافه کرد که از قرائت گزارش‌هایی مبنی بر کشتار زنان و کودکان فلسطینی حتی با وجود در دست داشتن پارچه سفید (به نشانه صلح) شگفت زده شده اند.

کارشناسان در این خصوص گفتند: «ما به‌ویژه از گزارش‌هایی مبنی بر تجاوز به زنان و دختران فلسطینی در بازداشتگاه و تفتیش بدنی آنها توسط افسران مرد ارتش اسرائیل ناراحت هستیم».

در این بیانیه همچنین نسبت به انتشار عکس زنان فلسطینی در شرایط تحقیرآمیز توسط سربازان صهیونیست انتقاد شده است.

گفته می شود که در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به مناطق گوناگون غزه، برخی کودکان فلسطینی از والدین خود جدا شده و حتی یک نوزاد بدون اطلاع خانواده، به سرزمین های اشغالی فرستاده شده است.

این نخستین بار نیست که نهادهای بین المللی نسبت به سوء استفاده ارتش رژیم اسرائیل از فلسطینیان هشدار می دهند.

در ماه دسامبر (آذر)، یک نهاد سازمان ملل از کابینه رژیم اسرائیل خواست درباره اتهامات مربوط به اعدام دسته جمعی ۱۱ فلسطینی غیرنظامی در غزه تحقیق کند.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، از زمان آغاز جنگ در غزه، بیش از ۲۹ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و نزدیک به کل جمعیت ۲.۳ میلیونی این منطقه آواره شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha