الگوی پرداخت در شبکه بانکی باید متنوع باشد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت انفورماتیک گفت: با توجه به افزایش تراکنش‌ها در روزهای پایانی سال تدابیر خاصی در این زمینه اتخاذ شده تا الگوی پرداخت افراد متنوع باشد.  

علیرضا ماهیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های کشور درباره نظارت هوشمند بر خدمات بانکی اظهارداشت: براساس قانون جدید بانک مرکزی یکی از مهمترین اولویت‌ها و دغدغه های این بانک نظارت هوشمند و مبتنی بر روش های مختلف در حال تدوین است.

وی گفت: استفاده از ابزارهای نوین از جمله راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی یکی از سیاست‌های مهم بانک مرکزی در حوزه نظارت هوشمند است.

ماهیار بیان کرد: در شبکه پرداخت روزانه صدها و میلیون ها تراکنش داریم و ساماندهی آنها در راستای جلوگیری از هر گونه تقلب و خطا از یک سو و نظارت بانک مرکزی بر شبکه بانک‌ها و نظارت خود بانک‌ها به صورت سلسله مراتب بر شعب، تراکنش‌ها و مشتریان خود یکی از راهبردهای مهم بانک مرکزی است که دنبال می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: براساس سند راهبردی که در حوزه نظارت هوشمند در حال تدوین است سال آینده طرح‌ها و سامانه‌های با کیفیت و خدمات بهتر برای مشتریان رونمایی شود.

مدیرعامل شرکت انفورماتیک با اشاره به افزایش تراکنش‌ها در روزهای پایانی سال گفت: امسال بانک‌ها تدابیر خاصی در این زمینه اتخاذ کرده اند و به دنبال این هستیم که فرهنگ سازی کنیم و الگوهای حرکت مردم در شبکه های پرداخت را متنوع کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون بیشتر پرداخت‌ها مبتنی بر شبکه کارت است و بیش از ۶۰ درصد تراکنش‌ها تراکنش‌های خرد است و استفاده از روش‌هایی که در تراکنش‌های کلان انجام می‌شود کار درستی نیست. استفاده از ابزارهایی همچون کیف پول و پرداخت‌های غیر مبتنی بر کارت از روش‌هایی است که بانک مرکزی در حال پیگیری آن است.

ماهیار گفت: در حوزه انفورماتیک به دنبال این هستیم که زیرساخت‌های لازم شبکه پرداخت در بانک‌ها را فراهم کنیم تا شبکه خدمات بهتر و با سرعت بیشتری ارایه دهد.

مدیرعامل شرکت انفورماتیک گفت: پیش بینی ما این است که در حوزه اپلیکیش‌ها دستاوردهای خوبی در نظام بانکی داشته باشیم.

وی درباره افزایش کارمزد گفت: موضوع قیمت‌گذاری کارمزد در نظام بانکی سال‌ها پیش انجام شده است و بیش از ۱۰ سال از مدل‌های نخست می‌گذرد و هر سال به صورت متناسب رشد نکرده است زیرا هزینه نگهداری و توسعه بسیار بالاست البته روش‌هایی کم هزینه همواره وجود دارد تا افراد از آن استفاده کنند نمونه موفق آن سامانه پل بود که در بانک مرکزی رونمایی شد و برای پرداخت لحظه ای و آنی است اما کمتر از آن استفاده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha