استاندار فارس:اردوهای راهیان، اقدامی موثر برای نوجوانان و جوانان است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت از موثرترین اقدامات درحوزه نوجوانان و جوانان است.

به گزارش سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه، در ستاد راهیان نور استان، ضمن گرامیداشت دوم اسفند میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان افزود: با توجه به این تاثیرگذاری، همه مجموعه ها و دستگاه ها وظیفه دارند که به متولیان برگزاری این اردوها کمک کنند.

او ادامه داد: از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و شهرداری‌ها موظفند در زمینه برگزاری این اردوها همکاری کنند.

وی اظهار داشت: بازدید از مناطق مختلف هشت سال دفاع مقدس و تبیین حقایق آن گامی اساسی و مهم در زمینه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین بیان رشادت های جوانان و نوجوانان و فرزندان امام خمینی (ره) است.

استاندار فارس گفت: برای برگزاری اردوی راهیان نور، هیچگونه افزایش قیمتی در هزینه اتوبوس‌ها لحاظ نخواهد شد اما می‌بایست ایاب و ذهاب مربوط به این اردوها بین همه شرکت‌های اتوبوسرانی تقسیم شود.

ایمانیه افزود: مشکلات اردوگاه مربوط به استان فارس در شهر خرمشهر هم با همکاری، هم افزایی و تدابیر لازم و مشارکت همه دستگاه‌های استانی رفع خواهد شد.

استاندار فارس:اردوهای راهیان، اقدامی موثر برای نوجوانان و جوانان است

لزوم ورود پیشگیرانه به فضای مجازی
استاندار فارس همچنین در دیدار با معاون فرهنگی اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی، بر لزوم تغییر وضعیت در اقدامات مرتبط با فضای مجازی از حالت انفعالی به فعالانه و پیشگیرانه تاکید کرد.

ایمانیه، با اشاره بر اینکه با لطف خداوند متعال و برنامه‌ریزی و تلاش‌های مسئولان مشکلات کشور یکی پس از دیگری حل می‌شود افزود: یکی از چالش‌های موجود نحوه مدیریت فضای مجازی است.

وی، اختلافات بین دستگاهی را یکی از موانع تسریع در اجرای برخی اقدامات دانست و اظهار کرد: به صورت داوطلبانه شورای فضای مجازی استان را با چهار زیر گروه تخصصی تاسیس و مدیریت این مساله را در استان آغاز کردیم.

استاندار فارس، با اشاره به اینکه تقسیم وظیفه سرعت اجرای امور را چند برابر می‌کند ادامه داد: هرچه بتوانیم از هم افزایی استفاده و همچنین از موازی کاری جلوگیری کنیم سرعت تحقق خواسته‌ها و اجرای مصوبات افزایش می‌یابد.

او افزود: لذا می‌توان تولید محتوا در خصوص همه موارد از جمله مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی را بر اساس ظرفیت‌های هر استان واگذار کرد.

استاندار فارس بر لزوم نیازسنجی و انجام امور بر اساس نیازها نیز تاکید کرد و گفت: باید بر اساس احتیاج کشور توان و نیروها را برای تولید محتوای مناسب فعال کرد.

ایمانیه بر لزوم آینده پژوهی و ارائه پیشنهادهای مناسب منطبق با بررسی‌های دقیق انجام شده در همه حوزه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: اولویت مباحث، با فضای مجازی است پس هنگامی که مسئولان تصمیم گیر در جریان گزارش‌های وضعیت فضای عمومی قرار بگیرند تصمیم‌گیری‌ آنها با سهولت بیشتری انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha