ظرفیت بسته‌بندی محصولات کشاورزی در آذربایجان‌غربی ۱۵ برابر شد

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ظرفیت سورت و بسته بندی استان در بخش محصولات کشاورزی با افزایش ۱۵ برابری در دولت سیزدهم مواجه بوده و تعداد این واحدها با افزایش چشمگیر به ۵۴ واحد با ۳۲۰ هزار تن ظرفیت رسیده است.

خسرو شهبازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های قبل بسیاری از کشورهای هدف صادرات محصولات استان را خریداری و دوباره بسته بندی و سورت کرده و با برند خود به فروش می رساندند، اما هم اکنون با رفع این چالش صادرات محصولات استان مطلوب شده و افزایش قیمت در محصولات صادراتی محقق شده است.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی می شود تا مجوزهای صادراتی که در آینده اعطا می شود از طریق واحدهای سورت و بسته بندی باشد تا بتوان با کیفیت بیشتری به کشورهای هدف صادر کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: سعی می شود محصولی که به بازار عرضه می کنیم با کیفیت بوده و نوع محصولات مطابق با استانداردها و نیازهای کشورهای هدف صادراتی باشد.

شهبازی بیان کرد: ضایعات محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی هم اکنون با کاهش چشمگیری مواجه شده است و محصولات ضایعاتی به عنوان محصولاتی که قابلیت صادراتی در دنیا دارند، تبدیل می شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر موارد ذکر شده پسماندها، تفاله های گوجه فرنگی و سیب به صورت خوراک دام و فراوری شده مصرف می شود.

وی گفت: تعداد واحدهایی که مشغول فرآوری محصولات هستند، در زمینه تولید آبمیوه و کنستانتره انگور ۱۲ واحد، سرکه ۱۴، شیره انگور پنج واحد است و تعداد واحدهای فرآوری کشمش هم ۱۸ واحد است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استان رتبه اول سردخانه های کشور را به تعداد ۴۷۱ واحد و ۱.۲ میلیون تن ظرفیت داراست، افزود: در صنایع تبدیلی تکمیلی هم اکنون رتبه دوم کشور را داریم.

به گزارش ایرنا سالانه ۶.۵ میلیون تن محصول کشاورزی در این استان با مشارکت ۲۳۰ هزار بهره بردار تولید می شود که علاوه بر تامین نیازهای خود آذربایجان غربی به سایر کشورها و استانهای داخل کشور نیز صادر می شود.

سیب، انگور، گندم، چغندر قند، عسل، فراورده های متنوع دام و طیور از جمله تولیدات مردم این استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha