گشت‌های تلفیقی رصد تخلف‌های انتخاباتی در استان اردبیل تشکیل می‌شود

اردبیل- ایرنا- رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل از تشکیل گشت‌های نظارت و بازرسی تلفیقی با هدف رصد و برخورد با انواع تخلف‌های انتخاباتی احتمالی در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر سه‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی با اشاره به وظیفه‌های نهادها و دستگاه‌های گوناگون در استان، مسئولیت هیات‌های نظارتی و هیات‌های اجرایی انتخابات را بسیار مهم عنوان کرد.

وی بیان کرد: دادستان‌ها و رئیس‌های حوزه‌های قضایی استان اردبیل در این دوره از انتخابات با توجه به شیوه‌نامه‌های ابلاغی جدید، عضو هیات‌های نظارتی هستند و با کوچک‌ترین تخلفی بر اساس قانون برخورد می‌نمایند.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل افزود: گشت‌های تلفیقی نیز با حضور نمایندگان دادسرا و مرجع‌های انتظامی و امنیتی در حوزه‌های مختلف رای‌گیری و سطح شهر حضور خواهند داشت و با هر گونه تخلف انتخاباتی از جمله بحث خرید و فروش احتمالی آرا بر اساس قانون برخورد خواهند داشت.

وی با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در مورد چهار مقوله مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت در انتخابات، تشریح اهمیت انتخابات و لزوم برگزاری پرشور و مشارکت حداکثری مردم، از مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه در فراهم آوردن بستری مناسب برای برگزاری انتخابات پرشور قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام کثیرلو تصریح کرد: همه عوامل دست‌اندرکار در انتخابات از نامزدها، هواداران و نیز فرمانداران، بخشداران، شهرداران و سایر مسئولان و مدیران دستگاه‌های دولتی باید همه جوانب قانونی در فرایند برگزاری از پیش، حین و پس از انتخابات را رعایت کنند تا شاهد انتخاباتی پرشور و سالم با کم‌ترین میزان تخلف‌ها و جرم‌ها در استان باشیم.

وی بر لزوم رصد و نظارت دقیق‌تر بر فضای مجازی برای پیشگیری از وقوع هر گونه جرم‌ و تخلف انتخاباتی احتمالی تاکید داشت و اضافه کرد: وضعیت اردبیل از نظر میزان هماهنگی مسئولان استانی در رویارویی با رویدادها در سطح بالایی قرار دارد و امید می‌رود در انتخابات پیش‌رو نیز هماهنگی، تعامل و همکاری بیش از پیش را شاهد باشیم.

نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی به منظور رصد و پالایش اخبار و اطلاعات انتخاباتی با حضور مقام عالی قضایی استان، دادستان اردبیل و سایر مسئولان قضایی و جمعی از مدیران و مسئولان متولی در دادگستری برگزار شد و اعضای حاضر در این نشست ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های انتخاباتی در استان، راهکارها و پیشنهادهای لازم را در مورد پیشگیری از تخلف‌های انتخاباتی احتمالی ارایه دادند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد و استان اردبیل که پنج حوزه انتخابیه دارد، از هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری برخوردار است.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، یک هزار و ۳۸۳ صندوق شامل ۶۱۳ صندوق شهری و ۷۷۰ صندوق روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت خواهند داشت.

استان اردبیل که با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵) در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد، در این دوره از انتخابات بیش از یک میلیون نفر از ساکنانش واجد شرایط رای دادن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha