۲ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۱۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85393500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بلاروس غرب را به تلاش برای سرنگونی حکومت لوکاشنکو متهم کرد

تهران- ایرنا- «ایوان ترتل» رئیس کمیته امنیت دولتی بلاروس، غرب را به ادامه تلاش‌ها برای سرنگونی حکومت این کشور متهم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، ترتل سه‌شنبه در دیدار مقام‌های ارشد امنیتی با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس اظهار کرد: غرب همچنان به اجرای اقداماتی برای اعمال فشار بر کشور ما ادامه می‌دهد. یکی از این اقدامات، تحریم‌های اقتصادی غیرقانونی است.

وی افزود که هدف از این اقدام به راه انداختن «شورش غذا» در بلاروس و فراهم کردن زمینه‌های تغییر خشونت‌آمیز قدرت در این کشور است.

ترتل گفت که نهادهای ضداطلاعاتی بلاروس در ۲ سال گذشته ۱۶ تبعه خارجی را که برای غرب جاسوسی می‌کردند، بازداشت کرده و ۱۱۴ طرح و تلاش برای جذب شهروندان بلاروس در زمینه جاسوسی را خنثی و ناکام کرده است.

همچنین رئیس جمهوری بلاروس در جمع مسئولان امنیتی این کشور خبر از استقرار ده‌ها هزار نیروی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس داد.

وی افزود که حدود ۳۲ هزار نیروی ناتو و بیش از یک هزار دستگاه خودروی زرهی و ۲۳۵ فروند هواپیما و بالگرد در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس مستقر شده‌اند.

به گفته لوکاشنکو، ۲ یگان‌ پدافند هوایی اس ۴۰۰ و ۲ یگان سامانه موشکی اسکندر ام نیز در بلاروس عملیاتی شده است.

تارنمای خبرگزاری دولتی بلتای بلاروس نیز به نقل از سخنرانی وی نوشت که بیم از وقوع جنگ جهانی سوم موجه است.

رئیس جمهوری بلاروس ادامه داد که پیوستن فنلاند و در آینده نزدیک سوئد به ناتو موج جدید گسترش این پیمان به شرق محسوب شده و بوسنی و هرزگوین، مولداوی، گرجستان و صربستان نیز به ناتو کشیده خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha