۲ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۵۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85393608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات کاشت ۱۰۰ هکتار درخت در بجنورد آغاز شد

۲ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۵۳
کد خبر: 85393608
عملیات کاشت ۱۰۰ هکتار درخت در بجنورد آغاز شد

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: عملیات کاشت درخت در ۱۰۰ هکتار از عرصه های شهرستان بجنورد در قالب طرح توسعه کمربند سبز از امروز (چهارشنبه) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رشیدی روز چهارشنبه در پنجمین جلسه کارگروه استانی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در خراسان شمالی اظهار کرد: اجرای این طرح با مشارکت شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی انجام می شود.

وی افزود: هر دستگاهی که امکاناتی دارد هماهنگی لازم را با اداره کل منابع طبیعی انجام دهد تا از حداکثر ظرفیت استان جهت محقق شدن طرح در بازه زمانی مفید استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: اولین نهالستان مدرسه با تولید ۲ هزار اصله نهال جنگلی در استان با هدف ترویج فرهنگ درخت و درختکاری و آموزش های کاربردی به دانش آموزان در مدرسه ابتدایی افق بجنورد ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، این جلسه با حضور وبیناری فرمانداران خراسان شمالی برگزار شد و هریک برنامه های خود را در راستای طرح کاشت درخت ارائه کردند.

دولت سیزدهم برنامه ریزی کرده است که در مدت چهار سال یک میلیارد اصله درخت با همکاری مردم، سازمان‌ها و ارگان ها، صنایع و کارخانجات کشت کند که سهم خراسان شمالی تولید و کاشت ۱۶ میلیون اصله نهال در مدت چهار سال هدفگذاری شد.

کاشت درخت در عرصه های منابع طبیعی، جنگل، بیابان، محدوده تخریب شده معادن در راستای بازسازی، توسعه فضای سبز صنایع و کارخانجات و اراضی واگذاری، شهرک های صنعتی، درختکاری در پادگان ها و مناطق اختیار نیروهای مسلح، ایجاد بوستان های روستایی و پویش های مردمی و سایر سطوح و محدوده ها انجام می شود.

استان خراسان شمالی ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۵۲۹ هکتار مساحت است که حدود ۷۲ درصد آنرا منابع طبیعی تجدید شونده به مساحت ۲ میلیون و ۳۳ هزار هکتار به خود اختصاص می دهد.

مرتع بیشترین گستره این خطه را تشکیل می دهد و بیش از هر حوزه ای در معرض تخریب قرار دارد و از وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مراتع استان؛ ۴۸.۷ درصد مراتع فقیر، ۴۳.۸ درصد متوسط و وسعت مراتع خوب ما فقط هفت و نیم درصد است و در واقع گستره مراتع فقیر خراسان شمالی بیش از مراتع غنی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha