نامزد انتخابات مجلس: دوگانگی حاکمیتی در خرمشهر عامل ناهماهنگی تصمیم‌گیری است

آبادان - ایرنا - نامزد مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه خرمشهر دوگانگی حاکمیتی را عامل اصلی ناهماهنگی و تصمیم‌گیری در این شهرستان دانست و گفت: این دو گانگی بر صادرات کالا و اشتغال در خرمشهر تاثیر منفی گذاشته است.

کاظم بهردینی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم خرمشهر از مزایایی منطقه آزاد اروند تاکنون بهره‌مند نشده‌اند و ساختار این منطقه به دلیل پراکندگی خدمات غیرقابل ارزیابی است.

وی افزود: پس از ۱۹ سال از اعلام منطقه آزاد اروند هنوز خدمات آن برای مردم خرمشهر ملموس نیست و گسترش محدوده منطقه آزاد به کل شهرستان خرمشهر باعث سردرگمی مردم به دلیل فضای دو حاکمیتی شده است.

بهردینی گفت: آبادان و خرمشهر به‌واسطه قرار گرفتن در منطقه آزاد اروند باید به قطب اقتصادی تبدیل و برای مردم در منطقه شغل ایجاد شود ولی اکنون جوانان خرمشهری برای شغل به دیگر نقاط کشور مهاجرت می‌کنند.

وی با اشاره به بلاتکلیفی و دوحاکمیتی در مرز شلمچه بیان کرد: تجار و بازرگانان در دوگانگی مدیریتی سرگردان و این مهم باعث کاهش صادرات از این مرز به عراق و فرار تجار از شلمچه شده است.

نامزد مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه خرمشهر تصریح کرد: قانون در منطقه آزاد اروند باید به گونه‌ای اصلاح شود تا مدیریت شهری، خدماتی و اقتصادی در منطقه واحد باشد و مردم سرگردان نشوند.

اصلاح عوارض گمرکی تنها راه نجات بندرخرمشهر

وی با اشاره به لایروبی نشدن اروندرود به عنوان تنها راه نجات بندر و رونق اقتصادی خرمشهر اظهار کرد: با اعطای تسهیلات و مشوق‌هایی برای واردات کالای و رونق اقتصادی باید تجار و بازرگانان را برای تجارت از بندر خرمشهر تشویق کرد.

بهردینی افزود: برای تجار و بازرگانان مقرون به صرفه نیست با این عوارض از بندر خرمشهر کالا وارد کنند و نیاز است با توجه به شرایط خاص منطقه عوارض وارداتی به ۳۰ درصد افزایش یابد.

۹۲درصد کارخانه‌های شهرک صنعتی خرمشهر غیرفعال هستند

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت به خرمشهر گفت: همه ساله اعتبارهای ویژه برای این شهرستان اختصاص می‌یابد که این اعتبارها و تسهیلات درست مدیریت نمی‌شوند و همین موضوع باعث شده تا اکنون فقط هشت درصد از کارخانه‌های شهر فعال باشند.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه خرمشهر افزود: به‌واسطه همسایگی با کشور عراق و استقبال از کالاهای ایرانی به خصوص در استان بصره هنوز از ظرفیت تولید و صادرات در شهرک صنعتی خرمشهر بهره لازم برده نشده است.

وی افزود: اعتبارها و تسهیلات در خرمشهر باید به سوی تولید و رونق اقتصادی و تعریف کردن طرح‌های اشتغال‌زایی با کمک بخش خصوصی سوق داده شود.

بهردینی با انتقاد از کیفیت آموزش در آموزش و پرورش این شهرستان تصریح کرد: وجود بیش از ۲۰۰ درخواست از سوی فرهنگیان برای انتقال به دیگر نقاط کشور، بیانگر بی‌توجهی به حوزه آموزش در خرمشهر است.

انتخابات یک عرصه برای مشارکت افکار عمومی

وی انتخابات را یک عرصه برای مشارکت افکار عمومی در تصمیم‌گیری‌های کلان برای قانونگذاری و نظارت بر عملکرد مسئولان دانست و افزود: انتخابات از این جهت اهمیت دارد که مردم در عرصه‌های محلی، ملی و کلان به‌واسطه انتخاب افرادی در مجلس در سرنوشت، رفاه، آسایش مشارکت می‌کنند.

نامزد مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه خرمشهر گفت: نماینده مختص یک شهر نیست بلکه نماینده یک مجموعه است که با کار تیمی برنامه‌ها را هدفگذاری و در مدت چهار سال در بخش های عمرانی، اجتماعی، بهداشت و درمان و آموزش، فرهنگ در قالب برنامه های کلان کشور تدوین می کند.

خرمشهر یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha