۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85393867
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فعال بلژیکی: باید جبهه‌ای علیه اخبار دروغ ایجاد شود

تهران- ایرنا- میشل کولون فعال رسانه‌ای و سیاسی بلژیکی با تاکید بر تمرکز غرب بر انتشار دروغ‌های رسانه‌ای به ویژه در جنگ غزه، اعلام کرد که باید جبهه‌ای علیه اخبار دروغ ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، میشل کولون امروز چهارشنبه در نشستی در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران به تکنیک‌های استفاده از دروغ در فضای رسانه‌ای برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب به ویژه در جنگ غزه و اوکراین اشاره و تاکید کرد که باید یک جبهه تشکیل شود و حتی یک جنگ علیه اخبار جعلی به راه بیوفتد تا با دروغ‌های خبری مقابله شود.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه تکنیک‌هایی برای تحریف افکار پس از عملیات طوفان الاقصی به کار برده شد تا این عملیات را جنایت علیه غیرنظامیان نشان دهد، بیان کرد: در غرب از این صحبت می‌شود که ۷ اکتبر (۱۵ مهر ماه و آغاز عملیات) جنایت علیه غیرنظامی‌ها بوده و حقیقت در مورد اینکه این عملیات علیه نظامیان صورت گرفت کتمان می‌شود.

فعال بلژیکی اضافه کرد با توجه به اینکه نظامیان زیادی در این عملیات کشته شدند در غرب به این مساله توجه نمی‌شود و تمرکزها بر مسائل دیگری است.

وی با اشاره به خبر دروغی که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در مورد بریده شدن سر ۴۰ کودک در سرزمین‌های اشغالی توسط حماس، منتشر شد، ابراز عقیده کرد: این خبر در شبکه «آی۲۴» که صهیونیستی- فرانسوی است، منتشر شد درحالیکه مالک آن یک میلیاردر فرانسوی است. عدد ۴۰ هم به این علت برای تعداد کشته‌ها استفاده شد که این عدد برای مسیحیان کاتولیک بسیار مقدس است.

او با انتشار تصاویری بر روی نمایشگر محل برگزاری نشست، تصاویری که در رسانه‌ها و مجلات مربوط به خبر دروغ سر بریدن ۴۰ کودک منتشر شده بود را به نمایش گذاشت. یکی از آنها مربوط به خبر مجله تایم بود که به گفته کولون با استفاده از تکنیک‌های دروغ پردازی با تیتر مثله شدن کودکان اسرائیلی و تصاویر کودکان فلسطینی نشر یافته بود.

کولون در ادامه به نمونه‌های دیگری از دروغ‌های رسانه‌ای به کار برده شده پس از عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و افزود: درحالیکه دروغ بودن این خبرها در داخل اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) مطرح می‌شود، در اروپا نمی‌توانیم درباره این مسائل و واقعیت‌های ۷ اکتبر صحبت کنیم چون در اروپا نمی‌خواهند عموم، حقیقت را متوجه شوند.

او در این باره گفت: در روزنامه صهیونیستی جروزالم پست این خبر منتشر شد که تل‌آویو خودروهای سوزانده شده در جشنواره نوا (که رژیم صهیونیستی مدعی است حماس شرکت کنندگان آن را سوزانده است) دفن کرده تا از نمونه گیری برای روشن شدن حقیقت ماجرا جلوگیری کند.

این فعال رسانه‌ای گفت: وقتی در غرب بر علیه اسرائیل صحبت می‌کنیم برچست ضد یهودی به ما می‌چسبانند.

کولون در ادامه با خبر روزنامه هاآرتص اشاره کرد که در آن فاش شد در جشنواره نوا یک بالگرد اسرائیلی (که برای مقابله با اعضای مقاومت به محل اعزام شده بود) به علت اینکه نمی‌توانسته نیروهای حماس را از شرکت کنندگان در فستیوال تشخیص دهد به همه شلیک کرده و خود، اسرائیلی‌ها را کشته است.

او معتقد است: در ارتش اسرائیل دکترینی به نام «هانیبال» وجود دارد مبنی بر اینکه اگر قرار است نظامیان اسرائیلی به اسارت گرفته شوند، بهتر است به دست نیروهای اسرائیلی کشته شوند.

این فعال بلژیکی در بخش دیگری از اظهاراتش از به کارگیری چنین تکنیک‌هایی در جنگ اوکراین خبر داد و گفت که چین، ایران و کشورهای دیگر می‌توانند اهداف آینده چنین روش‌ها و دروغ‌های رسانه‌ای باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha