دهمین جشنواره دوستدار کتاب در کرمان؛ رقابت دلچسب و هویت بخشی

کرمان - ایرنا - رقابت بین روستاها و عشایر کرمان در قالب دهمین جشنواره دوستدار کتاب کشور در حالی مطرح است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان می گوید احیای هویت به این مناطق از جمله اهداف این جشنواره به شمار می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به رقابت روستاها و عشایر استان در دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور گفت: احیای هویت روستایی، عشایری و سرعت بخشیدن به نهضت توانمندسازی فرهنگی روستاییان و عشایر از مهم ترین اهداف این جشنواره ملی است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، محسن روحی اظهارداشت: این جشنواره به منظور ارزیابی کارنامه و عملکرد روستاییان و عشایر در حوزه ترویج کتاب و پشتیبانی از طرح‌های ابتکاری به منظور تقویت هویت ایرانی- اسلامی، در میان جامعه روستایی و عشایری سراسر کشور از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

دهمین جشنواره دوستدار کتاب در کرمان؛ رقابت دلچسب و هویت بخشی
محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان


وی خاطرنشان کرد: در جشنواره روستاهایی که علاوه‌ بر ایده‌ها و ابتکارات مرتبط با ترویج کتاب‌خوانی، نتایج اقدامات و برنامه‌های انجام شده را ارائه کنند، پس از داوری به عنوان روستای برگزیده شناخته می شوند و حمایت‌های مادی و معنوی نهادهای مشارکت کننده را برای ارتقای سطح فعالیت‌های خود در آینده دریافت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: تناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی- فرهنگی، داشتن تأثیرات پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، برخورداری از مشارکت مردمی و پشتیبانی واحدهای اجرایی روستا و عشایر، داشتن پوشش جمعیتی مناسب، بهره گیری از ظرفیت مفاخر علمی، فرهنگی و تقویت نشاط اجتماعی، استفاده مناسب از ظرفیت های فضاهای مجازی، همچنین دارابودن قابلیت الگوبرداری و اجرا در سایر مناطق، تازگی و کیفیت در محتوا و شیوه ارائه، از شاخص های مد نظر این جشنواره است.

روحی ادامه داد: شرکت در دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور به صورت مجازی امکان پذیر است و متقاضیان باید اطلاعات مورد درخواست و فرم های شرکت در جشنواره را تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ در سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir بارگذاری و ارسال کنند.

به گزارش ایرنا در هشتمین دوره این جشنواره روستای دهبکری شهرستان بم و در نهمین دوره، روستای نصرت آباد سیرجان به عنوان روستای برگزیده کشور معرفی و تقدیر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha